Atmetimo rodiklis - tai procentinė dalis lankytojų, kurie apsilanko svetainės viename puslapyje ir išeina iš jos neatlikę jokių veiksmų, neperžiūrėję nei vieno kito svetainės puslapio.

Iš tiesų tai gana svarbus rodiklis ir vertėtų į jį atkreipti dėmesį, tačiau labai svarbu mokėti jį teisingai suprasti ir pritaikyti.

Šiame straipsnyje sužinosite:

  • Kaip „Google Analytics“ apskaičiuoja atmetimo rodiklį?
  • Ar svarbus atmetimo rodiklis?
  • Atmetimo rodiklis, išėjimo rodiklis, apsistojimo laikas, kuo jie skiriasi?
  • Kaip interpretuoti ir tinkamai naudoti atmetimo rodiklį?
  • Koks yra geras atmetimo rodiklis?
  • Kaip pagerinti atmetimo rodiklį?

Pastaba: į paskutinius du klausimus vieno teisingo ir tikslaus atsakymo nėra, skaitydami toliau suprasite kodėl.

Kaip „Google Analytics“ apskaičiuoja atmetimo rodiklį

Kiekviename jūsų svetainės puslapio kode turi būti veikiantis „Google Analytics“ stebėjimo ID. Kai kas nors apsilanko jūsų puslapyje kodas aktyvuojamas ir stebi sesiją.

Jei lankytojas palieka jūsų svetainę be jokios tolesnės sąveikos, sesija baigiasi ir jo apsilankymas priskiriamas atmetimui. Jei vartotojai spustelėja kitą puslapį arba atlieka veiksmą, kuris suaktyvina įvykį, pvz., Užpildo kontakto formą, kodas vėl suaktyvinamas.

Tačiau ne visada viskas yra taip paprasta, yra nemažai veiksnių, kurie daro įtaką kodo suaktyvinimui ir vienaip ar kitaip gali iškreipti duomenis.

  • Reklamų blokavimo programos (Pvz. Adblock): Paprastai tai neleidžia suaktyvinti stebėjimo kodų, todėl šių naudotojų visiškai nematysite savo duomenų analizėje.
  • Lėtai įkeliami puslapiai (Slow page speed) : nekantrūs vartotojai gali išjungti nuorodą dar prieš įkeliant stebėjimo kodą.
  • Netinkama stebėjimo sąranka (Netinkamai įdiegtas Google Analytics kodas): tai išnagrinėsime vėliau.

Ar atmetimo rodiklis yra svarbus?

Taip, atmetimo rodiklis yra gana svarbus duomenų matavimo vienetas. Tai naudinga vertinant vartotojų įsitraukimą, taip pat norint indentifikuojant problemas sekamuose Google Analytics duomenyse. Nors ir svarbus, tačiau taip pat šis rodiklis kartais gali būti pervertinamas bei naudojamas netinkamai.

Užduotis:
Apačioje pateiktos sugrupuotos kampanijos, nuo geriausios iki blogiausios. Kad būtų paprasčiau suprasti, įsivaizduokime, jog visoms joms skyrėme vienodą mokamos reklamos biudžetą, o potencialių klientų (registracijų) kokybė ir vertė yra vienoda.

Atmetimo rodiklis

Per interviu į poziciją rinkodaros srityje panaši užduotis buvo duota visiems pretendentams, didžioji dauguma atsižvelgė į atmetimo rodiklį prieš priimdami galutinį sprendimą. Iš tiesų atmetimo rodiklis čia neturi reikšmės. Labiausiai rūpi investicijų grąža. Investicijų grąžą galite įvertinti palyginę kiekvienos kampanijos atvestų vartotojų procentą su atitinkamu registracijos procentu. Bet mes taip pat galime apskaičiuoti ir konversijos rodiklius.

  • Campaign #1: 0.07%
  • Campaign #2: 0.22%
  • Campaign #3: 0.94%
  • Campaign #4: 1.03%
  • Campaign #5: 5.02%
  • Campaign #6: 0.79%

Taigi nuo geriausių iki prasčiausių: 5 > 4 > 3 > 6 > 2 > 1.

Esmė tame, kad 6 ir 1 kampanijose yra geriausi atmetimo rodikliai, tačiau jų konversija į vartotojus labai prasta. Skirtumai tarp atmetimo rodiklio, išėjimo rodiklio ir apistojimo laiko Daugelis žmonių painioja šiuos tris terminus, o kai kurie netgi naudoja juos pakaitomis. Taigi pažiūrėkime kuo skiriasi išėjimo rodiklis, apsistojimo laikas ir atmetimo rodiklis.

Išėjimo rodiklis (Exit Rate)

Išėjimo rodiklis rodo seansų, pasibaigusių tam tikrame puslapyje, procentinę dalį. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad trys žmonės lankosi jūsų svetainėje ir jų sesijos atrodo taip:

Išejimo rodiklis

Visi seansai prasidėjo A puslapyje, kurio atmetimo rodiklis yra 33%. B ir C atmetimo rodikliai yra 0%, nes tuose puslapiuose sesija neprasidėjo. Vis dėlto išėjimo rodiklis skiriasi: A puslapio išėjimo rodiklis = 33% B puslapio išėjimo rodiklis = 100% C puslapio išėjimo rodiklis = 0% Nė vienas iš trijų lankytojų neišėjo iš svetainės iš C puslapio, vienas - iš A puslapio (ir du išėjo iš B puslapio.

Apsistojimo laikas (Dwell time)

Apsistojimo laikas, tai laikas tarp vartotojo paspaudimo ant nuorodos paieškų rezultatuose ir jo grįžimo į paieškos sistemos rezultatus. Priešingai nei atmetimo rodiklio, apsistojimo laiko rezultatų nepavyks rasti Google Analytics. SEO bendruomenė sukūrė šį rodiklį, nes manoma, kad jis gali būti reikšmingas reitingavimosi faktorius. Kaip teisingai interpretuoti ir naudoti atmetimo rodiklį Viena iš pagrindinių taisyklių yra žinoti ko ieškote, o tuomet naudoti filtrus ir segmentus, kad išskirtumėte ir įvertintumėte tuos duomenis, kurie yra reikalingi. Tai reiškia, kad reikia žiūrėti į duomenis, turinčius bendrų bruožų. Pavyzdžiui, žiūrėti į atmetimo rodiklius skirtingiems kanalams nėra prasmės, nes jis skaičiuojamas remiantis visomis vykusiomis kampanijomis ir visais nukreipimo puslapių srauto duomenimis

bounce rate

Mūsų patarimas - niekada nevertinkite atmetimo rodiklio bendrose srautų kanalų ataskaitose. Atmetimo rodikliai skirtinguose puslapiuose skiriasi, todėl į ataskaitas visada turėsite įtraukti nukreipimo puslapio aspektą (Landing page dimensijos filtrą), tada pasirinkite kanalą, kurį norite analizuoti. Šiuo atveju navigacija į Nukreipimo puslapių (Landing pages) ataskaitą, turėtų būti tokia (Behaviour > Site Content > Landing Pages), tuomet pašaliname numatytąjį segmentą „Visi vartotojai“ ir vietoj jo pritaikome segmentą „Organic traffic“(natūralus srautas):

organinis srautas

Norint dar labiau susiaurinti dalykus, reikia ieškoti bendro bruožo išskirsime srauto atžvilgiu nereikšmingus puslapius. Tai galime padaryti filtruodami produktų puslapius su URL žodžiu „apparel“ (bendras bruožas) ir išskirdami puslapius su šimtu ar mažiau seansų (srauto atžvilgiu nereikšmingi):

GA filtrai

filtered report

Vis dėlto svarbu tinkamai įvertinti atmetimo rodiklį, nes populiarūs puslapiai iškreipia šį skaičių. Geriausia patikrinti atmetimo rodiklio medianą, kuri čia yra 46,78% (filtruotoje ataskaitoje iš viso yra 15 puslapių, taigi 8-ajame puslapyje yra pateikiama reikalinga atmetimo rodiklio vertė). Jei puslapyje yra didesnis nei vidutinis atmetimo rodiklis, tai gali būti ženklas, kad:

  • Vartotojas nėra patenkintas patirtimi jūsų puslapyje (vėliau sužinosite į ką svarbu sutelkti dėmesį).
  • Meta title ir (arba) meta description neatitinka jūsų puslapio turinio, todėl vartotojai palieka svetainę.
  • Puslapis yra tokio tipo, kurį žmonės natūraliai palieka. (Paaiškinimas žemiau) Paaiškinimas: Įsivaizduokite, kad ieškote įmonės kontaktinės informacijos. Atsidarę puslapį “Kontaktai” radote viską ko jums reikėjo, todėl jame užsibūti prasmės nebėra. Visada reikia galvoti apie tikrąjį puslapio turinį ir kodėl žmonės jame apsilanko. Tačiau dienos pabaigoje vis tiek vertėtų atlikti kiekybinę analizę. Daugiau įžvalgų galite gauti analizuodami vartotojo elgesio įpročius, apie jų elgesio analizes daugiau pakalbėsime straipsnio pabaigoje. Apskritai šie patarimai taikomi bet kuriam matavimui, o ne tik atmetimo rodikliui. Turite žinoti, kaip jie matuojami, ką jie iš tikrųjų reiškia ir kaip juos naudoti juos tinkamame kontekste.

Kas yra „geras“ atmetimo rodiklis?

Visuotinai „geras atmetimo rodiklis“ neegzistuoja. Yra daug rinkodaros kanalų ir keli kliento kelionės etapai, o nukreipimo puslapių ir jų srauto šaltinių atmetimo rodikliai skiriasi. Pvz., „Google“ prekių parduotuvės pagrindinio puslapio, suskirstyto pagal rinkodaros kanalą, našumas:

 filtered report

„Google / cpc“ ir „partners / affiliate“ atmetimo rodikliai skiriasi 36 procentiniais punktais arba 133%. Beje yra ir didesnių skirtumų nei šis. Pažvelgus į detalizuotą ataskaitą, galimą pamatyti, kaip skiriasi nukreipimo puslapio atmetimo rodikliai tam tikram srauto šaltiniui:

kanalų segmentai

Dešimt dažniausiai lankomų nukreipimo puslapių „google / organic“ atmetimo rodikliai svyruoja nuo 35% iki 85%.

Išvada

Pamirškite, kad X% yra geras, o Y% - blogas. Svarbiausia yra teisingai įvertinti kiekvieno srauto kanalo atmetimo rodiklį, taip galite suprasti, kuris kanalas veikia geriau, kuris šiek tiek prasčiau. Kodėl jūsų svetainėje yra „blogas atmetimo rodiklis“

Tai labiau panašu į „neteisingą atmetimo rodiklį“ nei į „blogą atmetimo rodiklį“, nes duomenys kartais gali būti iškreipti ir netikslūs. Jei matote per aukštus ar per žemus atmetimo rodiklius vertėtų patikrinti ar Google Analytics sekimo priemonės yra patalpintos tinkamoje tinklapio kodo vietoje. Štai tik kelios bendros dažniausiai pasikartojančios problemos:

  • Pasikartojantis stebėjimo kodas. Ar visi jūsų atmetimo rodikliai yra lygūs nuliui ar beveik nuliui? Beveik neabejotinai turite problemų dėl pasikartojančių stebėjimo kodų.
  • Neteisingai nustatyti tikslai (Events). „Google Analytics“ įvykiai (Events) pagal numatytuosius nustatymus yra interaktyvūs
  • Neaktyvina virtualių puslapių peržiūrų „JavaScript“ turinčiose svetainėse. Jei nenorite, kad jūsų peradresavimai būtų iškreipti, turite įdiegti vadinamąsias virtualias puslapių peržiūras.

Kaip pagerinti atmetimo rodiklį

Tai konkretus ir aiškus klausimas, tačiau klausti reikėtų ne visiškai to. Taip yra todėl, kad atmetimo rodiklis nėra susijęs su jūsų rinkodaros ar verslo tikslais. Geriau užduokite sau klausimą, kaip būtų galima pagerinti vartotojų įsitraukimą jūsų tinklapyje. Galiausiai kuo labiau įsitraukę vartotojai bus, tuo mažesni bus ir jūsų atmetimo rodikliai. Štai septyni veiksmai, kaip pagerinti vartotojų įsitraukimą, patirtį, o galbūt ir atmetimo rodiklį:

1. Duokite vartotojams tai, dėl ko jie atėjo

Vartotojai yra nekantrūs. Jei per kelias sekundes nuo atvykimo į svetainę jie nemano, kad jūsų puslapis siūlo tai, kas buvo ieškoma, jie tiesiog spustelės mygtuką „Atgal“. Padidinkite savo šansus, kad žmonės užsibus ir taps potencialiais klientais, suteikdami jiems greitą ir kokybišką informaciją, kurios vartotojai ieško. Pavyzdžiui dauguma receptų svetainių pateikia puikų pavyzdį, ko vertėtų nedaryti. Lankytojai užeina į svetainę ieškodami recepto, tačiau tinklaraštininkai pirmiausia nori papasakoti apie save, pateikti savo gyvenimo istoriją. Norint pasiekti ieškotą receptą jūs turite peržvelgti visą patiekalo istoriją, produktų analizes ir nuostalgiškus asmeninius prisiminimus apie kelionę Italijoje, kur valgė savo skaniausią vakarienę gyvenime. Dažnai trūksta kantrybė ir tiesiog grįžtama į paieškų sistemą ieškoti kitos svetainės, kur pasiekti receptą būtų paprasčiau. Naudokite apverstos piramidės metodą, kad išvengtumėte patekimo į šiuos spąstus. Pradėkite nuo „reikia žinoti“, tada palaipsniui pareikite į „malonu žinoti“.

atvirkštinė piramidė

2. Patobulinkite savo tekstų rašymą

Jei vartotojams kyla nesklandumų lengvai perskaityti ir suprasti tekstą, jie greičiausiai prisidės prie didėjančio atmetimo rodiklio. Išlaikykite paprastumą, nevartokite sudėtingų frazių ar terminų, stenkitės pateikti informaciją lengvai, aiškiai ir suprantamai.

  1. Būkite patogūs mobiliesiems įrenginiams Dauguma svetainių didžiąją dalį lankytojų pritraukia per mobiliuosius įrenginius, todėl labai svarbu, kad jūsų svetainė būtų optimizuota mažesniems ekranams. Tai reiškia, kad turite intuityvią navigaciją, didelius šriftų ir vaizdų dydžius, bei kuo mažiau erzinančios netvarkos.

Čia puikus pagrindinio puslapio, žiūrėto mobiliajame telefone pavyzdys, parodantis, kaip tai turėtų atrodyti teisingai:

home page gif

4. Moderuokite savo skelbimus, iššokančiuosius langus ir tarpinio puslapio skelbimus

Apačioje pateiktas vienas iš labiausiai erzinančių dalykų, kuris manau ne vieną priverčia grįžti ieškoti kitos svetainės:

blogas UX pavyzdys

Didžiulis iššokantis langas per visa ekraną, tai puikus anksčiau minėtos netvarkos pavyzdys. Tai ypač erzina mobiliajame telefone, kur šis iššokęs langas užima didžiąją dalį ekrano ir beveik neįmanoma paspausti „X“ mygtuko. O pabandžius jį paspausti, pasispaudžia reklama, kas tikrai labai erzina.

Jei tokių turite savo svetainėje ir nenorite jų atsisakyti, bent jau sumažinkite reklamų skaičių, o iššokančius langus ir tarpinio puslapio skelbimus suaktyvinkite tik tuomet, kai vartotojas atliks konkrečius veiksmus jūsų svetainėje.

5. Pagerinkite savo svetainės vidinį susiejimą

Norint pagerinti vidinį susiejimą, vartotojai turi naršyti jūsų svetainės viduje, o kad tai įvyktų, privalote pasirūpinti, kad vartotojas pastebėtų nuorodas, kur jis rastų daugiau jam aktualios, susijusios bei naudingos informacijos. Vidinės nuorodos, tai nuorodos, kurias galima spustelėti iš vieno svetainės puslapio į kitą. Jos yra naudingos ne tik viliojant lankytojus kuo plačiau naršyti svetainės turinį, bet ir atneša naudos SEO atžvilgiu. Tiesiog įsitikinkite, kad susiejate puslapius naudodami atitinkamus žodžius bei frazes. Norėdami išsiaiškinti esamą vidinių nuorodų situaciją galite išbandyti nemokamą „Ahrefs Webmaster Tools“ įrankį. Jis nuskaito jūsų svetainės vietas, kur galimai trūksta atitinkamų vidinių nuorodų. Pavyzdžiui, čia pranešime siūloma, kad galbūt norėtume pranešimą “Ahrefs’ unique features” (unikalios „Ahrefs“ ypatybės) susieti su mūsų pranešimu apie ”anchor text”(nuorodų pavadinimai). Net yra pateikti siūlomi žodžiai, kuriuos galbūt norėtume naudoti nuorodos pavadinimui.

9-internal-link-opportunities.png

6. Pagerinkite savo svetainės greitį

Lėtai įkeliami puslapiai dažnai gali tapti priežastimi, kodėl žmonės palieka svetainę. Žinoma, jei vartotojas išeina dar prieš suaktyvinant jūsų žymas, tai neturės įtakos jūsų skaičiams. Tačiau šių „paslėptų“ atmetimų atsikratymas gali padėti pasiekti užsibrėžtus rinkodaros tikslus. Svetainės greičio gerinimas yra plati daug dalykų aprėpianti tema. Apačioje pateikti keli dalykai, kurie gali padėti išsaugoti tuos nekantrius, skubančius vartotojus.

  • Gaukite geresnį DNS teikėją.
  • Gaukite geresnį hostingo paslaugų tiekėją.
  • Gaukite gerą turinio pristatymo tinklą (CDN), jei turite geografiškai išsklaidytą auditoriją.
  • Optimizuokite vaizdus ir įkelkite juos tik tada, kai to reikia.

Svetainės greičio optimizavimas ir pagreitinimas, gali atnešti daug naudos, tai bus teigiama įtaka ne tik vartotojų patirčiai, bet ir gali atnešti naudos jūsų bendram SEO. Norint pamatyti savo svetainės greičio metrikos apžvalgą galite naudoti nemokamų „Ahrefs“ žiniatinklio valdytojo įrankiu.

tinklapio auditas

7. Susitelkite į vartotojo patirtį

Vartotojo patirtis, tai yra, tai apie ką pagrinde sukasi visa rinkodara. Visi ankstesni punktai yra arba dalis, arba glaudžiai susiję su vartotojo patirtimi. Svetainės kūrimas be vartotojo įvesties yra loterija, esate per daug šališkas ir neatstovaujate tikrųjų vartotojų. Nevertėtų pasikliauti mintimis, kad labai gerai pažįstate savo vartotojus ir žinote ko tiksliai jie nori. Nebent iš tiesų su jais komunikuojate, bendraujate ir gaunate grįžtamąjį ryšį, tokiu atveju, tai galima užskaityti, kaip vartotojų tyrimą. Analizuojant vartotojų elgseną pravartu atlikti kiekybinę analizę. Puikus variantas analizuoti vartotojų elgseną yra šilumos žemėlapiai, kuriuose atsispindi dažniausiai atliekami veiksmai ir populiariausi taškai. Atlikti įpročių analizei gali išbandyti tokius įrankius, kaip: Hotjar arba Smartlook.

hotjar

Kitas metodas yra patikrinti svarbių svetainės puslapių šilumos žemėlapius. Galbūt pastebėsite, kad žmonės dažnai spustelėja elementus, kurie net neturi tokios galimybės. Tai gali jums padėti jums suprasti, ką žmonės pastebi svetainėje ir kas patraukia jų akį.

heatmap

Išvados

Nevertėtų pernelyg pasinerti į atmetimo rodiklį ir tikslą jį sumažinti. Jis turi savo paskirtį, tačiau bandymas pagerinti atmetimo rodiklį retai pasiteisina, kaip geras, naudos atnešantis metodas. Geriau atsižvelgti ir vartotojų poreikius ir sutelkti dėmesį į vartotojo patirties gerinimą, nes tai vis tiek netiesiogiai pagerins atmetimo rodiklį ir atneš visapusiškos naudos.

Šaltinis: Ahrefs Blog