Google Analytics (GA) neatsiejama kiekvieno internete veikiančio verslo dalis. Jau esame įpratę, kad svarbiausius svetainės ir vartotojo sąveikos rodiklius galime patogiai matyti GA skydelyje, ataskaitose ir pan. Kaip vartotojai suranda jūsų svetainę, kas jie tokie ir ką joje veikia – visi šie duomenys padeda geriau suprasti kaip pagerinti svetainę, kad ji dar labiau atitiktų lankytojų poreikį ir pažinti vartotoją.

Nors dar 2020 spalį vartotojams pristatyta nauja Google Analytics 4 (GA4) versija, tačiau nuo 2023 m liepos 1 d. GA4 versija galutinai pakeis vadinamą Universal Analytics. Pastaroji nustos generuoti parametrų rezultatus. Tad visi Google Analytics vartotojai, jei dar nėra, turės migruoti į Google Analytics 4.

Svarbu paminėti, kad istorinių duomenų tarp Analytics versijų perkelti nepavyks, tad kuo greičiau pasirūpinsite versijos pakeitimu, tuo daugiau duomenų turėsite prikaupę ir išsaugoję, o tai turės minimalių nesklandumų metinių ataskaitų ruošimui.

Kas naujo Google Analytics 4?

Google Analytics 4 (GA4) yra duomenų analizės įrankis, leidžiantis nemokamai stebėti ir įvertinti vartotojų srautą ir elgesį svetainėje. Jį naudoja maždaug 35 mln. svetainių visame pasaulyje, iš jų daugiau kaip 44 tūkst. svetainių iš Lietuvos.

Google Analytics 4 pirmiausia sujungia tiek svetainių, tiek programėlių duomenis. Iki šiol Universal Analytics pateikdavo informaciją apie svetainės lankytojus, o analogiška duomenų rinkimo sistema Google Analytics for Firebase – apie programėlių naudotojus. Šis platformų sujungimas akivaizdžiai palengvina įvairių duomenų analizavimą ir lyginimą verslui.

Antra, GA4 iš esmės pasikeitė nuo Universal Analytics nauju duomenų modeliu bei kaip atrodo vartotojo sąsaja.

Ką reiškia GA4 naujas duomenų modelis?

Universal Analytics versijoje kiekvienas užfiksuotas veiksmas (ang. hit) buvo skaičiuojamas kaip „page views“, „sessions“, „user timings“ ar kt. veiksmas. GA4 versijoje, skaičiuojami ne atskiri veiksmai („hits“), o dėmesys sutelkiamas į „events“ (liet. įvykius) ir jų parametrus.

Universal Analytics vs Google Analytics 4 duomen7 modeliai

Taikydami parametrus, GA4 naudotojai turi daugiau lankstumo, o duomenys pateikia daug daugiau informacijos apie patį vartotojo veiksmą. Kiekvienas užfiksuotas „event“ turės papildomos informacijos apie jį, pavyzdžiui, iš kur ir su kokiu įrenginiu atėjo klientas, puslapio pavadinimas, ir pan.

Išsamesnis Engaged sessions ir Bounce rate

Iš esmės keičiasi kaip skaičiuojamas Bounce rate (liet. atmetimo rodiklis). Bounce rate senoje Google Analytics versijoje yra vartotojų procentas, kuris atėjo į puslapį, tačiau neatliko jokio kito veiksmo iki kol baigėsi sesija (pvz. nenuėjo į kitą puslapį, nors skaitydamas pirmajame puslapyje pateiktą informaciją praleido pvz. 3 minutes).

Naujojoje versijoje Bounce rate yra procentas apsilankymų, kurie nėra Engaged sessions. Kad GA4 įvertintų įvykį kaip Engaged session, jis turi tęstis ilgiau nei 10 sekundžių, arba turi vieną ir daugiau konversijos įvykių, arba (ir) turi 2 ir daugiau puslapių aplankymus.

Galime drąsiai teigti, jog Universal Analytics orientuota į kiekybinius parametrus, o Google Analytics 4 dėmesį sutelkia į kokybinius parametrus, ir bando atsakyti ne tik kiek klientų apsilankė jūsų svetainėje, bet ką tie vartotojai veikė užėję.

Kodėl man reikia Google Analytics 4?

Jei jau naudojatės Google Analytics tikriausiai numanote ir naudojatės jos duomenų teikiama nauda ir verte. Tačiau ar jums reikia naujos versijos?

Patikrinkite savo Google Analytics paskyrą

Jei GA sąsają sukūrėte iki 2020 m. spalio 14 d., greičiausiai naudojate Universal Analytics versiją ir iki kitų metų liepos 1 dienos turite migruoti į naują GA4 versiją.

Jei GA susikūrėte po 2020 m. spalio 14 d., greičiausiai jau naudojate naująją Google Analytics 4 versiją ir nereikia imtis jokių veiksmų.

Patobulintos ataskaitos

Naujoje GA4 versijoje rasite naujų ataskaitų galimybių ir daugybę naujų jų nustatymų. Ypač daug naujovių pasipildė piltuvėlio (ang. Funnel) tipo ataskaitos, kur galėsite pasirinkti įvairius parametrus ir stebėti vartotojo kelią jo viso seanso metu jūsų puslapyje.

Daugybė šių parametrų buvo prieinamos tik mokamoje, verslui skirtoje Google Analytics 360 versijoje, o nuo šiol jie prienami visiems GA4 naudotojams.

Patobulintas vartotojo kelio ir patirties sekimas

Pagrindinis versijų skirtumas dažnai įvardinamas tai, kad Universal Analytics pateikia duomenis apie kiekybę, o GA4 - pereinama į labiau kokybinius parametrus. Tad daug daugiau informacijos nuo šiol rasite apie tai, kaip klostosi kliento kelias. Naujos vartotojo kelio ataskaitos leidžia lengvai peržiūrėti įvykius arba puslapius, spustelėti, kad pamatytumėte, kur naudotojas eina toliau, ir daug lengviau grupuoti, segmentuoti ar atlikti kitokio pobūdžio kelio analizę.

Patobulinta vartotojų įsitraukimo analizė

Atmetimo rodiklis (angl. Bounce rate), taip kaip jis skaičiuojamas Universal Analytics tapo mažai naudingas, nes svetainės ir programos iš esmės pasikeitė. Pavyzdžiui, pagalvokite apie vieno puslapio svetaines ir kaip GA čia traktuoja Bounce rate.

Dėl to naujai apibrėžtas Engaged (liet. Įsitraukęs) rodiklis pakeičia Bounce rate rodiklio sampratą ir yra daug tinkamesnis bei labiau paaiškinantis. Atmetimo rodiklis, apskaičiuojamas naudojant Google Analytics 4, yra naudingesnis būdas įvertinti klientų sąveikos su jūsų svetaine ar programa lygį. Pavyzdžiui, jei turite tinklaraštį, turbūt neprieštarausite, jei klientai apsilanko jūsų svetainėje norėdami perskaityti vieną straipsnį ir tuomet išeina. Tikriausiai jums labiau rūpi klientų, kurie apsilanko jūsų svetainėje, neranda to, ko ieškojo, ir greitai išeina, skaičius.

Pritaikytas veikti su įvairiais privatumo politikų nustatymais

Įvertinkite įsitraukimą ir konversijas atsižvelgdami į verslo ir teisinės aplinkos poreikius. GA4 galite naudoti naujus šalies lygio privatumo valdiklius, tokius kaip elgsenos bei konversijų modeliavimas bei matavimas be slapukų (ang. Cookies) ir metaduomenų, išlaikant pagrindines matavimo funkcijas.

Duomenys iš programėlės ir puslapio viename skydelyje

Ir vienas svarbiausių GA4 versijos pakitimų – nuo šiol tiek programėlių, tiek puslapio naudotojų duomenys bus vienoje platformoje ir viename skydelyje.

Jei turite internetinį puslapį ir pvz. programėlę Android ar iOS įrenginyje – savo vartotojų duomenis matysite viename lange su galybe pasirinkimų, kaip tuos duomenis atvaizduoti, pvz. kartu ar atskirai. Atsiranda daugiau galimybių duomenis palyginti.

Kokie artimiausi Google Analytics 4 etapai?

Pasak Google, iki 2023 m. liepos 1 d. galėsite ir toliau įprastai naudoti ir rinkti naujus duomenis Universal Analytics versijoje.

Po 2023 m. liepos 1 d. Universal Analytics versijoje dar 6 mėnesius galėsite pasiekti anksčiau apdorotus duomenis, tačiau naujų duomenų apie vartotojus nebus generuojama.

Nuo 2023 m. Google Analytics 4 bus vienintelė versija, kuri generuos rezultatus bei matuos jūsų verslo puslapio sėkmę.

Rekomenduojame nelaukti paskutinės dienos iki kol pilnavertiškai veiks tik naujoji Google Analytics 4 versija ir ankščiau pasirūpinti savo istorinių duomenų išsaugojimu bei sklandžiu migravimu į naująją GA4 versiją.

Reikia pagalbos migruojant į Google Analytics 4? Susisiekime!