Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / 3 būdai, kaip paskatinti „Googlebot” dažniau naršyti jūsų svetainę
Naršymas (angl. crawling) yra pirmasis žingsnis siekiant, kad jūsų svetainė būtų matoma "Google" paieškos rezultatuose. „Google“ robotai arba „Googlebot“ naršo po jūsų svetainę, nagrinėdami kiekvieną sutiktą puslapį, nuorodą, paveikslėlį ir turinio dalį. Vėliau jį vertina ir reitinguoja, bei pateikia paieškos puslapių rezultatuose (angl. SERPs). Tačiau, kas gali paskatinti "Google" efektyviau naršyti jūsų svetainę?
Naujausiame „Search Off The Record“ tinklalaidės epizode Gary Illyes ir Lizzi Sassman, „Google Search Team“ specialistai, aptarė tris pagrindinius veiksnius, dėl kurių „Google“ robotai dažniau naršo ir peržiūri jūsų svetainę. Panagrinėkime kiekvieną iš jų.
3 būdai, kaip paskatinti „Google“ robotus dažniau aplankyti jūsų svetainę
1) Aukštos kokybės naudingas turinys
Vienas iš dalykų, apie kuriuos jie kalba, yra svetainės kokybė. Gary dalinasi padidėjusio naršymo dažnumo priežastimi, paaiškindamas, kad vienas iš dažno puslapio nuskaitymo veiksnių yra aukštos kokybės signalai, kuriuos aptinka „Google” algoritmai [4:42 min]:
“Jei svetainės turinys yra kokybiškas, naudingas ir apskritai žmonėms patinka, tuomet „Google“ robotai - na, „Google“ - linkę iš tos svetainės nuskaityti daugiau...".
Tačiau ką reiškia "aukšta kokybė"? Tai ne tik įmantrių žodžių vartojimas turinio kūrime. Tai reiškia, kad žmonėms reikia pateikti tai, ko jie nori ir kas jiems naudinga. Kartais tai yra ne tai, ką ekspertai mano esant geriausia ir reikalinga pateikti vartotojams, o tai, ką paprasti žmonės laiko naudinga.
Pavyzdžiui, viena populiari užsienio receptų svetainė naudoja pusfabrikačius savo receptuose, pavyzdžiui, sriubą iš skardinės. Profesionaliems virėjams tai gali nepatikti, bet daugybė žmonių tai daro, nes tai paprasta. Tai „Google“ vadina naudingu turiniu.
2) Daugiau publikacijų ir naujų puslapių – dažnesni „Googlebot“ nuskaitymai
Kitas dalykas, kuris, pasak Illyeso ir Sassmano, gali paskatinti „Googlebot“ naršyti daugiau, yra dažnesnis publikavimas, pvz., jei svetainėje staiga padaugėtų publikuojamų puslapių. „Googlebot“ džiaugiasi, kai pamato daug naujų svetainės puslapių. Gary paaiškino:
"Jei yra daug naujų URL adresų, „Googlebot“ apsidžiaugia ir pradeda naršyti kaip išprotėjęs."
Tai tarsi smalsiam vaikui duoti naują žaislą - jis nori jį iš karto patikrinti. Taigi, jei reguliariai svetainę papildysite naujais dalykais, „Googlebot“ tikėtina lankysis dažniau.
3) Turinio kokybės pastovumas
Tinklalaidės svečiai sutinka, kad „Google“ gali persvarstyti bendrą svetainės kokybę ir dėl to gali sumažėti naršymo dažnumas.
"Jei mūsų naršymas palaipsniui lėtėja, tai gali būti ženklas, kad turinys yra nekokybiškas arba kad pakeitėme nuomonę apie svetainės kokybę."
Kartais bendra svetainės kokybė gali suprastėti, jei dalis svetainės neatitinka pradinės svetainės kokybės standarto. Tam tikru momentu žemos kokybės turinys gali pradėti nusverti gerą turinį ir kartu su juo smukti likusi svetainės dalis.
Be to, nors nepaminėta svečių, pravartu prisiminti, kad, kartais keičiasi tema, o jei turinys išlieka statiškas, jis automatiškai gali prarasti svarbą ir pozicijas. Todėl reguliarus turinio auditas, išsigryninant aktualias temas ir peržiūrint bei atnaujinant turinį, yra vertingas ir garantuos, kad svetainė išliktų aktuali naudotojams.
Patarimai, kaip pagerinti santykius su „Googlebot“
- Koncentruokitės į aukštos kokybės turinį, kurio ieško vartotojai, ne tik į raktinius žodžius. Pagalvokite, ką iš tikrųjų nori sužinoti vartotojai.
- Kurkite daugiau publikacijų ir puslapių, nes naujas turinys greitai sudomina „Google“ robotus. Susiplanuokite tvarkaraštį ir reguliariai kelkite naują naudingą turinį.
- Atnaujinkite seną turinį, kad išliktumėte aktualūs. Raskite ir papildykite turinį nauja aktualia informacija bei temomis.
- Atsiminkite, kad kokybė yra svarbiau nei kiekybė, todėl kurkite puslapius tik įsitikinę, kad naujas puslapis suteikia pridėtinės vertės vartotojui.
Pabaigai
Štai tokie įvardijami svarbiausi veiksniai, kurie gali paskatinti „Google“ susidomėjimą jūsų puslapiu ir trumpi patarimai, kuria linkme eiti. Tikriausiai nenuostabu, kad neišgirdome, jokių užslėptų strategijų ar idėjų, kaip apgauti paieškos variklius. Svarbiausia kurti puslapį tokį, kokį žmonės nori ir tikisi pamatyti – naudingą, atnaujintą, patogų ir su lengvai suprantama bei randama informacija.
Klausykitės pilnos „Search Off The Record“ tinklalaidės: