Vienu ar kitu atveju kiekvienam marketingo specialistui, verslininkui ar agentūrai iškyla klausimas: “Kiek procentų organinio srauto iš tiesų turėtų konvertuotis į potencialius klientus?” Šis klausimas dažnai iškyla ne be reikalo, aukštesnis konversijos srautas, tai lyg indikatorius atvykstančiai sėkmei.

Potencialūs klientai, iš tokių srauto kanalų, kaip organinė paieška, turi didesnį konversijos rodiklį, nei tradicinės reklamos priemonės: Iš SEO rezultatų atėjųsių vartotojų konversijos vidutinis rodiklis svyruoja nuo 2-5%, kai tuo tarpu tradicinės reklamos tokios kaip elektroniniai laiškai ar spausdinta reklama konversijos rodiklis tesiekia tik 1,7%.

Taigi kas yra geras organinės paieškos srauto konversijos rodiklis? Prieš žiūrint į skaičius, vertėtų įsitikinti ar vienodai suprantame tokius terminus, kaip organinis srautas, potencialūs klientai bei konversijos rodiklis.

Organinis srautas: šis terminas apibrėžia lankytojus, kurie pateko į jūsų svetainė po paieškos, kurios metu buvo naudojami raktažodžiai pagal, kuriuos dabar reitinguojasi jūsų svetainė. Kuomet vartotojai ieškodami tam tikrų terminų ar frazių paieškos sistemose Google paspaudžia nuorodą siūlomą organiškai paieškos variklių (o ne į mokamą skelbimą) ir yra nukreipiami į jūsų puslapį. Tai ir yra vadinama organiniu srautu.

Potencialūs klientai: tai vartotojai, kurie užsukę į svetainę paliko galimybę susisiekti su jais, pavyzdžiui registracija, naujienlaiškio prenumerata ar panašiai.

Konversijos rodiklis: šis terminas sutelkia dėmesį į svetainėje apsilankiusių ir tapusių potencialiais klientais konversijos rodiklį arba kiek procentų svetainėje apsilankusių vartotojų atliko veiksmus, dėl kurių tapo potencialiais arba realiais pirkėjais.

Taigi koks skaičius?

Dabar, kai esame tikri, jog visus terminus suprantame teisingai galime aptarti skaičius. Turėkime omenyje, jog specifiniai konversijos rodikliai labai skiriasi priklausomai nuo pramonės šakos, svetainės dydžio, parodymų paieškos sistemų varikliuose ir nukreipimo puslapių.

Bendras organinio srauto vidurkis, kuris konvertuojasi į potencialius klientus idealiu atveju turėtų būti apie 5-10 procentų.

Išskyrę įvairias industrijas matome, koks yra jų organinio srauto konversijų rodiklis.

  • Profesionalios paslaugos: 12.3%
  • Pramonė: 8.5%
  • B2B paslaugos: 7%
  • B2B technologijos: 1%
  • B2B elektroninė prekyba: 3,5 %
  • Kelionės: 3,5%

Jei jūsų skaičiai nėra labai panašūs į aukščiau išvardytus vidurkius, nenustebkite. Daugelis veiksnių gali turėti įtakos organinio srauto konversijų rodiklių vidurkiui. Tai yra keletas populiariausių bei dažniausiai pasikartojančių.

1. Jūsų pozicija paieškos sistemų rezultatų puslapyje

Potencialūs klientai ieško tokių produktų ar paslaugų, kaip jūsų, tačiau ar jie pasiekia jūsų svetainę ir tampa potencialiais klientais priklauso nuo to, kokios pozicijas jūsų svetainė užima paieškų sistemose.

2024 metų First Page Sage tyrimai parodė, kad „Google“ 39,8% natūralių paspaudimų atitenka pozicijai Nr. 1, 18,7% natūralių paspaudimų atitenka pozicijai Nr. 2, o 10,2% natūralių paspaudimų - pozicijai Nr. 3. Toliau skaičiai sparčiai krenta, taigi jeigu jūsų puslapio pagal konkretų raktažodį nėra nei pirmame, nei antrame puslapyje, daug šansų, jog lankytojų srautas pagal tą raktažodį nebus didelis.

CTR

2. Jūsų pramonės šaka

Tam tikros pramonės šakos mato mažesnius vidutinius konversijų rodiklius dėl daugelio priežasčių.

Pavyzdžiui produktai ar paslaugos, kurių pardavimo ciklas yra labai ilgas, kainos itin aukštos arba yra orientuoti į labai nišinę rinką, gali sulaukti mažiau konversijų iš organinio srauto.

Tačiau kai kuriuos iš šių sumažėjusių konversijų rodiklių galima kompensuoti srauto konversijos rodikliu.

3. Turinio kokybė

Sėkmingai pritraukiančią rinkodarą sudaro apsilankymai, potencialūs klientai, klientai ir t.t. - tai reiškia ne tik tiesiog pateiktą turinį. Esmė yra pateikti teisingą turinį, kuris atsako į vartotojo klausimus, atspindi interesus ir būtų vedlys savo pirkėjų kelionėse.

Kalbant apie turinį, kuris padidina jūsų natūralaus srauto konversijų rodiklį, jis turi atlikti tris dalykus:

  • Pirmiausia reikėtų optimizuoti aktualiausius raktažodžius, kurie padėtų būti matomiems organinėje paieškoje.
  • Antras svarbus dalykas, turinys turėtų atspindėti konkrečius vartotojo poreikius ir interesus.
  • Trečias, tai turinyje turėtų būti pateikti pasiūlymai ar patarimai, kurie yra tiesiogiai susijęs su tema ir būtų aktualus tiems, kurie domisi ar nori pagilinti žinias ta tema.

4. Svetainės puslapių skaičius

Kuo daugiau svetainėje puslapių yra, tuo lengviau ji bus randama organinėje paieškoje.

Tinklaraščių rašymas vienas iš geriausių būdų padidinti puslapių skaičių, bei gauti reitingus tiems puslapiams. Kadangi kiekvienas jūsų įrašas tampa atskiru svetainės puslapiu, reguliarus tinklaraščio pildymas gali teigiamai įtakoti svetainės lankytojų augimą.

Pasak „HubSpot“, 15 ar daugiau kartų per mėnesį tinklaraščius pildančios įmonės gauna 5 kartus daugiau srauto nei tos, kurios išvis neturi tinklaraščio. Įmonės, kurios padidina tinklaraščių rašymą nuo vieno ar dviejų kartų per mėnesį iki 9–15 kartų per mėnesį, gauna dvigubai daugiau potencialių klientų.

5. Svetainės nukreipimo puslapių skaičius

Nenuostabu, jog turint daugiau nukreipimo puslapių yra didesnė tikimybė, jog tuo daugiau lankytojų taps potencialiais klientais. Faktas, jog kompanijos dažnai pastebi 55% potencialių klientų augimą, kuomet padidina nukreipimo puslapių skaičių iš 10 iki 15. Jeigu šiuo metu jūsų potencialių klientų konversijos rodiklis sumažėjęs, išbandykite straipsnyje pateiktus nesudėtingus pasiūlymus, kurie gali jums padėti.

Nors yra daug skirtingų veiksnių, kurie lemia svetainės organinio srauto konversijos rodiklį, tačiau tvirta marketingo strategija ir suplanuotas kokybiškas turinys gali jūsų svetainę iškelti gerokai aukščiau 6% vidurkio.

Šaltinis: Smartbugmedia.com