Google patvirtino, kad Core Web Vitals taps reitingavimo kriterijais nuo 2021 m. gegužės mėn.

Core web vitals

Vienuose paskutinių Google pranešimų skelbiama, kad vartotojo patirties elementai (Core Web Vitals) bus įtraukti į reitingavimo faktorių sąrašą, kartu su atnaujinimu, orientuotu į vartotojo patirtį naršant puslapyje (naršymo patirties signalai).

Google Search Central

Naršymo patirties signalai algoritmo atnaujinime bus apjungiami su pagrindiniais UX elementais/signalais:

  • Tinklapio pritaikymas mobiliesiems įrenginiams;
  • Saugus naršymas;
  • HTTPS sauga;
  • Reklamos ir POP Up langų naudojimas puslapyje.

„Core Web Vitals“ buvo pristatyti ir anksčiau ir yra skirti įvertinti, kaip kinta vartotojų patirtis pagal puslapio greitį, jautrumą ir vizualinį stabilumą.

„Core Web Vitals“ yra apibrėžiami kaip:

  • Turinio užkrovimas (Largest Contentful Paint) - laikas, kurio reikia pagrindiniam puslapio turiniui įkelti. Idealus LCP matavimas yra 2,5 sekundės ar greitesnis.
  • Laikas iki puslapis tampa interaktyvus (First Input Delay) - laikas, per kurį puslapis tampa interaktyvus. Idealus matavimas yra mažesnis nei 100 ms.
  • Vizualus puslapio stabilumas (Cumulative Layout Shift) - vizualus puslapio turinio išdėstymo poslinkis. Idealus matavimas yra mažesnis nei 0,1.

Core Web Vitals

„Šie signalai matuoja vartotojo sąveikos su tinklapiu patirtį: tobulinant tinklapį iš UX pusės, taip, kad vartotojas gautų kuo naudingesnę ir geresnę patirtį naršant tinklapyje.“

„Core Web Vitals“ laikui bėgant gali keistis atsižvelgiant į kintančius vartotojų poreikius.

Naujas tinklapių žymėjimas (etiketės) paieškos rezultatuose

„Google“ paieškos rezultatuose žada pridėti etikečių, nurodančių, kurie paieškos rezultatai teikia geresnę vartotojų patirtį naršant juose.

Šiuo metu „Google“ dirba su vaizdiniais rodikliais, kad nustatytų puslapius, kurie atitiko visus puslapio naudojimo kriterijus, išvardytus aukščiau esančioje skiltyje.

Tikimės, kad žymėjimas netrukus bus paviešintas ir paleista bandomoji versija. Jei bandymas bus sėkmingas, jis bus pritaikytas 2021 m. Gegužės mėn., kartu su puslapio patirties atnaujinimu.

Šiuo metu daugeliui puslapių ši etiketė netinka. Rugpjūtį paskelbtas tyrimas rodo, kad tik mažiau nei 15% svetainių yra pakankamai gerai optimizuotos, kad būtų galima išlaikyti „Core Web Vitals“ įvertinimą.

Pastaruoju metu tinklapių savininkai stengiasi sutvarkyti savo puslapius atsižvelgiant į vartotojo patirties signalus.

„Google“ praneša, kad vidutiniškai 70% padidėjo vartotojų, naudojančių „Lighthouse“ ir „Page Speed Insights“ - programas įvertinančias puslapio patirties (UX) metriką. Daugelis svetainių savininkų taip pat naudoja „Search Console“ „Core Web Vitals“ ataskaitą, kad nustatytų tobulėjimo galimybes.

„Google“ iš viso turi 6 būdus įvertinti pagrindinius žiniatinklio gyvybinius rodiklius.

„Google“ rekomenduoja AMP kaip lengvą ir ekonomišką būdą optimizuoti vartotojo patirtį puslapyje naršant mobiliuosiuose įrenginiuose.

Šaltinis: Search Engine Journal