Kodėl SEO
yra aktualu ir svarbu?

90% interneto vartotojų pradeda savo naršymo sesiją nuo paieškos. Nesvarbu ar tai būtų naujienos, lankytinos vietos, pramogų tinklapiai ar pirkiniai – dažniausiai viskas prasideda paieškoje.

Organinė Google paieška – šiuo metu yra vienas iš populiariausių pardavimo ir reklamos kanalų internete. Google paieškos variklis pastaruosius 10 metų yra populiariausias iš didžiųjų paieškos sistemų. 2019 metais:

  • Globaliu mastu per Google paieškos sistemą yra įvykdoma 75.74 % paieškų;
  • 90% Mobiliųjų (angl. mobile) ir Stalinių (angl. desktop) paieškų yra įvykdoma naudojant Google;
  • 35% produktų paieškų prasideda naudojant Google;
  • Per 2019 metus pagal įvairius paieškos terminus Lokalios paieškos (local search) augimas siekė net 500%.
Organinė Google paieška

Jeigu esate verslas – aukštos pozicijos Google paieškoje yra tiesiausias kelias į sėkmę ir pardavimus 2020 metais. .

Tiesa, SEO optimizacijos procesai yra santykinai lėtesni, palyginus su kitomis reklamos priemonėmis, tarkime Google Adwords, tačiau nešantis ilgalaikį ir eksponentiškai augantį rezultatą:

  • Tolygų srauto augimą iš Google paieškos;
  • Didėjantį klientų ratą;
  • Augančius pardavimus;
  • Augantį verslo žinomumą.

Kaip ir SEO optimizavimas paieškos sistemoms – verslas turi būti vystomas nuosekliai, laikantis numatytos strategijos. Nuosekliai vykdant SEO strategiją – Jūsų prekės ženklas įgauna didesnį žinomumą – auga ir paties prekės ženklo ir jo teikiamų produktų ar paslaugų paklausa.

Google paieškos rezultatų auditorija – tai tikslinis Jūsų klientas, kuris yra kur kas labiau linkęs konvertuotis, nei tradicinės reklamos priemonės. O pasitelkus kryptingą ir ilgalaikį SEO optimizacijos vykdymą yra užtikrinamas natūralus interneto vartotojų susidomėjimas Jūsų verslu, auga Jūsų prekės ženklo reputacija, o SVARBIAUSIA – Jūsų pajamos AUGA.

SEO optimizavimas

Kas yra
SEO ?

Tikriausiai daugumoje interneto šaltinių jau radote SEO apibrėžimą – optimizacija paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization).

Kalbant paprasčiau – SEO paslaugas galima apibūdinti, kaip veiksmų rinkinį, kai kuriais atvejais netgi tinklapio diagnostiką ar „remontą“, po kurio Jūsų tinklapio kokybė atitinka Google paieškos algoritmų, Vartotojo patirties kriterijus, o darbas su išorine optimizacija nuolatos kelia ir palaiko tinklapio matomumą pirmame Google paieškos puslapyje.

Paieškos sistemų optimizavimas

Svarbu suprasti, kad SEO, tai nėra vienkartiniai veiksmai, kurie iškart iškels svetainę į pačias google paieškos aukštumas. SEO labiau tiktų apibūdinti, kaip procesą, kuomet yra tęstinumas, darbai ir veiksmai vykdomi kiekvieną mėnesį, kurių tikslas yra iškelti svetainės puslapius, būtent pagal jiems aktualius raktažodžius kuo aukščiau paieškos sistemų rezultatuose. Taip siekiama ne tik tapti lengviau randamiems paieškoje, tačiau ir pritraukti daugiau susijusių lankytojų į svetainę, kurie turi didelę tikimybę konvertuotis ir atnešti jūsų svetainei naudos, tokios, kaip registracija, užsakymas ar naujienlaiškio prenumerata.

Siekiant efektyvaus internetinių svetainių optimizavimo labai svarbią dalį sudaro kokybiškas unikalus turinys, teisingai parinkti raktiniai žodžiai, bei iš kitų svetainių ateinančios nuorodos, kurių pagalba svetainės autoritetas didinamas. Svetainės optimizavimas paieškos sistemoms palyginus dar gana naujas ir neseniai pradėtas naudoti mokslas. Lietuvoje SEO svarba ir mokymasis jį pritaikyti prasidėjo maždaug 2006 metais, prireikė dar poros metų kol atsirado įmonės teikiančios svetainių optimizavimą paieškos sistemoms, bei savarankiškai dirbantys ir SEO paslaugas teikiantys specialistai.

Nuo SEO atsiradimo Lietuvoje, jau didelė dalis įmonių spėjo išbandyti šias paslaugas ir suprato jų svarbą, kuomet gali džiaugtis aukštomis pozicijomis internete, o tai ypatingai svarbu, nes didelė dalis vartotojų prieš pasirinkdami įmonę, kurios paslaugomis naudotis dažniausiai labiau pasitiki ir renkasi įmones iš pirmojo paieškos puslapio. Svetainių kvalifikacija, kuri vykdoma tam tikrų paieškos sistemų algoritmų pagalba, padeda suteikti vartotojui kuo tikslesnį atsakymą į jo pateiktą užklausą. Paieškos sistemos, tarp kurių ir Google siekia, kad vartotojams pateikiamas turinys būtų kuo labiau aiškus, naudingas ir informatyvus. Svetainėje pateiktas turinys, ryšys su kitomis svetainėmis į kurias nukreipia nuorodos esančios svetainėje padeda paieškos sistemoms spręsti apie projekto autoritetą, populiariumą, vertę bei aktualumą.

Svetainių optimizavimas paieškos sistemoms susideda iš dviejų pagrindinių dalių, tai vidinio ir išorinio SEO. Nereikėtų susikoncentruoti tik į kažkurį vieną iš jų, nes tiek vidinis, tiek išorinis SEO optimizavimas yra reikalingas ir atlieka didelę reikšmę siekiant iškelti svetainę į aukštumas paieškos sistemose.

Vidinė
SEO optimizacija

Vidinis SEO apibrėžia darbus, kurie yra vykdomi svetainės viduje ir nuo jų sėkmės priklauso, kaip aukštai paieškų sistemos organinėje dalyje atsiras svetainė su kuria dirbama. Vidinį optimizavimą sudaro įvairūs tekstai, aprašymai, antraštės. Svarbu pasirinkti tinkamiausius raktažodžius ir naudoti juos, kurių dėka bus lengviau būti matomiems paieškoje. Viena iš pagrindinių pasitaikančių problemų, kuri trukdo pasiekti geras pozicijas, yra nepakankamas teksto kiekis svetainėje. Puslapiai turėtų būti papildyti unikaliu tekstu, rekomenduojama, kad teksto ilgis viršytų 300-400 šimtus žodžių, o dar geriau, jog viršytų pas konkurentus esančio teksto apimtį. Jei svetainėje teksto yra nedaug, būtina juos papildyti atsižvelgiant į konkurentų puslapius, žinoma svarbu nepamiršti, kad turinys turi būti unikalus, nekopijuotas, nes kopijuotas turinys negaus gerų pozicijų, bei darys neigiamą įtaką svetainės kokybei. Be to nepamiršti puslapiui aktualių raktažodžių, kurie padės pasiekti potencialius vartotojus.

Optimizacijai taip pat priskiriami ir tokie aspektai, kaip svetainės užkrovimo greitis, pritaikymas mobiliajai versijai, programinio kodo tvarkymas, bei kiti techniniai parametrai. Atlikus būtiniausius ir svarbiausius vidinės optimizacijos darbus, laukia sekantis optimizavimo etapas, išorinė optimizacija.

SEO įrankiai

Išorinė
SEO optimizacija

Kiekviena tvarkinga ir aukštose pozicijose siekianti būti svetainė privalo būti sutvarkyta ne tik iš vidaus, bet ir turėti ryšį su kitomis svetainėmis. Šio etapo metu siekiama didinti nuorodų skaičių į svetainę ir iš jos, bei svetainės žinomumą. Visos nuorodos talpinamos tik tose svetainėse, kurios yra patikimos ir saugios. Kuo daugiau kartų šaltinis yra paminėtas internete, tuo labiau pastebimas ir svarbesnis jis atrodo paieškos robotams ir tuo geresnis optimizacijos efektas pasiekiamas. Visuomet yra labai svarbu pasirinkti teisingus tinklapius, kuriuose bus nuorodos į jūsų svetainę, vengti visų nekokybiškų, abejotinos reputacijos puslapių. Išorinių nuorodų rinkimas svarbus, ne tik dėl to, kad bus daugiau nukreipiančių nuorodų į svetainę, bet svetainė kurioje talpinama nuoroda perduoda dalį savo autoriteto. Taip pat nereikėtų persistengti su raktažodžiais ir nepridėti jų per daug, nes tai gali užkliūti Google algoritmams ir būti traktuojama kaip bandymas manipuliuoti paieškos rezultatais.

Po šio SEO optimizacijos etapo užbaigimo matomas galutinis rezultatas. Veiksmų plano įgyvendinimas gali trukti iki šešių mėnesių. Tačiau tai nereiškia, kad ir pirmi rezultatai bus tik po šešių mėnesių. Pirmieji rezultatai būna pastebimi jau po pirmųjų etapų, tokie kaip: padidėję klientų srautai, populiarumas ir pardavimai. Atlikus visus veiksmus, pasiekus tikslus ir iškėlus projektą į norimas pozicijas per daug atsipalaiduoti ir nustoti tobulinti SEO vistiek nereikėtų. Yra tikimybė, jog konkurentai taip pat nesnaudžia ir sparčiai dirba su optimizavimu, tad nustojus tobulėti konkurentai gali žengti spartų žingsnį į priekį ir aplenkti. Todėl yra svarbu nuolat tobulinti ir plėsti optimizaciją, padidinant nuorodų skaičių į svetainę, padirbėti su tekstais. Jei šie veiksmai atliekami teisingai, optimizacija visada atneš pastebimos naudos.

Vidinis SEO

Pagrindiniai veiksmai
sudarantys
vidinį SEO

  • Papildomai sukuriami vidiniai puslapiai.
  • Tvarkomas turinys, kuriamas, taisomas, pildomas.
  • Optimizuojamas svetainės krovimo greitis.
  • Tvarkoma svetainės vidinių puslapių struktūra.
  • Sutvarkomi meta title, description, h1 tekstai.
  • Pasirūpinama sklandžiu puslapių veikimu mobiliuose įrenginiuose.
  • Nuotraukų, paveikslėlių optimizavimas.
  • Svetainės kodų klaidų tvarkymas.
  • Svetainės medžio sukūrimas ir pritaikymas.
  • Ir kiti veiksmai, kurie vyksta svetainės viduje.
Vidinis SEO

Pagrindiniai veiksmai
sudarantys
išorinį SEO

  • Identifikavimas kenksmingų bei negaliojančių atgalinių nuorodų, jų pašalinimas.
  • Didinimas atgalinių nuorodų vedančių į internetinį puslapį skaičius.
  • Išorinio turinio kūrimas ir platinimas.
  • Dalyvavimas forumuose, kurie yra susiję su kliento teikiamomis paslaugomis.
  • Ir kiti veiksmai, kurie vyksta svetainės išorėje.
Vidinis SEO

10 žingsnių sėkmingam SEO procesui

Prieš pradedant vykdyti procesus, mūsų specialistų komanda turi susipažinti su Jumis ir Jūsų verslu. Pažintis su Jūsų tiksline auditorija, verslo modeliu ir tikslais leis mums sudaryti ir pritaikyti geriausiai veikiančią SEO optimizacijos strategiją:

Jūsų tikslų nustatymas internetinėje erdvėje

Kartu su Jumis išsiaiškiname Jūsų lūkesčius ir tikslus bei nustatome tinklapio vietas, per kurias jų bus siekiama ir kaip iškelti tikslai bus matuojami.

Tinklapio auditas

Išanalizavę Jūsų tinklapį nustatysime dabartines stipriąsias ir silpnąsias tinklapio vietas ir panaudoję šią informaciją išgryniname elementus, kurių optimizavimas suteiktų tinklapiui didžiausią naudą.

Konkurentų analizė

Konkurentų SEO optimizacijos taktikų ir veiksmų analizė, leidžia išskirti Jūsų verslo išskirtinumus, tuo pačiu išlikti konkurencingiems.

Raktinių žodžių tyrimas

Išsami populiariausių paieškos terminų analizė, kuri leidžia padėti suprasti Jūsų tikslinės auditorijos paieškos įpročius. Išanalizuojame paieškų skaičius, konkurencijos lygį bei pateikiame preliminarias organinio srauto augimo prognozes – išsiaiškiname kurios raktinės frazės Jums yra pelningiausios.

Raktinių žodžių priskyrimas tinklapio turiniui

Sudarome raktinių žodžių sąrašą ir priskiriame raktažodžius atitinkamiems tinklapio puslapiams. Tai viena iš svarbiausių SEO optimizacijos proceso dalių – BŪTINA, kad Jūsų vartotojų srautas būtų nukreipiamas į jų paieškas labiausiai atitinkantį turinį.

Vidinės optimizacijos pritaikymas tinklapiui

Pagal sukauptus vidinės tinklapio analizės duomenis pritaikome būtiniausius pakeitimus, bei pasiūlome pakeitimus pateikdami rekomendacijas.

Tinklapio ir pozicijų monitoringas

Stebime, Jūsų tinklapio vartotojų srauto pakitimus bei būklę naudodami Google Analytics, Search Console ir kitus įrankius. Šie duomenys parodo ne tik tinklapio lankomumą, vartotojų elgseną tinklapyje, bei tinklapio veikimo kokybę, tačiau ir atveria kelią naujoms srauto bei pardavimų didinimo galimybėms.

SEO strategijos peržiūrėjimas ir patobulinimas

Svarbus žingsnis neatsilikti nuo konkurencinės aplinkos bei pritraukti dar daugiau potencialių vartotojų. Periodiškai peržvelgiame tinklapio duomenis ir pritaikome SEO paslaugų strategiją atsižvelgdami į einamojo laikotarpio paieškų tendencijas, sezoniškumą.

Turinio optimizavimas

Pateikiame rekomendacijas tinklapio turiniui, pagal konkurencines rinkos (Google paieškos TOP 10 rezultatų) analizes. Optimizuodami tinklapio turinį visuomet laikomės strategijos „Būti geresniais už konkurentus“. Poreikiui esant turinį sukursime už Jus.

Darbų ataskaitos

Kiekvieno mėnesio pirmąją darbo dieną iš Mūsų gausite SEO paslaugų ataskaitas, kuriose matysite kaip Jūsų tinklapiui sekasi organinėje paieškoje, kokiose pozicijose yra numatyti raktiniai žodžiai bei per mėnesį atliktų darbų sąrašą.

Kodėl Jūsų verslui yra reikalingos SEO paslaugos?

Šiuolaikinio ir modernaus verslo sėkmė priklauso nuo jo žinomumo internetinėje erdvėje. Jeigu nesate matomas internete – praktiškai nesate matomas iš viso.

SEO paslaugos – realiai veikiantis metodas tapti matomu paieškos sistemose, o tuo pačiu ir internetinėje erdvėje.

Padeda jūsų svetainei tapti matomai ir žinomai

Internete svetainė yra Jūsų vizitinė kortelė. Jeigu jos nematys Jūsų tikslinė auditorija, apie Jus niekas nežinos. SEO paslaugos leidžia tinklapį parodyti pačiam tikslingiausiam Jūsų klientui. Tampate matomi per raktinių žodžių pozicijas, Jūsų tinklapio kokybė ir autoritetas kyla, yra išryškinamos stipriosios veiklos pusės ir išgryninama strategija.

Formuoja ne tik tinklapio, bet ir paties prekės ženklo patikimumą ir autoritetą internetinėje erdvėje

Optimizuojant tinklapį kyla jo kokybė. O geriausias būdas parodyti kokybišką tinklapį yra jam tapti matomu Google paieškoje.

Geras SEO = Geresnė vartotojo patirtis (angl. User experience) Jūsų tinklapyje

Didelė SEO proceso dalis yra tinklapio kokybės gerinimas. Šio proceso metu yra skiriama daug dėmesio vartotojui atėjusiam į Jūsų tinklapį. Įvairiais sprendimais yra gerinama jo patirtis svetainėje, kad kelias iki pardavimo būtų patogus ir greitas.

SEO strategija formuoja vartotojo pirkimo ciklą

Matoma svetainė yra puiki vieta analizuoti, kaip vartotojas elgiasi pirkimo ciklo metu. Iš gautų duomenų, galima daryti išvadas ir pritaikyti sprendimus tinklapyje, kurie įtakotų pirkimo ciklą. SEO optimizavimo dėka tinklapis, matomas paieškoje pagal aktualius raktinius žodžius, tampa puikia aplinka analizėms ir eksperimentams su potencialių vartotojų pirkimo ciklais, kuriuos pritaikius klientas gali būti nukreiptas į jo pirkimo įpročius atitinkantį turinį.

Tai – veikia

  • SEO pozicijos leidžia svetainei būti matomai 24/7. Kol Jūs miegate tinklapis dirba už Jus.
  • Pagal 2019 metų tyrimus – organiniai (SEO) rezultatai sulaukia 90% daugiau paspaudimų nei mokama AdWords reklama.
  • Formuojamas kokybiškas ir besikonvertuojantis (PERKANTIS) srautas.
  • SEO yra Ilgalaikis sprendimas – kai pasiekiate aukštų yra mažai tikimybės, kad greitu periodu jos pablogės. Vienintelės priežastys dėl kurių keičiasi pozicijos yra konkurencija ir Google algoritmo pasikeitimai.
  • SEO įtakoja pardavimus fizinėse parduotuvėse – prieš aplankant Jūsų parduotuvę, vartotojai aplanko Jūsų svetainę, o tinklapio atradimui Lietuviai 98% atvejų naudoja Google paiešką.

Kodėl verta patikėti darbus agentūrai

Šiai dienai internete galima rasti daugybę informacijos, vaizdo įrašų su pamokomis ir patarimais, jog gali kilti mintis, kam pirkti paslaugas, jei tai galima susitvarkyti pačiam. Tačiau tai nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti, štai keletas priežasčių kodėl verta rinktis mus.

SEO rezultatams įtaką daro daugybė skirtingų veiksnių, kokie optimizavimo veiksmai veikia vienai svetainei, nebūtinai veiks kitai. Todėl čia labai svarbi praktika, be kurios jums bus itin sunku nustatyti kas būtent svarbiausia jūsų puslapiui, agentūros dirba su daug skirtingų projektų, tad geba analizuoti ir suprasti, kas ir kada yra svarbu ir kokių veiksmų reikia imtis.

SEO optimizavimo procesas nėra paprastas, jis nuolatos keičiasi ir tobulėja, tad svarbu neatsilikti, nuolat mokytis ir žengti koja kojon su naujausiais pakeitimais. Tai atima labai daug laiko ir pastangų, tad daug paprasčiau būtų pasirinkti agentūrą, kuri ne tik padės jūsų svetainei kilti, bet ir nedarys klaidų, kurias galite padaryti tvarkydamiesi patys ir neturėdami pakankamai kompetencijos, o suklydę galite svetainę pastatyti į dar prastesnę padėtį nei buvo prieš tai.

Dirbdami su agentūra sužinosite daugiau apie savo svetainę, tai kas jai yra svarbu, apie ką anksčiau net nebuvote pagalvoję, įvairias optimizavimo galimybes, naujienas ir tendencijas.

Kokybiškam SEO būtinos įvairios papildomos įrankių ir ataskaitų programos. Dauguma jų turi daug funkcijų ir parametrų, tad naudojimasis yra sudėtingas, taip pat dalis programų yra mokamos. Agentūroje dirbantys specialistai mokės sklandžiai naudotis ir pateikti svarbiausius reikalingus duomenis.