Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / Didžiausios SEO klaidos, kurias daro tradiciniai verslai (ir kaip jas ištaisyti)

Optimizavimas paieškos sistemoms jau kurį laiką nebėra pasirinktinas dalykas – net ir tradiciniams fiziniams verslams. Nors daugelis mano, kad SEO yra svarbus tik elektrininės prekybos ar skaitmeninėms įmonėms, realybė tokia, kad klientai vis dažniau naudojasi „Google“ ir kitomis paieškos sistemomis, kad surastų vietinius verslus, palygintų paslaugas ir perskaitytų atsiliepimus prieš priimdami sprendimą. Vis dėlto tradiciniai verslai daro esminių SEO klaidų, kurios mažina jų matomumą internete ir apsunkina naujų klientų pritraukimą. Suprasdami šias klaidas ir imdamiesi veiksmų joms ištaisyti, galite gerokai pagerinti savo paieškos sistemų reitingus ir pritraukti daugiau klientų.

Klaida #1: neoptimizuota svetainė

Lėta, pasenusi ar prastai sukurta svetainė gali neigiamai paveikti tiek naudotojų patirtį, tiek paieškos reitingus. „Google“ teikia pirmenybę svetainėms, kurios yra pritaikytos mobiliesiems įrenginiams, greitai užkraunamos  ir siūlo sklandų naršymą. Daugelis tradicinių verslų neatsižvelgia į šiuos aspektus, manydami, kad pakanka turėti paprastą svetainę. Tačiau „Google“ Core Web Vitals (puslapio greičio, interaktyvumo ir vizualinio stabilumo matavimo) rodikliai tapo tiesioginiu reitingavimo veiksniu. Lėtai veikianti jūsų svetainė gali erzinti vartotojus, padidinti atmetimo rodiklį ir nukreipti potencialius klientus pas konkurentus.

Puslapio užkrovimo greičiui optimizuoti tokie įrankiai kaip „PageSpeed Insights“ ar „GTmetrix“ gali padėti nustatant specifines kodo bei resursų vietas bei trūkumus, dėl kurių jūsų svetainės užkrovimas vyksta per lėtai. Serverio atsako laikas, JavaScript problemos, vaizdų ir kitų resursų dydžiai bei kiti veiksniai tiesiogiai veikia jūsų puslapio įkėlimo greitį. 

Didelės apimties vaizdai ir failai taip pat sulėtina svetainę. Tad prieš keliant resursus į puslapį, užtikrinkite jų optimalų dydį; juos galima suspausti naudojant išorines priemones, tokias kaip „TinyPNG“ ir pan.. Jei vaizdai ir failai jau sukelti, galima išmėginti tam pritaikytus įskiepius (angl. plugin), kurie padės sumažinti jau įkeltą turinį. 

Ne mažiau svarbi gerai sukurta ir logiška svetainės struktūra, kuri padeda vartotojams lengvai rasti reikalingą informaciją. Be to, perėjimas prie saugios HTTPS ryšio versijos ne tik pagerina saugumą, bet ir teigiamai veikia reitingus, nes „Google“ pirmenybę teikia saugioms svetainėms. 

Klaida #2: vietinio SEO ignoravimas

Tradiciniams verslams vietinis SEO yra itin svarbus. Kai vartotojai ieško paslaugų savo mieste, „Google“ remiasi Google Business Profile (GBP) duomenimis bei vietiniais verslo katalogais, kurie pateikia įmonės pavadinimą, adresą ir telefono numerį (NAP). Jei verslas neturi optimizuoto profilio arba informacija skirtingose platformose yra nenuosekli, jo reitingai paieškos sistemose nukrenta. Daugelis įmonių neįvertina savo buvimo internete svarbos pritraukiant vietinius klientus.

Optimizuotas Google Business Profile leidžia verslui būti matomam vietinėse paieškose ir „Google Maps“, todėl potencialiems klientams lengviau jus rasti. Skatinant patenkintus klientus palikti teigiamus atsiliepimus, galima padidinti pasitikėjimą ir pagerinti paieškos pozicijas. Taip pat būtina užtikrinti, kad įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris būtų vienodi visuose kataloguose. Nenuoseklūs duomenys gali suklaidinti paieškos sistemas ir sumažinti jūsų matomumą.

Be to, naudojant vietinius raktažodžius svetainės turinyje, meta aprašymuose ar vaizdų alt tekstuose, galima dar labiau pagerinti vietinę paiešką (pvz., „geriausia kepykla Vilniuje“). Vietiniai raktiniai žodžiai padeda paieškos sistemoms geriau suprasti, kokioje vietovėje veikia jūsų verslas, ir padidinti tikimybę, kad būsite rodomi paieškos rezultatuose, kai vartotojai ieškos panašių paslaugų savo mieste ar rajone. Be to, įtraukus šiuos raktinius žodžius į antraštes, vidines nuorodas ir net klientų atsiliepimus, galima dar labiau sustiprinti lokalų SEO ir pritraukti daugiau tikslinių lankytojų.

Klaida #3: turinio kūrimo ignoravimas

Daugelis tradicinių verslų nepakankamai vertina turinio kūrimo ir rinkodaros galią, manydami, kad vien rekomendacijos ar tradicinė reklama yra pakankamos klientų pritraukimui. Tačiau aukštos kokybės, SEO pritaikytas turinys yra vienas efektyviausių būdų pagerinti paieškos reitingus ir tapti autoritetu savo srityje. 

Tinklaraštis, kuriame aptariamos industrijos tendencijos, klientų klausimai ir sėkmės istorijos, gali reikšmingai padidinti matomumą internete. Įmonės, kurios reguliariai skelbia naudingą turinį, dažniausiai užima aukštesnes pozicijas paieškos sistemose, nes teikia vertę vartotojams. Atsakymai į dažniausiai užduodamus klientų klausimus tinklaraščio įrašuose ar DUK skiltyje taip pat padeda sumažinti atmetimo rodiklius ir ilgiau išlaikyti lankytojus svetainėje. Pasinaudokite šiais SEO patarimais, kaip sukurti optimizuotą tinklaraščio įrašą.

Vaizdo turinys – dar vienas galingas įrankis. Trumpi, įtraukiantys vaizdo įrašai, kuriuose pristatomos paslaugos, klientų atsiliepimai ar užkulisiniai vaizdai, gali padidinti įsitraukimą ir pasiekti platesnę auditoriją „YouTube“, „TikTok“ ir kitose socialinėse platformose.

Nuolat atnaujinti svetainės turinį yra svarbu, nes paieškos sistemos pirmenybę teikia šviežiam ir aktualiam turiniui. Jei reikia pagalbos, tokie įrankiai kaip „Google Trends“ ar „AnswerThePublic“ gali padėti nustatyti aktualias temas, kurios svarbios lankytojui ir kuriomis rašant galima pritraukti didesnį organinį srautą. Tad kurdami savo turinio strategiją pasitelkite ir įtraukite visą prieinamą informaciją apie tai, ko ir kodėl ieško jūsų auditorija ir kas šiuo metu yra "hot topic". 

Klaida #4: atgalinių nuorodų strategijos neturėjimas

Atgalinės nuorodos (angl. backlinks) – tai nuorodos iš kitų svetainių į jūsų puslapį, kurios vis dar yra labai svarbus SEO ir „Google“ reitingavimo veiksnys. Daugelis tradicinių verslų nesinaudoja šiomis strategijomis, todėl jų svetainės neturi pakankamo autoriteto paieškos sistemose. Net ir gerai optimizuota svetainė gali sunkiai konkuruoti su kitomis, jei neturi atgalinių nuorodų.

Tvirta nuorodų kūrimo strategija apima bendradarbiavimą su vietos įmonėmis, kryžminę reklamą ir straipsnių publikavimą pramonės tinklaraščiuose. Buvimas paminėtam vietos laikraščiuose, verslo kataloguose ar prekybos rūmuose gali suteikti vertingų nuorodų, kurios pagerina paieškos pozicijas. Taip pat dalyvavimas ar rėmimas bendruomenės renginiuose gali suteikti natūralių nuorodų iš renginių svetainių ir vietinių tinklaraščių. Be to, bendradarbiavimas su tiekėjais, partneriais ir nuomonės formuotojais gali atverti dar daugiau galimybių nuorodų kūrimui. Svarbu tomis gamilybėmis pasinaudoti ir teisingai sukurti kokybišką atgalinių nuorodų tinklą.

Pabaigai

Apibendrinant, tradiciniai verslai nebegali ignoruoti SEO optimizacijos svarbos. Gerai optimizuota svetainė, stiprios vietinės SEO strategijos sukūrimas ir įgyvendinimas, kokybiškas turinys ir efektyvių nuorodų kūrimas yra būtini norint išlikti konkurencingiems skaitmeniniame pasaulyje. Nors SEO gali atrodyti sudėtingas, nuoseklus mažų žingsnių diegimas gali duoti reikšmingų rezultatų – pagerinti svetainės matomumą internete, pritraukti daugiau klientų ir užtikrinti ilgalaikę verslo sėkmę.