SEO auditas yra svetainės būklės apžiūra paieškos sistemų atžvilgiu, per kurią išsiaiškinama tinklapio būklė, stipriosios ir silpnosios pusės. Tai apima vidinę tinklalapio analizę, išorinę atgalinių nuorodų analizę, techninių klaidų aptikimą ir optimizavimą.
Pagrindinis / SEO paslaugos / SEO auditas
SEO auditas, tai lyg svetainės sveikatos apžiūra, patikra, kurios metu nustatoma kokias problemas turi tinklapis. ar jis techniškai tvarkingas. Audito metu išsiaiškinama kokios yra stipriosios ir silpnosios pusės, kurias reikia tvarkyti, pašalinti ar tobulinti, kad netrukdytų iškilti paieškų sistemų pozicijose.
SEO auditas – interneto svetainės analizė susidedanti iš dviejų dalių:
- Vidinė tinklalapio analizė, kurios metu yra analizuojamas tinklapio programino kodo, vidinių tinklapio elementų, tinklapio struktūros atitikimas Google paieškos gairėms.
- Išorinė atgalinių nuorodų analizė, kurios metu yra analizuojami kliento ir konkurentų atgalinių nuorodų tinklai.
SEO auditas yra būtinas jeigu:
- kuriama nauja interneto svetainė;
- atnaujinama jau esama svetainė;
- svetainė gavo Google nuobaudą;
- svetainė turi kokybišką turinį, struktūrą, tačiau tinklapis nėra pritaikytas tam tikriems raktiniams žodžiams.
Didžiajai daliai sėkmingai veiklą vykdančių mūsų klientų SEO auditas sutaupė lėšų ir laiko, nes leido priimti teisingus sprendimus, kurie pritraukė naujus lankytojus bei padidino gaunamą pelną.
SEO tinklapio audito metu
aprėpiami tokie faktoriai, kaip:
- Ar tinklapio puslapiai yra tvarkingi ir tinkamai indeksuoti paieškų sistemų.
- Techninių SEO klaidų puslapyje aptikimas ir identifikavimas.
- Tinklapio matomumas paieškų sistemose.
- Ar naudotojai apsilankę puslapyje randa, tai ko ieškojo paieškoje.
- Serverio veikimo, tinklapio kodų, bei užkrovimo greičio analizė.
- Tinkamų raktažodžių tyrimas
- Svetainėje esančių nuorodų kokybė ir kiekis.
- Svetainės meta duomenų analizė.
Kiekvienas verslininkas nori, kad būtent jo svetainė būtų pačiose aukštumose, gerai visiems matoma ir nuolat gausi klientų. Norint, kad taip ir būtų svarbu ne tik pasirūpinti, kad svetainė atitiktų visus keliamus Google paieškos normatyvus, bet ir daryti konkurentų analizę, bei juos aplenkti, pasirinkti tinkamą įgyvendinimą strategiją. Paieškos sistema Google reitinguodama tinklapius naudoja daugiau, kaip 200 skirtingų faktorių, kurie lemia tinklapio poziciją. Būtent SEO auditas ir padeda pastebėti, įžvelgti ir suprasti esamas problemas, apie kurias galbūt niekada nesusimąstėte. Yra dažnai keletas pasikartojančių klaidų, kurias žmonės daro bandydami patys sukurti kokybišką svetainę. Ištaisius kiekvieną tokią klaidą artėjama prie tikslo ir geresnių pozicijų paieškos sistemose.
Kodėl reikia atlikti
svetainės auditą?
Atlikus SEO auditą bus galima suprasti, kokio dabartinė svetainės būklė, kokios pozicijos užimamos, bei kokios realios galimybės konkuruoti su kitais panašiais verslais. Išsiaiškinama ar svetainė neturi nuobodaudų iš Google, nes jų pašalinimas yra tikrai ilgai ir sudėtingas darbas, todėl svarbu, tai identifikuoti kuo greičiau ir pradėti tinkamai su tuo dirbti.
Vienas iš stambiausių paieškos variklių Google dažnai keičia principus pagal, kuriuos reitinguoja savo puslapius, todėl siekiant išlaikyti svetainę, kaip konkurencingą tarp konkurentų svarbu jos lankstumas optimizavimo atžvilgiu.
Nereikėtų stebėtis, jei prieš keletą metų atiktas SEO jūsų svetainei nebeneša naudos, o pozicijos krenta. Anksčiau efektyvios buvusios ir naudą nešusios strategijos dažnu atveju ne tik, kad nebeteikia naudos, tačiau net ir kelia žalos jūsų svetainei. Todėl svarbu periodiškai stebėti esamą svetainės būklę, bei optimizuoti pagal naujausius kriterijus ir pasikeitimus.
Kaip atliekamas
SEO auditas?
SEO audito metu yra sudaromas sąrašas su punktais, kuriuos reikia išanalizuoti, ištirti bei aprašyti. Todėl specialistas atliekantis auditą atsižvelgdamas į visus punktus atidžiai išnaršo visą svetainę, dažniausiai pačiam to padaryti neįmanoma, tad naudojamos specialios programos ir įrankiai, padedantys skenuoti visą puslapį, nieko nepraleidžiant. Tuomet identifikuojamos esamos problemos, formuluojamos rekomendacijos ir patarimai spręsti problemoms, aptariama ką reikėtų pakeisti ar patobulinti siekiant pakilti aukščiau paieškos sistemose.
SEO auditą sudaro:
Tinklapio pritaikymo paieškos sistemoms analizė, įvertinimas, išvados ir konkretūs tinklapio elementų pritaikymo paieškai pavyzdžiai.
Detali raktinių žodžių analizė ir pritaikymo optimizacijai pavyzdžiai.
Tinklapio turinio, struktūros, kodo analizė, tinklapio užkrovimo greičio ir veikimo mobiliuosiuose įrenginiuose rekomendacijos ir pavyzdžiai su konkrečiais pakeitimais.
Rekomendacijos svarbiausių puslapių pritaikymui paieškos sistemoms į kurias įeina rekomendacijos: meta title‘ams, h1 antraštėms, raktinių žodžių panaudojimui, turinio optimizavimui.
Tinklapio išorinių nuorodų analizė, po kurios pateikiamos visos atgalinės nuorodos, kurias turi tinklapis, atgalinių nuorodų tekstų panaudojimas.
Pagrindinių konkurentų atgalinių tinklų analizė. Pateikiamos visos konkurentų atgalinės nuorodos ir rekomendacijos kaip plėtoti atgalinių nuorodų tinklą, kad pralenktumėte savo konkurentus.
Audito aptarimas susitikimo metu.
SEO auditas - must have 2024
Svetainės krovimo greičio optimizavimas
Svetainės greičio optimizavimas yra vienas iš pagrindinių žingsnių norint, jog puslapis būtų lengvai prieinamas lankytojams bei gerai vertinamas paieškos sistemos robotų. Nuo svetainės greičio gali priklausyti ir jos pozicija paieškos sistemoje, būtent dėl šios priežasties neretai nukenčia svetainės rezultatai.
Puslapio greičio optimizavimas gali būti atliekamas pasinaudojant įvairiais įrankiais, kurie leidžia nustatyti krovimo greitį ir identifikuoti su tuo susijusias problemas. Neretai siekiant optimizuoti svetainės krovimo greitį gali pakakti kompresuoti paveikslėlius arba supaprastinti patį puslapio kodą. Vis dėlto, siekiant efektyvesnių rezultatų kartais gali prireikti ir kitų priemonių, pavyzdžiui, galingesnio serverio.
Apibendrinus, svarbiausia nepamiršti bei periodiškai analizuoti, per kiek laiko užkraunamas puslapis ar jo dalis.
Užkrovimo greitį vertiname naudojame Google Site Speed insites, GTmetrix, SemRush įrankius, kurie leidžia apžvelgti užkrovimo greitį iš skirtingų perspektyvų ir rasti optimalius tinklapio užkrovimo greičio ištaisymo sprendimus.
Rekomendacijos svetainės kodo klaidų taisymui
Net jeigu iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo gerai, svetainei gali būti reikalingas kodo klaidų taisymas. Dažnu atveju reikia optimizuoti antraštes arba meta aprašymus, kurie pateikiami kaip kodas. Būtent šiuos elementus naudoja paieškos sistemos robotai pateikdami informaciją apie puslapį. Žinoma, toks HTML klaidų tvarkymas nepareikalaus daug resursų, tačiau jo nauda jūsų svetainei gali būti itin didelė. Nuo teisingo kodo panaudojimo tiesiogiai priklauso ir lankytojų srautas bei pačio puslapio matomumas. Dėl šios priežasties reikėtų periodiškai skirti dėmesio kodo priežiūrai, siekiant išvengti atsitiktinių klaidų. Ištaisius kodo klaidas svetainė „pradžiugins“ paieškos sistemų robotus, o tai turės teigiamos įtakos jūsų svetainės SEO rezultatams.
Pasirūpinama sklandžiu puslapių veikimu mobiliuose įrenginiuose
Paskutiniu metu žmonės vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais. Todėl natūralu, kad ir naršymas internete persikelia iš kompiuterių į išmaniuosius telefonus. Dėl naršymo įpročių pokyčio ypatingai svarbi tampa mobili puslapio versija. Žinoma, tam tikrai nereikės kurti atskiros svetainės, kadangi ją galima paprasčiausiai adaptuoti bei pritaikyti mobiliesiems įrenginiams.
Naršytojams bei paieškos sistemoms vienas iš svarbiausių aspektų yra svetainės mobilios versijos greitis. Be to, taip pat nereikėtų blokuoti CSS, JavaScript ar paveikslėlių, kurie puikiai gali būti perteikti ir telefone, o efektus išgauti bei juos perteikti padės HTML5. Taip pat, pritaikant svetainę mobiliesiems įrenginiams svarbu nepamiršti ir praktiškojo aspekto, todėl svetainėje nelabai tiks tokie elementai kaip iššokantys langai (angl. pop-ups).
D.U.K
Kas yra SEO auditas?
Kodėl reikalingas SEO auditas?
SEO auditas yra reikalingas, kad suprastumėte dabartinę svetainės būklę ir galimybes konkuruoti su kitais verslais. Auditas padeda identifikuoti problemas ir pateikti rekomendacijas jų sprendimui, optimizuoti svetainę pagal naujausius kriterijus bei užtikrinti konkurencingumą.