Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / 10 SEO patarimų, kaip sukurti optimizuotą tinklaraščio įrašą

blog seo iliustracija

Norint sėkmingai veikti internete, nepakanka turėti išpuoselėtos išvaizdos svetainę ir teikti kokybiškus produktus bei paslaugas. Labai svarbu turėti tvirtą poziciją bei rodyti savo žinias industrijoje, kurioje veikiate, o vienas geriausių įrankių tam pasiekti yra paieškos sistemoms optimizuoti tinklaraščio įrašai (angl. blog). Paieškos sistemos kaip „Google“ pirmenybę teikia turiniui, kuris ne tik atitinka naudotojų užklausas, bet ir pateikia vertingos bei autoritetingos informacijos. Šiame įraše apžvelgsime 10 pagrindinių SEO strategijų, padėsiančių kurti tinklaraščio įrašus, kurie būtų gerai reitinguojami ir skatintų srautą, o kartu suteiktumėte vertę savo auditorijai.

1. Tiksliniai raktiniai žodžiai ir temos, turinčios lankytojų srauto potencialą

Bet kokios SEO strategijos pagrindas prasideda nuo raktinių žodžių tyrimo. Taip pat ir tinklaraščio SEO - nustatę raktinius žodžius ir temas, turinčias didelį paieškų kiekį ir srauto potencialą, galite kurti tikslinės auditorijos poreikius atitinkantį turinį.

Sutelkite dėmesį į raktažodžius, kurie išlaiko pusiausvyrą tarp paieškos kiekio ir konkurencijos. Kad praturtintumėte savo turinį, raskite "teisingas" raktažodžių frazes ir formas, taip pat panašius žodžius. Ypač naudingi gali būti ilgieji raktažodžiai (angl. long tail keywords), nes jie dažnai atspindi konkretesnius naudotojų ketinimus ir gali turėti mažesnę konkurenciją, todėl jūsų tinklaraščio įrašui bus lengviau užimti aukštesnę vietą paieškos rezultatuose.

Jei nežinote, ką rašyti toliau, naudodamiesi prieinamais ištekliais galite išanalizuoti, kokios temos ir raktažodžiai yra populiarūs. SEO įrankiai, tokie kaip „Google Trends“, „Google Keyword Planner“, „Ahrefs“ ar „SEMrush“, gali padėti atskleisti šias paieškos tendencijas. Nustatę tinkamus raktažodžius ir temas - pradėkite rašyti ir įtraukite šiuos raktažodžius ir temas į savo tinklaraščio įrašą.

2. Suderinkite turinį su paieškos tikslais

Paieškos tikslas - tai naudotojo užklausos priežastis. Ar naudotojas ieško informacijos, produkto, ar problemos sprendimo? Siekiant sėkmingo SEO optimizavimo, labai svarbu kurti turinį, atitinkantį šį tikslą. Išanalizuokite puslapius, kurie pagal tikslinius raktažodžius užima aukščiausias pozicijas, kad suprastumėte, kokio tipo turinys šiuo metu yra sėkmingas. Tai padės jums pritaikyti tinklaraščio įrašą taip, kad jis atitiktų naudotojų lūkesčius, nesvarbu, ar tai būtų išsamus vadovas, sąrašas, ar produkto apžvalga. 

Jei norite užimti aukštesnę vietą „Google“, turite atitikti paieškos tikslus. Norėdami nustatyti tikslą, turėsite išanalizuoti aukščiausias pozicijas užimančius puslapius SERP pagal jūsų tikslinį raktažodį. Rezultatuose norėsite patikrinti:

  • Turinio tipą- raskite dažniausiai jūsų temai taikomą turinio tipą.
  • Turinio formatą - suraskite labiausiai paplitusį jūsų temos turinio formatą.
  • Turinio kampas - kas vienija labiausiai vertinamą turinį? Ar yra bendras tikslas, pavyzdžiui, orientavimasis į pradedančiuosius, ar dėmesys skiriamas šviežiam turiniui?

Paimkime pavyzdį. Norime parašyti įrašą apie „geriausius DI tinklaraščius verslui“. Jei įvesime jį į „Google“, paieškos rezultatai bus rodomi taip:

geriausi di irankiai serp

Šia tema randame:

  • Turinio tipas - tinklaraščių įrašai.
  • Turinio formatas - sąrašai.
  • Turinio kampas - bendresnis, orientuotas į šviežią informaciją (2024 m.). 

Turėdami šią informaciją matome, kad norėdami reitinguotis, reikia sukurti tinklaraščio tipo įrašą su tinklaraščių, skirtų skirtingiems patirties ir žinių lygiams, sąrašu, o pavadinime turi būti nurodyti metai. 

3. Pasinaudokite savo patirtimi ir kompetencija

„Google“ vertina naudingą turinį, kuris rodo patirtį, kompetenciją, autoritetą ir patikimumą (angl. trump. E-E-A-T):

  • Patirtis (angl. experience) - asmeninė gyvenimo patirtis nagrinėjama tema.
  • Ekspertizė (angl. expertise) - ekspertinio lygio žinios ar įgūdžiai tam tikroje srityje.
  • Autoritetingumas (angl. authoritativeness) - reputacija tarp kitų šios srities atstovų.
  • Pasitikėjimas (angl. trust) - svarbiausias EEAT signalas; svetainės ir jos turinio saugumas, teisėtumas, skaidrumas ir tikslumas.

Straipsniuose ir įrašuose naudodami savo asmeninę patirtį ir žinias apie industriją, ne tik padidinsite savo turinio patikimumą, bet ir vertę skaitytojams. Dalinkitės atvejo analizėmis, pavyzdžiais ir įžvalgomis, kurias galite pateikti tik jūs arba jūsų įmonė. Tai ne tik sustiprina jūsų turinį, bet ir išskiria jį iš konkurentų. O jei jums to trūksta, pasamdykite žmogų, turintį patirties ir žinių, kad parašytų jį už jus.

4. Kurkite vertingą tinklaraščio turinį, kuriuo verta dalintis

Sėkmingiausi tinklaraščio įrašai skaitytojams siūlo kažką tikrai vertingo. Nesvarbu, ar tai būtų praktiškai pritaikomi patarimai, naujos perspektyvos, ar išsamūs sprendimai, jūsų turiniu turėtų būti verta dalytis. Taip ne tik padidinsite savo tinklaraščio matomumą, bet ir per atgalines nuorodas padidinsite jo autoritetą. Kai žmonės mano, kad jūsų turinys yra naudingas ir aktualus, jie dažniau dalijasi juo socialiniuose tinkluose, pateikia nuorodas į jį savo tinklaraščiuose ir rekomenduoja jį kitiems.

Keletas idėjų pradžiai:

  • Interviu su ekspertais - ekspertinio lygio turinį į savo tinklaraščio įrašą įtraukite imdami interviu iš šios srities ekspertų;
  • Pasinaudokite savo asmenine patirtimi - parašykite savo paties atliktą atvejo tyrimą, rašykite apie produktus ir paslaugas, kuriuos iš tikrųjų išbandėte ir galite žingsnis po žingsnio paaiškinti, kaip jais naudotis.
  • Atlikite savo tyrimus - rašydami statistiniais duomenimis paremtą turinį, parodysite, kad jūsų įmonė yra pažangi, nes nustatote savo pramonės šakos tendencijas ir duomenis.
  • Naudokite kitokį požiūrio kampą arba alternatyvų požiūrį - ką nors panašaus į „Kodėl neturėtumėte naudoti AI įrankių“; o gal verta išpabandyti ir parašyti tinklaraščio įrašą, kuriame būtų užfiksuota: „Išbandžiau 20 geriausių AI įrankių, štai rezultatai“.

5. Lengvai skaitoma struktūra su pastraipomis ir antraštėmis

Organizuota, lengvai skaitoma struktūra yra labai svarbi tiek naudotojams, tiek paieškos sistemoms. Turėtumėte laikytis paprastos savo įrašo turinio struktūros:

  • Įžanga, kurioje pristatote savo temą ir paaiškinate, kodėl ji yra dėmesio centre;
  • Pagrindinė dalis, kurioje surašoma visa esminė informacija;
  • Išvados, kuriose apibendrinate pagrindinius įrašo punktus ir darote galutines išvadas.

Suskirstykite turinį į mažesnes pastraipas, trumpesnius sakinius, naudokite antraštes (H1) ir paantraštes (H2, H3,...), prireikus įtraukite punktus arba numeruotus sąrašus. Tinkamos antraštės padeda skaitytojams suprasti, apie kokią konkrečią teksto dalį kalbama, o jūsų tinklaraščio įrašas tampa lengvai nuskaitomas ir lengvai virškinamas paieškos sistemoms, kurios taip pat naudoja šiuos struktūrinius elementus, kad geriau suprastų jūsų turinio hierarchiją.

6. Pridėkite nuorodų į esamą turinį

Vidinės nuorodos yra paprasta, bet galinga paieškos sistemų optimizavimo strategija. Naudodami nuorodas į atitinkamą esamą svetainės turinį, padedate paieškos sistemoms efektyviau naršyti ir indeksuoti svetainę, o skaitytojus nukreipiate ieškoti daugiau jūsų svetainės turinio. Tai gali sumažinti atmetimo rodiklius, padidinti įsitraukimą ir pailginti vidutinę svetainės sesijos trukmę. 

Ką susieti: kitą jūsų tinklaraščio įrašą, kuriame išsamiau aptariamas tam tikras, paminėtas klausimas; produktų ir paslaugų nukreipimo puslapius, raginimo atlikti veiksmą formas, kontaktus ir pan. Kita geroji praktika - taip pat naudokite išorines nuorodas į autoritetingus šaltinius, kurie taip pat gali padidinti jūsų turinio patikimumą, parodydami, kad atlikote tyrimą ir jūsų duomenys yra patikimi.

7. Optimizuokite ir kurkite kviečiančius tinklaraščio įrašų pavadinimus

Jūsų tinklaraščio antraštė yra pirmas dalykas, kurį mato naudotojai, ir ji atlieka svarbų vaidmenį SEO optimizavimo procese. Jis turėtų būti patrauklus ir optimizuotas pagal raktinius žodžius. Gerai sukurtas pavadinimas ne tik pritraukia paspaudimus, bet ir suteikia paieškos sistemoms kontekstą apie tinklaraščio įrašo turinį.

Laikykitės trumpo, maždaug 60 simbolių pavadinimo ir įsitikinkite, kad jis aiškiai atspindi tinklaraščio įrašo temą. Įtraukiantys pavadinimai, žadinantys smalsumą arba žadantys vertę, taip pat gali padidinti paspaudimų skaičių. Jis taip pat turėtų atspindėti konkurenciją ir būti pagrįstas tyrimais, pavyzdžiui, tokiais, kokį greitai atlikome pradžioje, pažvelgę į SERP ir ištyrę paieškos tikslą „geriausi DI įrankiai verslui“ užklausai.

8. Naudokite SEO draugiškus URL adresus

Laikykite savo tinklaraščio įrašo URL trumpą, aprašantį ir kuriame būtų pakankamai raktažodžių. Venkite ilgų, sudėtingų URL su nereikalingais parametrais ar skaičiais. Vietoj to naudokite švarius URL, kurie atspindėtų pagrindinę jūsų įrašo temą. Pavyzdžiui, įrašui apie AI įrankius verslui galėtų būti naudojamas URL: „/geriausi-AI-irankiai-verslui“. Tai padeda paieškos sistemoms ir naudotojams iš pirmo žvilgsnio suprasti turinį. 

Jei esate pasirengę atnaujinti savo turinį ir keisti jo paskirtį, galite neįtraukti metų į URL adresą. Pavyzdžiui, jei 2024 m. parašysite gerą straipsnį, kuris bus gerai įvertintas paieškoje ir įgis vertingų atgalinių nuorodų, kitais 2025 m. galėsite atnaujinti pavadinimą ir turinį, kad atspindėtų turinio „šviežumą“, bet išsaugosite įgytą atgalinių nuorodų vertę ir išliksite aukščiausiose pozicijose.

9. Reguliariai skelbkite turinį

Nuoseklumas yra raktas į sėkmingą SEO optimizavimą, reitingus ir „Google“ susidomėjimą jūsų turiniu. Skelbdami tinklaraščio įrašus reguliariai, signalizuosite paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė yra aktyvi ir reguliariai atnaujinama, o tai skatins paieškos robotus nuskaityti jūsų svetainė dažniau bei teigiamai paveikti jūsų reitingus.

Didelės apimties interneto svetainėms ar svetainėms su mažesniu arba fiksuotu produktų ar paslaugų skaičiumi, abiem neabejotinai praverstų rašyti tinklaraščio skiltį, kad parodytumėte išsamesnę kompetenciją ir įgytumėte pasitikėjimą. Reguliarūs turinio atnaujinimai taip pat palaiko jūsų auditorijos įsitraukimą ir sugrįžimą, skatina lojalumą ir didina lankomumą.

10. Nuolat atnaujinkite turinį

SEO nėra “ nustatyti ir pamiršti" (angl. set-it-and-forget-it) strategija. Norint išlaikyti aktualumą, labai svarbu atnaujinti seną turinį, pateikiant naujus duomenis, įžvalgas ir patobulinimus. „Google“ pirmenybę teikia šviežiam turiniui, todėl periodiškai peržiūrėdami tinklaraščio įrašus ir užtikrindami, kad jie vis dar yra tikslūs ir aktualūs, galite išsaugoti jų pozicijas. Tai taip pat parodo skaitytojams, kad jūsų tinklaraštis yra patikimas ir aktualus informacijos šaltinis.

Taip pat galite pertvarkyti seną tinklaraščio įrašą ir iš senos medžiagos sukurti naują - pavyzdžiui, tris senus įrašus paversti vienu nauju. Arba, jei esate garantuoti, kad turinys nebetinkamas naudoti ir nebėra aktualus, galite jį ištrinti. Visais atvejais, kai atsikratote senųjų URL, nepamirškite padaryti tinkamų nukreipimų į naujus puslapius su tinkamais kodais (pavyzdžiui, 301).

Pabaigai

Norint sukurti SEO optimizuotą tinklaraščio įrašą, reikia subalansuotai derinti techninį optimizavimą ir vertingo turinio kūrimą. Laikydamiesi šių pagrindinių patarimų - tikslingai rinkdamiesi didelio lankomumo raktažodžius, atsižvelgdami į paieškos tikslą ir reguliariai atnaujindami turinį - galite padidinti savo tinklaraščio matomumą, sudominti auditoriją ir pagerinti pozicijas paieškos sistemose. SEO - tai nuolatinis procesas, tačiau nuosekliai stengdamiesi, savo tinklaraštį nuolat kelsite į aukštesnes pozicijas ir pritrauksite lankytojų, kurių jis nusipelno. Tobulinkite savo strategiją ir stebėkite, kaip auga jūsų tinklaraščio sėkmė! O jei reikia įkvėpimo ir daugiau SEO patarimų - sekite mūsų tinklaraštį.