Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / SEO 2023-iasiais: į ką kreipsime dėmesį?
Metų pabaiga puikus metas trumpai apžvelgti praėjusius 2022 metus SEO industrijoje ir išskirti, ko laukiame bei kas bus “hot topic” 2023-iaisiais.
Išrinkome keletą svarbių praėjusių metų SEO statistikos momentų, kurie mums užtikrina, kad SEO išlieka svarbus įrankis auginant verslą, o šie skaičiai lemia ir ateinančių metų tendencijas.
- Net 95% vartotojų Google paieškoje nukeliauja į pirmajame puslapyje esančius puslapius.
- 89% marketingo profesionalų mano, kad SEO yra sėkmingas įrankis;
- 76% vartotojų apsiperka mobiliajame telefone;
- 80% yra vidutinis vietinių paieškų konversijos rodiklis (Google Maps + Google Business).
Kokie SEO trendai vyraus kitais metais ir į ką SEO bendruomenė kreips dėmesį ateinančiais 2023-iais metais skaitykite toliau.
SEO tendencijos 2023
Google Analytics 4
Apie tai, kad 2023m. liepos 1d. Google Analytics Universal nustos generuoti rezultatus, o Google Analytics 4 (GA4) galutinai ją pakeis ir taps vienintele Analytics versija jau rašėme čia.
GA4 pilnas atnaujinimų: nuo patobulintų ataskaitų, išsamesnio vartotojo kelio ir patirties sekimo bei įsitraukimo analizės iki patogesnio duomenų iš programėlės bei puslapio atvaizdavimo ir analizavimo viename patogiame skydelyje.
Svarbu paminėti, kad istorinių duomenų tarp Analytics versijų perkelti nepavyks, tad kuo greičiau pasirūpinsite versijos pakeitimu, tuo daugiau duomenų turėsite prikaupę ir išsaugoję, o tai turės minimalių nesklandumų metinių ataskaitų ruošimui ir lyginimui.
Paieškos tikslai (angl. Search Intent)
Google prioritetą teikia, kaip svetainėse esanti informacija atitinka vartotojo paieškos tikslus. Ir kuo geriau jūsų puslapis gali atitikti kieno nors paieškos tikslą, tuo aukštesnis bus puslapio reitingas.
Kokie gi tie paieškos tikslai gali būti?
Paprasčiausias būdas suprasti, koks vartotojo paieškos tikslas yra paanalizuoti patį raktinį žodį.
Pavyzdžiui, raktiniai žodžiai „Kas yra riedlentė?“ ar „Kaip išsirinkti riedlentę“ yra informaciniai. Vartotojas ieškodamas šių raktinių frazių dar nėra pasirengęs pirkti konkretų produktą, jis ieško informacijos plačiau – su paaiškinimais, nuomonėm, palyginimu, ir būtų labai neinformatyvu jiems atsidurti konkretaus produkto puslapyje.
O štai jei paieškos raktinis žodis įtraukia konkretų prekinį ženklą ir/ar žodį „pirkti“, „akcija“ tai sandorio ar pirkimo paieškos tikslas. Vartotojas jau išsirinkęs ir pasiruošęs pirkti.
Komerciniai raktiniai žodžiai signalizuoja, kad vartotojas dar renkasi tarp kelių produktų, pavyzdžiui „Geriausios riedlentės 2022”.
Navigacinės užklausos skirtos nukreipti ką nors į konkrečią svetainės vietą. Pavyzdžiui: „Skateshop blog“ arba „Facebook prisijungimas“.
Galiausiai, reikia įsitikinti, kad jūsų puslapis atitinka konkretų paieškos tikslą.
Pavyzdžiui, jūs prekiaujate riedlentėmis ir jūsų e-parduotuvės kategorijos puslapis optimizuojamas su raktiniu žodžiu „Geriausios riedlentės“. Tai yra pirkimo tikslą turintis puslapis, tačiau raktinis žodis turi komercinį raktinį žodį. Ir dėl šio neatitikimo puslapis gali reitinguotis prasčiau.
Raktiniam žodžiui „Geriausios riedlentės“ geriau parašyti blog‘o įrašą, kuriame aptariate riedlenčių tendencijas ir išvardinate keletą geriausių riedlenčių su nukreipimu į jų puslapius savo e-parduotuvėje. O riedlenčių kategorijos puslapį optimizuoti su raktiniais žodžiais „riedlentė“, „riedlentės“, „riedlentė akcija“, „Fully Ghetto riedlentė“ ir pan.
Video SEO
Youtube video kolekcija kaip ir žiūrėtojų skaičius auga, tad ir būti pastebėtiems sunkiau. Pati platforma skaičiuoja, kad kasdien prisijungia per 2 milijardus vartotojų ir net milijardas valandų turinio yra peržiūrimas kasdien. Tad 2023-iais – video SEO tampa svarbia marketingo strategijos dalimi.
Apie video SEO reikėtų galvoti kaip puslapių optimizavimą paieškos sistemoms, ir čia svarbiausią vaidmenį vaidina raktiniai žodžiai. Vienas iš būdų Youtube platformoje sužinoti jūsų temai tinkamus raktinius žodžius ir frazes yra įvesti į paieškos laukelį pirminę savo temą, o Youtube parekomenduos sąrašą raktinių frazių, kurių ieškojo vartotojai.
Tuomet tinkamus raktinius žodžius panaudokite Youtube video pavadinime, tag‘uose, aprašyme ir kalbėdami video filmuke. Tokiu būdu Youtube ir Google supras, kad jūsų video yra konkrečia tema.
Be to, Google ką tik paskelbė apie „In-Video Search" (liet. paieška video viduje), kuris dar labiau bandys atitikti tai, ko ieško Youtube vartotojas.
AI integracijos
Dirbtinio intelekto (AI) sukurti realistiški ir ne iš šios planetos atrodantys vaizdai ar animaciniais herojais pavirtę fotoportretai jau spėjo nustebinti ne vieną. AI taip pat kuria ir paieškos sistemoms optimizuoja turinį, o šia pagalba skuba pasinaudoti SEO specialistai. Šis įrankis ne tik leidžia greičiau kurti turinį, bet ir užtikrina, kad jis būtų optimizuotas.
Ir mes išbandėme vieną iš šiuo metu populiariausių turinio AI - ChatGPT bei paprašėme savo klientams ir kolegoms SEO specialistams sukurti šventinį sveikinimą anglų ir lietuvių kalbomis:
AI aktualumas tikrai viena ryškiausių ateinančių metų tendencijų, tačiau nereikėtų pamiršti, kad žmonės vis dar turi atlikti svarbų vaidmenį ir sukurdami užduotį, ir redaguodami dirbtinio intelekto sukurtą turinį, kad galutiniame rezultate jis būtų logiškas, kokybiškas, originalus ir paprastas skaityti.
Mobili puslapio versija
Google jūsų svetainės mobiliąją versiją laiko „pagrindine“ puslapio versija.
Greitis, turinio išvaizda mobiliojo įrenginio ekrane ir tai, ar Google gali nuskaityti visus mobiliosios versijos puslapius tampa svarbiausiais tikslais.
Norėdami įsitikinti, kad Google gali pasiekti ir tikrinti 100% jūsų mobiliojo turinio, peržiūrėkite Google Search Console esančią „Mobile Usability“ ataskaitą.
Google taip pat turi Mobile-Friendly Test , kuriame suvedę keletą savo puslapio URL gausite tiesų „Taip“ „Ne“ atsakymą, ar jūsų tinklapis draugiškas naudojimui mobiliajame telefone.
Greitis išlieka vienu svarbiausiu aspektu, tad pasitikrinkite savo svetainės užkrovimą su PageSpeed Insights.
Ilgas ir kokybiškas turinys
Viena tendencija, padėsianti pralenkti konkurentus 2023 m. yra nuolat skelbti ilgos formos ir aktualų turinį savo svetainėje. Turinys turi būti 2000 ir daugiau žodžių ir atitikti E.A.T. gaires.
Gerai parašytas ir jūsų svetainei aktualus turinys gali siekti ir daugau – 3000-3500 žodžių.
„Turtingi“ rezultatai
Google naudoja struktūrizuotus duomenis, kad suprastų puslapio turinį ir parodytų tą turinį turtingesne išvaizda paieškos rezultatuose (angl. Rich Results) taip suteikiant vartotojui dar daugiau informacijos ir jį pritraukiant spustelėti.
Pavyzdžiui, jei parduodate knygą, galite įvesti tokius struktūrinius duomenis kaip autorius, metai, kaina, yra/nėra prekyboje ir pan. Visa ši informacija atsiranda prie jūsų Google paieškos įrašo.
Galite pamėginti pasinaudoti Google Markup Helper įrankiu, kuris padės geriau suprasti kokios kategorijos ir kokie duomenys gali būti struktūrizuojami ir naudojami bei tinkami jūsų produktams.
Nekantraujame sužinoti, kur šie ir kiti naujųjų metų SEO trendai nuves mus ir kaip leis klientams dar labiau padėti auginant verslą.