Ne naujiena, kad vykstant nuolatinei skaitmeninės rinkodaros plėtrai, labai svarbu optimizuoti savo verslo svetainę paieškos sistemoms ir būti jose matomiems. Tačiau, nors standartinės SEO strategijos yra būtinos norint išlaikyti pastovų srautą, sezoninio SEO įgyvendinimas gali gerokai padidinti jūsų matomumą sezono piko metu.

Sezoninis SEO - tai praktika, kai SEO taktika pritaikoma atsižvelgiant į konkrečius metų laikus, kai jūsų tikslinė auditorija yra aktyviausia. Šis metodas užtikrina, kad jūsų svetainė būtų geriau reitinguojama didelio lankomumo sezonais, pritraukdama daugiau lankytojų ir potencialiai padidindama konversijas. Šiame įraše nagrinėsime, kas yra sezoninis SEO, gilinsimės į veiksmingas strategijas ir parodysime, kaip planuoti sezoninio SEO kampanijas, kad maksimaliai padidintumėte savo lankytojų srautą.

Sezoninis SEO

Kas yra sezoninis SEO?

Sezoninis SEO apima SEO optimizavimo priemonių pritaikymą atsižvelgiant į sezonines tendencijas ir vartotojų elgseną. Skirtingai nuo įprasto SEO, kurio pagrindinis tikslas - palaikyti nuolatinį matomumą, sezoninio SEO tikslas - užfiksuoti srauto šuolius naudojant konkrečius raktinius žodžius, turinį ir reklamos taktiką, svarbią tam tikru metų laiku. Tai gali būti šventės, renginiai arba sezoniniai pokyčiai, kurie turi įtakos vartotojų pirkimo įpročiams.

Pasak WebFX, yra dvi pagrindinės sezoninio SEO strategijų kategorijos:

1. Laiku paremtas SEO: strategija orientuota į ilgesnius metų laikotarpius, pavyzdžiui, konkrečius metų laikus, tokius kaip pavasaris ar ruduo, arba atskirus laiko intervalus, pavyzdžiui, visą mėnesį.

2. Įvykiais paremtas SEO: strategija orientuota į konkrečius įvykius, kurie skatina vartotojus pirkti. Įvykiais grindžiamo SEO pavyzdžiai - tokios progos kaip Vėlykos, Rugsėjo 1-oji, Naujųjų metų išvakarės ir Motinos diena.

Sezoninis seo

Kodėl sezoninis SEO yra svarbus?

Sezoninis SEO yra svarbus, nes leidžia įmonėms išlikti aktualioms ir konkurencingoms padidėjusio vartotojų aktyvumo laikotarpiais. Pavyzdžiui, e. parduotuvių svetainių lankomumas dažnai padidėja šventiniu laikotarpiu. Optimizuodamos savo turinį ir raktinius žodžius šiam laikotarpiui, jos gali pritraukti daugiau lankytojų ir padidinti pardavimus. Panašiai ir kelionių svetainės gali orientuotis į vasaros atostogas arba žiemos išvykas, pritaikydamos savo SEO strategijas pagal potencialių keliautojų paieškos tikslus.

Efektyvios sezoninio SEO strategijos

1. Raktinių žodžių tyrimas ir paieškos tendencijas

Vienas iš pagrindinių sezoninio SEO aspektų yra raktažodžių tyrimas. Labai svarbu nustatyti tinkamas paieškos užklausas, kurių žmonės ieško tam tikrais metų laikais arba kai jūsų paieškos terminai yra labiausiai ieškomi. Tokios priemonės kaip „Google Trends”, „Google Keyword Planner”, „Ahrefs” ir „SEMrush” gali padėti atskleisti šias sezonines paieškos tendencijas. Jas nustatę, įtraukite šiuos raktažodžius į savo svetainės turinį, meta aprašymus ir antraštes.

Pavyzdžiui, jei valdote mažmeninės prekybos svetainę, žiemos švenčių sezono metu galite sutelkti dėmesį į tokius raktažodžius kaip „Kalėdų dovanos”, „šventiniai pasiūlymai” arba „Juodojo penktadienio išpardavimai”. Tokiu būdu padidinsite tikimybę, kad jūsų svetainė bus rodoma paieškos rezultatuose, kai naudotojai aktyviai ieško šių prekių.

juodasis penktadienis Google trends rezultatai

2. Sezoninio turinio kūrimas

SEO pasaulyje turinys yra karalius, tai galioja ir sezoniniam SEO. Aktualaus, įtraukiančio ir savalaikio turinio, skirto sezoniniam SEO, kūrimas gali gerokai padidinti jūsų svetainės matomumą. Apsvarstykite galimybę rašyti tinklaraščio įrašus, kurti vaizdo įrašus ar infografikus, atitinkančius sezonines tendencijas.

Pavyzdžiui, mados prekių parduotuvė rudenį galėtų paskelbti tinklaraščio įrašą „Geriausios žiemos mados tendencijos”, o kelionių agentūra pavasarį galėtų sukurti vadovą „Geriausios vasaros atostogų kryptys”. Į šį turinį turėtų būti įtraukti ne tik sezoniniai raktiniai žodžiai, bet ir suteikta vertė jūsų auditorijai, ko pasekoje juo bus dalijamasi ir į jį bus pateikiamos nuorodos, o tai dar labiau padidins jūsų SEO optimizacijos pastangas.

Nepamirškite sezoninės vizualinės medžiagos! Kurkite įdomesnį turinį ir sustiprinkite sezoninę temą, į kurią orientuojatės, įtraukdami sezoninius vaizdinius, pavyzdžiui, paveikslėlius, infografiką ir vaizdo įrašus.

3. Esamo turinio atnaujinimas

Dar viena veiksminga sezoninio SEO strategija - atnaujinti esamą turinį, kad jis atspindėtų sezonines tendencijas. Peržiūrėkite savo ankstesnius tinklaraščio įrašus, produktų aprašymus ir nukreipimo puslapius (angl. Landing pages), įvertinkite, ar juos galima atnaujinti įtraukiant sezoninius raktažodžius ir atitinkamą informaciją. Tai gali padėti pagerinti jūsų pozicijas ir nereikės kurti visiškai naujo turinio.

Pavyzdžiui, jei turite tinklaraščio įrašą „Sveikos mitybos patarimai”, artėjant žiemos atostogų sezonui galite jį atnaujinti ir įtraukti skyrių „Sveikos šventinės mitybos patarimai”. Taip ne tik padidinsite turinio aktualumą, bet ir parodysite paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė yra atnaujinta.

Nepamirškite atnaujintą turinį iškelti į svetainės priekį. Pagrindiniame puslapyje parodykite visus specialius pasiūlymus ir sukurtą turinį, taip pat sezoninius produktus, kurie šventiniu laikotarpiu šluojami nuo lentynų.

Jei ketinate atnaujinti ir panaudoti seną turinį, o ne kurti naujus puslapius, venkite URL adresuose rašyti datas. Tai padeda užtikrinti, kad turinys išliktų aktualus ir svarbus net ir pasibaigus sezonui ar įvykiui.

4. Socialinių tinklų panaudojimas

Socialinių tinklų platformos yra galingas įrankis, padedantis pritraukti lankytojų srautą į jūsų svetainę, ypač sezono metu. Naudokite socialinės žiniasklaidos kanalus sezoniniam turiniui reklamuoti, bendraukite su savo auditorija ir dalinkitės laiku pateiktais pasiūlymais bei akcijomis. Su sezonu susiję "hashtagai" taip pat gali padėti padidinti jūsų matomumą tokiose platformose kaip „Instagram”, „Twitter” ar „Pinterest”.

Pavyzdžiui, per grįžimo į mokyklą sezoną kanceliarinių prekių įmonė galėtų naudoti tokius “hashtagus” kaip #BackToSchool ir #MokymosiReikmenys, kad pasiektų platesnę auditoriją. Nukreipdami socialinės žiniasklaidos naudotojus į savo svetainę, galite padidinti srautą į savo svetainę ir potencialiai pagerinti savo pozicijas paieškos sistemose.

Sezoninio SEO įgyvendinimas

1. Planavimas iš anksto

Sėkmingam sezoniniam SEO reikia kruopštaus planavimo ir įtraukimo į bendrą marketingo strategiją. Pradėkite nuo svarbiausių sezonų ir įvykių, susijusių su jūsų pramone, žemėlapio sudarymo. Sukurkite turinio kalendorių, kuriame atsispindėtų SEO veiksmai, kurie užtikrins, jog jūsų turinys būtų paruoštas ir optimizuotas gerokai anksčiau nei sezono įkarštis.

Pavyzdžiui, jei orientuojatės į vasaros atostogų sezoną, SEO pastangas turėtumėte pradėti žiemą, kad paieškos sistemos turėtų pakankamai laiko indeksuoti jūsų turinį ir jis įgytų populiarumo.

Galiausiai norėsite pritaikyti savo strategiją trims pagrindiniams etapams ir atitinkamai planuoti:

  • Kūrimo etapas: tai keli mėnesiai iki sezono piko. Šis laikas yra labai svarbus siekiant padidinti prekės ženklo žinomumą ir supažindinti auditoriją su savo produktu. Norėdami sustiprinti susidomėjimą, rinkodaros pranešimus orientuokite į artėjantį sezoną. Atitinkamai kurkite atgalinių nuorodų profilį, kad padidintumėte savo patikimumą ir matomumą. Atnaujinkite ir kurkite naują turinį.

  • Pagrindinis etapas: tai jūsų produkto paklausos piko laikotarpis. Kai susidomėjimas yra didžiausias ir klientai linkę pirkti labiausiai, sutelkite dėmesį į raginimą veikti nedelsiant. Kurkite turinį ir reklamas, skatinančias auditoriją pirkti jūsų produktus dabar. Pasinaudokite socialiniais tinklais ir nuomonės formuotojais, kad greitai ir plačiai pasiektumėte vartotojus.

  • Ramybės etapas: šis etapas prasideda besibaigiant sezonui. Atėjo laikas sutelkti dėmesį į kitų produktų ar paslaugų, kurių jūsų auditorijai gali prireikti vėliau, reklamą. Pradėkite keisti marketingo veiksmus, kad patenkintumėte šiuos naujus poreikius.

Kūrimo etapas yra ilgiausias. Pasak „The Digital Maze”, kadangi SEO veiksmams įsibėgėti prireikia maždaug 3-6 mėnesių ar ilgiau, norėdami pasiekti geriausių rezultatų, kampaniją turėtumėte pradėti prieš 5-6 mėnesius iki sezono piko.

Grafikas galėtų atrodyti taip:

  • Prieš 5-6 mėnesius: pradėkite ieškoti raktažodžių ir temų, apie kurias galėtumėte rašyti.
  • Prieš 4 mėnesius: pradėkite rašyti arba atnaujinti ir įkelti šį turinį. Pateikite indeksuoti naują turinį „Google” paieškos konsolėje, kad būtų pakankamai laiko paieškos robotams perskaityti ir suprasti naują informaciją, ją suskirstytų į kategorijas ir suteiktų pirmenybę paieško rezultatų puslapiuose arba SERP.
  • Prieš 1-2 mėnesius: laikas pradėti reklamuoti šiuos puslapius ir svetainėje skelbti CTA (angl. call to action, liet. kvietimą veikti) su navigacinėmis vidinėmis nuorodomis į sezoninį turinį.

2. SEO efektyvumo stebėjimas ir koregavimas

SEO nėra "nustatyk ir pamiršk" strategija. Labai svarbu stebėti savo sezoninio turinio efektyvumą ir prireikus jį koreguoti. Naudokitės tokiomis priemonėmis kaip „Google Analytics” ir „Google Search Console”, kur galėsite stebėti savo srautą, pozicijas ir konversijas. Jei pastebėsite, kad tam tikri raktažodžiai ar turinio dalys veikia itin gerai, apsvarstykite galimybę padvigubinti šias pastangas. Ir atvirkščiai, jei kažkas neveikia taip, kaip tikėtasi, nebijokite keisti kryptį ir išbandyti kitą metodą. Sėkmingam sezoniniam optimizavimui svarbiausia gebėti prisitaikyti ir tobulinti strategiją.

3. Pabandykite bendradarbiauti su nuomonės formuotojais

Influencerių marketingas gali sustiprinti jūsų sezoninio SEO pastangas išplėsdamas jūsų pasiekiamumą ir padidindamas jūsų prekės ženklo patikimumą. Bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais, kurie atitinka jūsų industriją ir sezonines kampanijas, gali padėti pasiekti platesnę auditoriją ir paskatinti didesnį srautą į jūsų svetainę.

Pavyzdžiui, vasaros makiažo kolekciją pristatantis grožio prekės ženklas gali bendradarbiauti su populiariais grožio ar mažesniais nišiniais kelionių influenceriais, kad šie sukurtų pamokas ar produktų apžvalgas atitinkančias tiek jų, tiek jūsų auditoriją. Nuomonės formuotojai gali nukreipti savo sekėjus į jūsų svetainę, taip padidindami lankytojų srautą ir galimai padidindami jūsų pajamas.

Pabaigai

Sezoninis SEO - tai veiksminga strategija, padedanti pritraukti daugiau lankytojų sezono metu. Atlikdami išsamius raktinių žodžių tyrimus, kurdami ir atnaujindami atitinkamą turinį, naudodamiesi socialiniais tinklais, iš anksto planuodami, stebėdami savo veiklos rezultatus ir bendradarbiaudami su nuomonės formuotojais, galite užtikrinti, kad jūsų verslas išsiskirtų sezono piko laikotarpiais. Įgyvendindami šias strategijas ne tik padidinsite savo matomumą, bet ir išliksite konkurencingi nuolat kintančioje skaitmeninėje aplinkoje.

Ruošdamiesi kitam piko sezonui, nepamirškite, kad efektyvus SEO reikalauja nuolatinių pastangų ir prisitaikymo. Jei norite pakelti savo svetainės SEO į aukštesnį lygį, apsvarstykite galimybę susipažinti su mūsų siūlomomis SEO paslaugomis. Mūsų ekspertų komanda gali padėti jums sukurti ir įgyvendinti individualiai pritaikytą SEO strategiją, kuri užtikrintų rezultatus ištisus metus. Susisiekite su mumis šiandien ir sužinokite daugiau apie tai, kaip galime padėti jūsų verslui siekti tikslų internete.