Išorinis SEO yra veiksmai, atliekami ne pačioje svetainėje, o internete, pagerinti paieškų sistemų rezultatus pagal atitinkamus raktinius žodžius, gauti išorines nuorodas ir populiarinti prekės ženklą, bei didinti svetainės autoritetą paieškos sistemos atžvilgiu.
Pagrindinis / SEO paslaugos / Išorinis SEO
Išorinis SEO yra svarbus ir reikalingas siekiant sukurti ryšius su įvairiais kitais interneto šaltiniais. Visi veiksmai yra atliekami ne pačioje svetainėje, o internete, veiksmų metu siekiama padidinti tos svetainės raktinių žodžių kiekius bei pagerinti paieškų sistemų rezultatus. Tikslas gauti kuo daugiau išorinių nuorodų, kurios vestų į jūsų svetainę, populiarinti prekės ženklą, bei didinti matomumą, žinomumą. Kuo plačiau prekės ženklas yra paplitęs, tuo dažniau jis pastebimas, o tai tiek vartotojams tiek, paieškų varikliams sukelia pasitikėjimą. Svarbu rinkti kokybiškas nuorodas, nes kiekviena aukšto autoriteto nuorodą, kuri veda į jūsų interneto svetainės puslapį yra, kaip ženklas Google sistemai. Tokį ženklą gavusi Google sistema traktuoja jį, kaip patvirtinimą, jog svetainėje publikuojama informacija yra vertinga, svarbi ir aktuali, todėl jūsų puslapiai yra aktualūs vartotojams ir juos verta rodyti paieškos sistemose pagal atitinkamus raktinius žodžius.
Išorinė SEO optimizacija yra sudėtinga SEO paslaugų proceso dalis, kuri reikalauja tikrai daug laiko, pastangų ir energijos. Anksčiau viskas buvo paprasčiau, nes Google vertino kiekvieną gaunamą nuorodą neatsižvelgdama į jų kokybę ir skaitydavo, kaip teigiamą balą. Dabar deja taip paprastai išsisukti nepavyksta, o Google vertina nebe kiekybę, bet kokybę. Norint įgyti palankumą iš Google algoritmų reikia atkreipti dėmesį į tai iš kur gaunama išorinė nuoroda, naudinga nuoroda bus tik ta, kurios šaltinis turės aukštą reitinga ir autoritetą. Todėl neverta rinktis daug nuorodų iš silpnų svetainių su žemu autoritetu, o geriau pasirinkti mažiau nuorodų, bet iš aukšto autoriteto šaltinių. Bandymas rinkti nuorodas iš nekokybiškų ir abejotinos vertės svetainių, gali sukelti netgi priešingą, žalingą rezultatą.
Dirbant su išorine svetainės optimizacija yra siekiama gauti kokybiškų nuorodų, kurios vestų į jūsų internetinę svetainę. Prieš renkantis naujas nuorodas vertėtų atlikti jau esamų nuorodų analizę ir jas įsivertinti. Svarbu atkreipti dėmesį ar nėra toksiškų nuorodų, o tokių atradus kuo skubiau jas panaikint, taip neutralizuojant jų daromą neigiamą poveikį jūsų svetainei.
Reikėtų nepamiršti ir teigiamos reputacijos svarbos, todėl teigiamos reputacijos kūrimas, neigiamų, apžvalgų kontrolė ir sprendimų ieškojimas yra dar vienas išorinės optimizacijos uždavinys. Apie SEO ir reputacijos valdymą internete plačiau rašėme čia.
Kas sudaro išorinį SEO?
Kiekvienas klientas ir jo svetainė yra unikali, todėl neįmanoma pasakyti, kas tiks visiems vienodai. Nuorodų rinkimas konkrečiai svetainei internete vykdomas atsižvelgiant į tam tikrus kriterijus, tokius kaip pačios svetainės specifika bei esamą rinką, kurioje svetainė konkuruoja. Niekas negali pasakyti koks yra tikslus ir konkretus nuorodų skaičius, kuris universaliai tiktų visiems ar konkrečioms rinkoms. Kiekvienas projektas yra unikalus ir skirtingas, todėl siekiant įvertinti esamą išorinės SEO situaciją, specialistas analizuoja svetainę, jos konkurentus, atlieka jų išorinių nuorodų analizę. Tik tuomet galima realiai įsivertinti situaciją ir numatyti kokie pokyčiai reikalingi, kiek resursų prireiks norint pasiekti numatytus tikslus pakilti Google paieškoje pagal tam tikrus raktažodžius ir jų pozicijas.
Svarbus akcentas, jog nevertėtų susigundyti gausiomis ir pigiomis nuorodų gavimo alternatyvomis, nes dažniausiai jos įgyjamos “spaminimo” būdu. Kitaip tai dar vadinama Black hat – Juodas SEO, naudojant nuorodų rinkimus draudžiamais būdais rizikuojame ne tik prisirinkti toksiškų nuorodų, pakenkti svetainės reitingams, bet galite net ir sulaukti nuobaudos nuo Google. Todėl rekomenduojame žvelgti rimtai į svetainės optimizavimo procesą, elgtis atsakingai bei sąžiningai. Jei yra galimybė patikėkite šį darbą apie tai išmanantiems SEO specialistams. Jei vis tik nuspręsite tai daryti patys, atlikite namų darbus ir įsigilinkite, kaip tai daryti teisingai, kad darbai atneštų naudos, o ne žalos.
Pagrindiniai veiksmai sudarantys išorinį SEO
- Identifikavimas kenksmingų bei negaliojančių atgalinių nuorodų, jų pašalinimas.
- Didinimas atgalinių nuorodų vedančių į internetinį puslapį skaičius.
- Išorinio turinio kūrimas ir platinimas.
- Ir kiti veiksmai, kurie vyksta svetainės išorėje.
Pirminė atgalinių nuorodų analizė
Išorinės nuorodos yra vienos svarbiausių ir efektyviausių būdų, norint pasiekti geresnių SEO rezultatų bei užtikrinti aukštesnes pozicijas paieškos sistemoje. Žvelgiant iš lankytojų pusės - išorinė nuoroda yra bet kokia nuoroda, kuri nukreipia vartotoją į kitą internetinę svetainę. Visgi, pačiam tinklapiui šios nuorodos yra be galo svarbios, kadangi kuo daugiau tokių tinkamai panaudotų nuorodų, tuo pradinė svetainė laikoma konkurencingesne bei geriau atspindinti savo turinį.
Žinoma, ir šiuo atveju svarbi ne tik išorinių nuorodų kiekybė, tačiau ir jų kokybė. Lygiai tokią pačią tendenciją jūsų tinklapyje turės ir atgalinės nuorodos - todėl norint užtikrinti, jog jos būtų naudingos (nes kartais gali būti netgi žalingos) reikėtų periodiškai atlikti analizę. Atlikus išsamią analizę, kai kuriais atvejais norint užtikrinti nuorodų efektyvumą gali prireikti ir jų pašalinimo.
Atgalinių nuorodų tinklo plėtimas per patikrintą SEONETA nuorodų duombazę
Siekiant užsitikrinti aukštą poziciją paieškos sistemoje bei taip sulaukti natūralaus lankytojų srauto bus svarbi išorinė optimizacija. Be to, pasiekti tikslinę auditoriją galite naudodami ir atgalinę nuorodą, kuri veda į jūsų ar kažkokį konkretų puslapį. Būtent pagal šias nuorodas paieškos sistemos robotai vertina bei reitinguoja tinklalapius.
Žinoma, tai nėra vienintelis reitingavimo kriterijus, tačiau jis yra vienas iš svarbiausių. Todėl natūralu, kad kuo daugiau tokių nuorodų sulauksite, tuo puslapis bus vertinamas geriau. Tačiau nereikėtų pamiršti ir kokybės aspekto, kadangi autoritetingame puslapyje patalpinta viena nuoroda gali duoti daugiau naudos nei tūkstantis nuorodų Google robotų nevertinamose svetainėse. Būtent dėl šios priežasties svarbu rūpintis ne tik nuorodų plėtra, bet ir jų kokybe.
Nuorodų tinklo plėtimas per susijusios tematikos tinklapius
Atgalinės nuorodos yra be galo svarbios norint pasiekti aukštų rezultatų paieškos sistemoje. Ir nors jos gali būti talpinamos praktiškai bet kur, tačiau yra kelios esminės taisyklės, kurios leidžia tą daryti efektyviau. Atgalinių nuorodų talpinimas efektyviausias bus tuomet, kai jos atsidurs gerai žinomuose bei Google robotų vertinamuose tinklalapiuose.
Tokie tinklapiai dažniausiai pasižymi kokybišku turiniu bei didžiuliu ir nuolatiniu lankytojų srautu. Be to, naudinga būtų nuorodas talpinti tinklapiuose, kurių tematika būtų panaši, kadangi juose lankosi auditorija, kuriai aktuali susijusi tema. Tokiu būdu nuoroda bus svarbi ne tik paieškos sistemos robotams, bet ir pačiai auditorijai. Todėl, talpinamos atgalinės nuorodas į panašios tematikos turinį, gali garantuoti ir papildomą vartotojų srautą į svetainę.
SEO straipsnių rašymas
Paprasčiausias būdas užsitikrinti lankytojų srautą yra matomumas paieškos sistemoje, o tą pasiekti gali padėti tinkamai parašytas SEO straipsnis. Paieškos sistemoms optimizuotas turinys leidžia pasiekti gerų rezultatų Google. Be to, išsamus bei tinkamai paruoštas SEO turinys paieškos sistemos robotams leidžia suprasti, jog toks tinklalapis bus tikrai aktualus konkrečia tema besidomintiems lankytojams.
Siekiant parašyti efektyvius straipsnius taip pat svarbu nepamiršti kelių esminių taisyklių. Pirmiausia, reikėtų nepamiršti ne tik aktualios tematikos, bet ir su ja susijusių raktažodžių. Tiesa, pernelyg daug jų taip pat tekste neturėtų būti, tekstas turi būti lengvai suprantamas kiekvienam lankytojui. Be to, labai naudingos gali būti ir antraštės (H2, H3 ir kitos), kurios tuo pačiu struktūrizuoja ir patį turinį bei išlaiko skaitytojo dėmesį.
D.U.K
Kas yra išorinis SEO?
Kas yra backlinkai arba atgalinės nuorodos?
Backlinkai arba atgalinės nuorodos yra nuorodos iš kitų interneto šaltinių, kurios nukreipia vartotojus į jūsų svetainę, didina matomumą bei jūsų svetainės autoritetą ir gali pagerinti paieškos sistemų rezultatus.