Vidinis SEO apibrėžia SEO paslaugų proceso darbus, kurie yra vykdomi svetainės viduje ir nuo jų sėkmės priklauso, kaip aukštai paieškų sistemos organinėje dalyje atsiras svetainė su kuria dirbama. Vidinį optimizavimą sudaro įvairūs tekstai, aprašymai, antraštės. Svarbu pasirinkti tinkamiausius raktažodžius ir naudoti juos, kurių dėka bus lengviau būti matomiems paieškoje. Viena iš pagrindinių pasitaikančių problemų, kuri trukdo pasiekti geras pozicijas, yra nepakankamas teksto kiekis svetainėje. Puslapiai turėtų būti papildyti unikaliu tekstu, rekomenduojama, kad teksto ilgis viršytų 300-400 šimtus žodžių, o dar geriau, jog viršytų pas konkurentus esančio teksto apimtį. Jei svetainėje teksto yra nedaug, būtina juos papildyti atsižvelgiant į konkurentų puslapius, žinoma svarbu nepamiršti, kad turinys turi būti unikalus, nekopijuotas, nes kopijuotas turinys negaus gerų pozicijų, bei darys neigiamą įtaką svetainės kokybei. Be to nepamiršti puslapiui aktualių raktažodžių, kurie padės pasiekti potencialius vartotojus.

Vidinei seo optimizacijai taip pat priskiriami ir tokie aspektai, kaip svetainės užkrovimo greitis, pritaikymas mobiliajai versijai, programinio kodo tvarkymas, bei kiti techniniai parametrai. Atlikus būtiniausius ir svarbiausius vidinės optimizacijos darbus, laukia sekantis optimizavimo etapas, išorinė optimizacija.

Vidinis SEO

Pagrindiniai veiksmai sudarantys vidinį SEO

Pagrindiniai veiksmai sudarantys vidinį SEO

Informacijos architektūros auditas

Puslapio navigacija pirmiausiai turi būti patogi galutiniam vartotojui. Nors naršytojas architektūros matyti negali, tačiau bendrą struktūrą pastebėti nėra sudėtinga. Ypač lengva pastebėti, jeigu struktūra nėra patogi arba sudėtinga rasti norimus puslapius. Dėl šios priežasties svetainės navigacija turėtų būti gerai suplanuota bei sukurta taip, jog su kuo įmanoma mažiau mygtuko paspaudimų būtų galima pasiekti norimą skiltį ar puslapį.

Tik su patogia ir greita navigacija galima išlaikyti vartotoją ir patenkinti jo poreikius. Visuomet svarbu pasirūpinti susijusiomis nuorodomis, paieškos galimybe bei į kategorijas suskirstytais svetainės puslapiais. Pasirūpinus šiais aspektais, lankytojais galės lengviau bei greičiau atrasti tai, ko jie ieško. Visa tai nulemia efektyvi puslapio architektūra.

Turinio tvarkymas ir optimizavimas

Turinys yra visų svetainių pagrindas, kuris padeda pritraukti didesnį lankytojų srautą. Natūralu, jog nuo turinio kokybės priklauso tiek svetainės patrauklumas lankytojams, tiek ir jos vertinimas paieškos sistemoje. Tekstų optimizavimas svetainėje garantuos jos matomumą paieškos sistemoje.

Praktiškai visuomet tą pačią informaciją galima pateikti įvairiais būdais, todėl svarbu pasirūpinti tiek susijusiomis nuorodomis svetainės viduje, tiek ir išorėje. Be to, kokybiškai parašytas turinys gali sužavėti vartotoją, tačiau tai dar negarantuoja matomumo Google paieškos sistemoje, todėl svarbu pasirūpinti, jog tekste būtų pakankamai tam tikrų specifinių raktažodžių.

Turinio optimizavimas nėra vien tik tai, ką mato ar pastebi svetainės lankytojas plika akimi. Taip yra todėl, nes ne mažiau svarbu yra ir tai, ką matys paieškos sistemos robotai, kadangi būtent jie reitinguoja bei užtikrina svetainės matomumą, o tai tiesiogiai įtakoja ir lankytojų srautą.

Vidinio susiejimo restruktūrizavimas ir optimizacija

Vidinės nuorodos gali būti naudingos tiek siekiant geresnių SEO rezultatų, tiek ir patiems svetainės lankytojams. Tokių nuorodų dėka lankytojai gali lengvai pasiekti susijusią ir aktualią informaciją, giliau suprasti temą. Kita vidinių nuoroda nauda yra ta, kad efektyviai jas naudojant išryškėja aktualiausia puslapio informacija. Vidinis nuorodų susiejimas pagal platesnę temą turėtų būti kiekviename svetainės puslapyje norint efektyviai pasiekti siekiamų rezultatų. Visgi, jei nuorodų siejimas neįmanomas arba puslapiai neturi natūralaus ryšio, nereikalingos nuorodos gali greitai paaiškėti.

Dažniausias ir efektyviausias nuorodų siejimas yra pritaikomas tinklaraštyje (blog’e), kadangi jame galima talpinti daug skirtingų turinio vienetų itin plačiomis temomis. Be to, tinklaraštis padeda vartotojams atrasti daugiau naudingos informacijos susijusios su jiems įdomia tematika, kuri gali būti tiesiogiai susijusi ir su jūsų produktais ar paslaugomis. Dėl šių priežasčių kiekviena svetainė turėtų skirti pakankamai dėmesio vidinių nuorodų naudojimui, ypač tinklaraščiuose ir skirtinguose tos pačios temos puslapiuose.

Title tags ir Meta descriptions optimizavimas

Puslapių pavadinimai (angl. Title tags) gali būti patys įvairiausi, visgi, reikėtų žinoti, jog jų sėkmė priklauso ne tik nuo kūrybiškumo. Kadangi šis trumpas HTML kodas lemia ir tai, ką prieš užeidami į puslapį matys interneto vartotojai, reikėtų puslapių pavadinimus orientuoti būtent į juos. Deja, to nepadarysite vien spėjimo būdu - tam būtina išsami analizė.

Meta aprašymai atlieka labai panašią funkciją kaip ir puslapių pavadinimai - jie trumpai (160 simbolių ribose) vartotojui nupasakoja, ko vartotojas šiame puslapyje gali tikėtis.

Tiek puslapių pavadinimai, tiek meta aprašymai naudingi ne tik jūsų vartotojams, bet ir Google paieškos sistemai. Supaprastintai būtų galima sakyti, kad tai yra tarsi pirmi ir paskutiniai knygos puslapiai, kuriuose nurodoma, apie ką bus kalbama. Pagal puslapių pavadinimus ir meta aprašymus paieškos sistema sprendžia apie puslapio turinį ir atitinkamai jį reitinguoja, o vartotojai nusprendžia ar puslapyje ras informaciją, kurios ieškojo.

Antraščių žymų optimizacija

Antraštės žymos (angl. heading tags) yra be galo svarbios ne tik norint struktūrizuotai pateikti puslapio informaciją, bet ir siekiant geresnių SEO rezultatų. Paieškos sistemos robotai naudoja šias žymas turinio struktūrai analizuoti ir vėliau indeksavimui bei reitingavimui. Netinkamai nuskaitomas puslapis gali būti iš viso nereitinguojamas, jei Google puslapio turinyje nemato pakankamai vertės, o tai, žinoma, tiesiogiai kenkia svetainės rezultatams organinės paieškos kanale.

Antraščių žyma H1 yra viena iš svarbiausių, nes būtent joje nurodomas pagrindinis raktažodis, kuris atitinkamai leidžia ir paieškos sistemoms turinį priskirti norimai kategorijai. Aišku, nereikėtų pamiršti ir kitų žymų (H2, H3), kurios padeda visą tekstą bei informaciją pateikti struktūruotai ir taip ją padaro lengviau matomą tiek vartotojams, tiek paieškos sistemų robotams.

Paveiksliukų optimizacija

Paveikslėlių seo optimizavimas yra ypatingai svarbus, kadangi apsieiti be vizualinio turinio praktiškai neįmanoma. Todėl net ir pakankamai tekstu negausios svetainės neretai būna iliustruotos paveikslėliais, grafikais ar bet kokiu kitu vaizdiniu turiniu. Vizualus turinys ne tik patrauklus lankytojams, jis taip pat yra naudingas ir paieškos sistemos optimizacijai (SEO).

Verta paminėti, kad norint pasiekti geresnių rezultatų reikėtų atkreipti dėmesį į kelis aspektus. Vienas iš jų būtų ALT atributas, kuriuo aprašomas paveikslėlis. Paieškos sistemų robotai supranta iliustracijos turinį pagal jos ALT aprašymą, tad efektyviai parašytas aprašymas leis paveikslėliui reitinguotis Google Images paieškoje. Paveikslėlio reitingavimą gali įtakoti net ir tokios detalės kaip failo pavadinimas, jo formatas bei dydis. Sėkmingai optimizavus visus paveikslėlių aspektus galima sul