Vidinis SEO apibrėžia darbus, kurie yra vykdomi svetainės viduje ir nuo jų sėkmės priklauso, kaip aukštai paieškų sistemos organinėje dalyje atsiras svetainė su kuria dirbama. Vidinį optimizavimą sudaro įvairūs tekstai, aprašymai, antraštės. Svarbu pasirinkti tinkamiausius raktažodžius ir naudoti juos, kurių dėka bus lengviau būti matomiems paieškoje. Viena iš pagrindinių pasitaikančių problemų, kuri trukdo pasiekti geras pozicijas, yra nepakankamas teksto kiekis svetainėje. Puslapiai turėtų būti papildyti unikaliu tekstu, rekomenduojama, kad teksto ilgis viršytų 300-400 šimtus žodžių, o dar geriau, jog viršytų pas konkurentus esančio teksto apimtį. Jei svetainėje teksto yra nedaug, būtina juos papildyti atsižvelgiant į konkurentų puslapius, žinoma svarbu nepamiršti, kad turinys turi būti unikalus, nekopijuotas, nes kopijuotas turinys negaus gerų pozicijų, bei darys neigiamą įtaką svetainės kokybei. Be to nepamiršti puslapiui aktualių raktažodžių, kurie padės pasiekti potencialius vartotojus.

Vidinei seo optimizacijai taip pat priskiriami ir tokie aspektai, kaip svetainės užkrovimo greitis, pritaikymas mobiliajai versijai, programinio kodo tvarkymas, bei kiti techniniai parametrai. Atlikus būtiniausius ir svarbiausius vidinės optimizacijos darbus, laukia sekantis optimizavimo etapas, išorinė optimizacija.

Vidinis SEO

Pagrindiniai veiksmai sudarantys vidinį SEO

Pagrindiniai veiksmai sudarantys vidinį SEO

Informacijos architektūros auditas

Puslapio navigacija pirmiausiai turi būti patogi galutiniam vartotojui. Nors naršytojas architektūros matyti negali, tačiau bendrą struktūrą pastebėti nėra sudėtinga. Ypač lengva pastebėti, jeigu struktūra nėra patogi arba sudėtinga rasti norimus puslapius. Dėl šios priežasties svetainės navigacija turėtų būti gerai suplanuota bei sukurta taip, jog su kuo įmanoma mažiau mygtuko paspaudimų būtų galima pasiekti norimą skiltį ar puslapį.

Tik su patogia ir greita navigacija galima išlaikyti vartotoją ir patenkinti jo poreikius. Visuomet svarbu pasirūpinti susijusiomis nuorodomis, paieškos galimybe bei į kategorijas suskirstytais svetainės puslapiais. Pasirūpinus šiais aspektais, lankytojais galės lengviau bei greičiau atrasti tai, ko jie ieško. Visa tai nulemia efektyvi puslapio architektūra.

Turinio tvarkymas ir optimizavimas

Turinys yra visų svetainių pagrindas, kuris padeda pritraukti didesnį lankytojų srautą. Natūralu, jog nuo turinio kokybės priklauso tiek svetainės patrauklumas lankytojams, tiek ir jos vertinimas paieškos sistemoje. Tekstų optimizavimas svetainėje garantuos jos matomumą paieškos sistemoje.

Praktiškai visuomet tą pačią informaciją galima pateikti įvairiais būdais, todėl svarbu pasirūpinti tiek susijusiomis nuorodomis svetainės viduje, tiek ir išorėje. Be to, kokybiškai parašytas turinys gali sužavėti vartotoją, tačiau tai dar negarantuoja matomumo Google paieškos sistemoje, todėl svarbu pasirūpinti, jog tekste būtų pakankamai tam tikrų specifinių raktažodžių.

Turinio optimizavimas nėra vien tik tai, ką mato ar pastebi svetainės lankytojas plika akimi. Taip yra todėl, nes ne mažiau svarbu yra ir tai, ką matys paieškos sistemos robotai, kadangi būtent jie reitinguoja bei užtikrina svetainės matomumą, o tai tiesiogiai įtakoja ir lankytojų srautą.

Vidinio susiejimo restruktūrizavimas ir optimizacija

Vidinės nuorodos gali būti naudingos tiek siekiant geresnių SEO rezultatų, tiek ir patiems svetainės lankytojams. Tokių nuorodų dėka lankytojai gali lengvai pasiekti susijusią ir aktualią informaciją, giliau suprasti temą. Kita vidinių nuoroda nauda yra ta, kad efektyviai jas naudojant išryškėja aktualiausia puslapio informacija. Vidinis nuorodų susiejimas pagal platesnę temą turėtų būti kiekviename svetainės puslapyje norint efektyviai pasiekti siekiamų rezultatų. Visgi, jei nuorodų siejimas neįmanomas arba puslapiai neturi natūralaus ryšio, nereikalingos nuorodos gali greitai paaiškėti.

Dažniausias ir efektyviausias nuorodų siejimas yra pritaikomas tinklaraštyje (blog’e), kadangi jame galima talpinti daug skirtingų turinio vienetų itin plačiomis temomis. Be to, tinklaraštis padeda vartotojams atrasti daugiau naudingos informacijos susijusios su jiems įdomia tematika, kuri gali būti tiesiogiai susijusi ir su jūsų produktais ar paslaugomis. Dėl šių priežasčių kiekviena svetainė turėtų skirti pakankamai dėmesio vidinių nuorodų naudojimui, ypač tinklaraščiuose ir skirtinguose tos pačios temos puslapiuose.

Title tags ir Meta descriptions optimizavimas

Puslapių pavadinimai (angl. Title tags) gali būti patys įvairiausi, visgi, reikėtų žinoti, jog jų sėkmė priklauso ne tik nuo kūrybiškumo. Kadangi šis trumpas HTML kodas lemia ir tai, ką prieš užeidami į puslapį matys interneto vartotojai, reikėtų puslapių pavadinimus orientuoti būtent į juos. Deja, to nepadarysite vien spėjimo būdu - tam būtina išsami analizė.

Meta aprašymai atlieka labai panašią funkciją kaip ir puslapių pavadinimai - jie trumpai (160 simbolių ribose) vartotojui nupasakoja, ko vartotojas šiame puslapyje gali tikėtis.

Tiek puslapių pavadinimai, tiek meta aprašymai naudingi ne tik jūsų vartotojams, bet ir Google paieškos sistemai. Supaprastintai būtų galima sakyti, kad tai yra tarsi pirmi ir paskutiniai knygos puslapiai, kuriuose nurodoma, apie ką bus kalbama. Pagal puslapių pavadinimus ir meta aprašymus paieškos sistema sprendžia apie puslapio turinį ir atitinkamai jį reitinguoja, o vartotojai nusprendžia ar puslapyje ras informaciją, kurios ieškojo.

Antraščių žymų optimizacija

Antraštės žymos (angl. heading tags) yra be galo svarbios ne tik norint struktūrizuotai pateikti puslapio informaciją, bet ir siekiant geresnių SEO rezultatų. Paieškos sistemos robotai naudoja šias žymas turinio struktūrai analizuoti ir vėliau indeksavimui bei reitingavimui. Netinkamai nuskaitomas puslapis gali būti iš viso nereitinguojamas, jei Google puslapio turinyje nemato pakankamai vertės, o tai, žinoma, tiesiogiai kenkia svetainės rezultatams organinės paieškos kanale.

Antraščių žyma H1 yra viena iš svarbiausių, nes būtent joje nurodomas pagrindinis raktažodis, kuris atitinkamai leidžia ir paieškos sistemoms turinį priskirti norimai kategorijai. Aišku, nereikėtų pamiršti ir kitų žymų (H2, H3), kurios padeda visą tekstą bei informaciją pateikti struktūruotai ir taip ją padaro lengviau matomą tiek vartotojams, tiek paieškos sistemų robotams.

Paveiksliukų optimizacija

Paveikslėlių seo optimizavimas yra ypatingai svarbus, kadangi apsieiti be vizualinio turinio praktiškai neįmanoma. Todėl net ir pakankamai tekstu negausios svetainės neretai būna iliustruotos paveikslėliais, grafikais ar bet kokiu kitu vaizdiniu turiniu. Vizualus turinys ne tik patrauklus lankytojams, jis taip pat yra naudingas ir paieškos sistemos optimizacijai (SEO).

Verta paminėti, kad norint pasiekti geresnių rezultatų reikėtų atkreipti dėmesį į kelis aspektus. Vienas iš jų būtų ALT atributas, kuriuo aprašomas paveikslėlis. Paieškos sistemų robotai supranta iliustracijos turinį pagal jos ALT aprašymą, tad efektyviai parašytas aprašymas leis paveikslėliui reitinguotis Google Images paieškoje. Paveikslėlio reitingavimą gali įtakoti net ir tokios detalės kaip failo pavadinimas, jo formatas bei dydis. Sėkmingai optimizavus visus paveikslėlių aspektus galima sulaukti daugiau impresijų ir paspaudimų Google Images paieškoje, taip pat paveikslėlių optimizavimas turi įtaką ir pozicijoms Google Search paieškoje.

XML schemos (sitemap) sukūrimas ir pateikimas

Įsivaizduoti kas yra svetainės žemėlapis nebus sudėtinga, net jeigu ir nesate susidūrę su šia sritimi, kadangi nemažai apie pačią schemą išduoda ir pats pavadinimas. Iš esmės jis parodo ir apima visas nuorodas, iš kurių sudaryta svetainė ir kurias galima joje atrasti. Puslapio žemėlapis turi didelę įtaką ir paieškos sistemai siekiant ją optimizuoti, kadangi visos šios nuorodos yra analizuojamos bei matomos. Svarbu paminėti, jog paieškos sistema visas nuorodas gali aptikti viename faile. Pačios schemos sukūrimas nėra itin sudėtingas, tačiau tikrai prireiks specifinių žinių. Vis dėlto schemose aprašoma ne tik puslapio struktūra, tačiau yra naudojamos ir specialios žymės. Jų dėka galima pasiekti geresnių SEO rezultatų bei taip užsitikrinti puslapio matomumą.

Robots.txt optimizavimas

Vienas iš pačių paprasčiausių, tačiau kartu ir vienas iš svarbiausių - būtent toks ir yra robots.txt failas. Iš esmės, nuo robots.txt failo optimizavimo gali priklausyti ir visa vidinės SEO sėkmė. Visgi, failo funkcija pakankamai paprasta – jis nurodo paieškos sistemai į kurias tinklalapio vietas ji gali keliauti ir kokį turinį turėtų analizuoti. Tokiu būdu labai lengvai galima kontroliuoti bei nuspręsti, kas bus matoma, o kas liks nepastebėta. Todėl, net ir nedidelė klaida šiame dokumente gali gerokai apsunkinti situaciją. Tačiau tai nesunkiai sutvarkoma, kadangi visuomet galima tiek susikurti naują failą, tiek ir redaguoti bei peržiūrėti jau esamą. Pakeitimus galima daryti praktiškai bet kokioje administruojamoje svetainėje.

Svetainės schemos nustatymas

Svetainės schemos nustatymas - tai HTML kodo papildymo būdas, kuriuo galima padidinti puslapio skaitomumą paieškos sistemos. Tą padaryti pakankamai paprasta, o ir pačių žymėjimo variantų gali būti pačių įvairiausių. Svetainės schema naudojama norint išskirti pačius įvairiausius elementus - pradedant nuo produktų ir baigiant įvykiais ar netgi receptais.

Taigi, tokio žymėjimo ir schemų panaudojimas labai platus - puslapio duomenis galima suskirstyti į kategorijas, o kategorijų viduje nustatyti duomenų savybes. Kaip pavyzdį paimkime duomenį „Knyga”, kurį priskirsime kategorijai „Kūrybiniai darbai” - kategorija gali turėti nustatytas savybes, tokias kaip autorius, leidykla ir pan. Tokiu atveju, nors vartotojas atsidaręs puslapį mato tik knygą, paieškos sistema, skaitant kodą matys žymiai didesnį kiekį duomenų, kurių pagalba nukreips vartotoją būtent į jūsų tinklapį.

Schemos įdiegimas (JSON-LD)

Schemos žymėjimas yra pakankamai svarbus norint pasiekti geresnių SEO rezultatų. Kadangi kiekviename tinklalapyje esantys duomenys bei informacija yra skirtingi ir tuo pačiu pakankamai chaotiški. Bent jau paieškos sistemoms tai tikrai. Tik struktūrizuoti duomenys gali būti lengviau pastebimi bei analizuojami. Šiam tikslui naudojamas JSON-LD, kuris paprastai galėtų būti apibūdinamas kaip savotiškas įrankis, padedantis struktūrizuoti visą informaciją pagal paieškos sistemų sukurtą bendrą žodyną. Šiam tikslui pasiekti naudojamos daugiamatės matricos. Įrankio pagalba sudaromos atributų poros bei naudojami pagrindiniai žymenys, kurie leidžia išskirti tam tikrą svarbiausią informaciją. Taip pat dalis duomenų gali būti sugrupuojami tarsi į savotiškas kategorijas ir atitinkamai subkategorijas. Visas šis grupavimas atliekamas vienu tikslu - tinkamai atvaizduoti tinklapio duomenis paieškos sistemai.

Dubliuoto turinio analizė

Dubliuotas turinys apibrėžiamas labai paprastai - tai yra bet koks turinys, kuris internete pateikiamas daugiau nei vienoje vietoje. Vieną vietą Google vertina labai paprastai, t. y. vienas unikalus svetainės adresas (URL). Taigi, pasikartojantis turinys ir bus tas, kurį galima aptikti ne vienoje svetainėje. Tačiau internete tokios informacijos yra pakankamai nemažai. Ir tai ne visuomet sukels kažkokių problemų, bet tikrai turės įtakos SEO rezultatams. Kadangi paieškos sistema turės apsispręsti tarp skirtingų svetainių adresų ir rinksis vartotojams tinkamesnį. Todėl kažkuris vienas automatiškai liks mažiau matomas. Taip pat dėl tos pačios priežasties mažėja ir nuorodų reikšmė bei pats reitingavimas. Dėl ko svetainės tampa mažiau pastebimos ir sulaukia mažiau srauto..

Canonical žymų optimizacija

Canonical žymos yra paprasčiausias būdas paieškos sistemoms nurodyti, kad tam tikras URL yra pagrindinė puslapio kopija. Taip galima išvengti nemažai problemų, kurios kyla dėl identiško arba besidubliuojančio turinio, pateikiamo skirtinguose URL adresuose. Iš esmės Canonical URL nurodo paieškos sistemoms, kuris adresas turėtų būti rodomas. Taigi, tokiu būdu kontroliuojamas besidubliuojantis turinys, o kartu pasiekiami ir optimaliausi SEO rezultatai bei išvengiama tokių problemų kaip praleistas unikalus turinys, per didelis dublikatų kiekis arba netinkamo URL adreso pasirinkimas. Atliekant auditą svarbiausią atkreipti dėmesį į tris pagrindinius dalykus: ar puslapis išvis turi tokią žymą, ar ji nukreipia į tinkamą URL ir ar puslapis indeksuojamas.

Nuorodų nukreipimų auditas

Niekam nebūtų smagu apsilankyti neegzistuojančioje arba neveikiančioje interneto svetainėje. Būtent to išvengti padeda nuorodų nukreipimai, kurie dažniausiai naudojami kai turinys perkeliamas į kitą vietą, ištrinamas pats puslapis ar netgi keičiamas domenas. Nuorodų peradresavimas naudingas ne tik interneto vartotojams, bet ir paieškos sistemos robotams.

Kadangi paieškos sistemos robotai, lygiai taip pat kaip ir vartotojai, lankosi svetainėse ir lygiai taip pat neigiamai vertina nepasiekiamus puslapius. Taip pat nereikėtų pamiršti ir visų atgalinių nuorodų, kurios natūraliai nukreipia į puslapį. Tokiu atveju, jeigu atgalinės nuorodos nukreipia į neveikiantį puslapį, jos praranda savo funkciją bei naudą. Nuorodų nukreipimas svarbus net tada, kai puslapis yra perkeliamas laikinai atliekant kažkokius pakeitimus.

Individualus 404 klaidos puslapio nustatymas ir optimizavimas

404 klaida rodoma tuomet, kai serveriui nepavyksta rasti naudotojo prašomo puslapio ar failo. Su tokia problema bent kartą esame susidūrę praktiškai visi. Tikrai nėra malonu gauti klaidą siekiant pasiekti norimą puslapį, kadangi tuomet atsiduriama tarsi akligatvyje ir tenka arba visai palikti tokį puslapį, arba grįžti atgal.

404 puslapį galima paversti naudingesniu ir taip išsaugoti lankytojų dėmesį, nes vietoj įprasto klaidos pranešimo galima patalpinti praktiškai bet kokį turinį. Toks turinys leistų lankytojams toliau sėkmingai naviguoti svetainėje, ieškoti dominančios informacijos arba nukreiptų į kitą aktualų puslapį. Kadangi įprastas klaidos pranešimas tikrai nėra malonus ir neretai priverčia akimirksniu palikti svetainę, yra itin svarbu pateikti paaiškinimą ar aktualią nuorodą, kuri leistų naršyti toliau ir išsaugotų lankytojo susidomėjimą.

Optimizuojami puslapiai

Puslapio vidinė seo optimizacija yra vienas iš pačių pagrindinių bei svarbiausių etapų norint, kad jis būtų matomas organinėje paieškoje. Matomumas paieškoje, žinoma, padės pritraukti ir vartotojų srautą. Pirmiausia reikėtų pradėti nuo optimizavimo paieškos sistemai ir šioje vietoje viena svarbiausių užduočių yra raktinių žodžių tyrimas. Raktažodžius galima sugalvoti ir remiantis asmenine patirtimi, atsižvelgiant į sąsajas su puslapio tema, ir pasinaudojant specialiais rinkodaros įrankiais.

Optimizuojamų puslapių skaičius gali būti labai įvairus, tačiau visais atvejais jie turi turėti pakankamai turinio, nes paieškos sistemos robotai būtent skaitydami patalpintą turinį analizuoja visas svetaines internete. Taip pat nereikėtų pamiršti ir puslapio pavadinimo (angl. title tag) bei meta aprašymo, kurie yra tarsi santrauka apie visą turinį. Potencialūs lankytojai paieškoje spręsdami, kuriame puslapyje norėtų apsilankyti, atsižvelgia būtent į šiuos du aspektus.

Techninės puslapio analizės ir galimybių ataskaita

Puslapio matomumas bei jo reitingas paieškos sistemoje priklauso nuo daugybės aspektų. Todėl naturalu, jog kartais tam daug įtakos gali turėti net ir mažiausios detalės. Būtent šių detalių svarbą padės identifikuoti SEO auditas, kuris leidžia išanalizuoti visą svetainę vertinant paieškos sistemai svarbius aspektus. Be to, atlikus išsamią analizę iškart pateikiamos ir SEO rekomendacijos, kurios padės pasiekti norimų rezultatų.

Neretai atlikus analizę reikia išspręsti tokias problemas kaip svetainės greičio optimizavimas ar netinkamai ir per dažnai vartojamos nuorodos. Natūralu, jog šiais laikais daugybė vartotojų naršo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais, todėl svarbu tinkamai panaudoti svetainės mobilųjį dizainą. Taip pat, tokia analizė padeda aptikti besidubliuojantį turinį, netvarkingą puslapio architektūrą ir kitus svarbius aspektus, kurie yra vertinami paieškos sistemos robotų.

Klientų atsiliepimai

Baltic Travel Service

Džiaugiamės, jog turime partnerius, kuriais pasitikime ir kurie efektyviai pasiekia užsibrėžtų tikslų. Puikūs rezultatai kuria pasitikėjimą ir užtikrina ilgalaikį bendradarbiavimą.

Esame patenkinti aiškia komunikacija, teikiamomis SEO paslaugomis ir gebėjimu prisitaikyti prie poreikių dirbant su prekės ženklais BTS.LT, Aviabilietai.lt ir kt.

— Laurynas Keršys Baltic Travel Service, UAB
BRC

Rinkdamiesi SEO paslaugų teikėją bendravome su skirtingomis agentūromis. Svarbiausia buvo atrasti partnerį, kuris sugebėtu aiškiai paaiškinti problemas bei padėtų nusibrėžti tikslus link kurių ir judėtume kartu. SEOneta, o tiksliau Justinas, su kuriuo bendraujame visais SEO klausimais padeda suprasti kas vyksta, koks progresas buvo padarytas, bei kokia kryptimi turėtume judėti toliau. Labai džiaugiamės bendradarbiavimu ir pasiektais rezultatais. SEOneta - tikri savo srities profesionalai!

— Greta Bimbaitė UAB "Baltijos Realizacijos Centras"
Norameda

Bendradarbiaujame su Seoneta jau nuo 2015 metų, - tik jų svaraus indėlio dėka mūsų e-parduotuvė www.GudrucioVaistine.lt pasiekė puikių rezultatų, kurie ir toliau nuolat auga. Esu labai patenkintas puikiu ir konkrečiu bendravimu, labai profesionaliomis ir išsamiomis nuveiktų darbų apžvalgomis, komentarais, galimybe visada gauti aiškų atsakymą į rūpimus klausimus, pasikonsultuoti bei aptarti ateities planus.

Išplėtėme mūsų bendradarbiavimą ir į kitas rinkas, - Latvijoje Seoneta rūpinasi Gudručio Vaistinės Latviškos versijos www.gudrinieku-aptieka.lv pozicionavimu – čia labai greitai pasiekėme puikių rezultatų kurie greitai realizavosi pardavimuose prilygstančiuose Gudručio Vaistinės pardavimams Lietuvoje. Neįsivaizduoju tolesnio mūsų augimo be tokio puikaus partnerio kaip Seoneta – galiu nuoširdžiai bet kam rekomenduoti

— Arvydas Norvaišas UAB „Norameda“
Vision Express

Tai vieni iš partnerių, kuriuos ramia širdimi rekomenduočiau visiems, ieškantiems SEO specialistų pagalbos. Profesionalumas, lankstumas ir greita reakcija, argumentuoti pasiūlymai, laiku padaryti darbai - geriausias Seonetos komandos apibūdinimas. Bet man labiausiai imponuoja tai, kad sudėtingoje pandemijos sukeltoje situacijoje Seonetos komanda pasirodė kaip tikri PARTNERIAI - supratingi, kantrūs ir padedantys. Tikrai ne visi taip elgiasi šiais laikais, todėl vertinu mūsų bendradarbiavimą, kuris, tikiuosi, truks dar ne vienerius metus.

— Aušra Radzevičienė UAB "Vision Express"