Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / SEO darbai, kuriuos gali atlikti pats
Sukūrei verslą, sukūrei jam internetinę svetainę, tačiau lankytojų nė kvapo? Gal tavęs nerodo Google paieškoje? Kaip Google turėtų sužinoti apie tavo verslą ir parodyti jį ieškančiajam paieškos rezultatuose? Tam, kad atsirastum paieškoje be techninių dalykų, tokių kaip rankinio puslapio pateikimo Google nuskaityti, reikia Google parodyti, kad tavo svetainė ir kas joje yra – yra būtent tai, ko ieško Google vartotojas, suvedęs ieškomo produkto ar paslaugos raktinį žodį į paieškos sistemos laukelį.
Panašių produktų ir puslapių yra tiek daug, tad Google turi išreitinguoti puslapius pagal geriausiai atitinkantį vartotojo užklausą. Ir tuomet visas dėmesys yra į individualų puslapio turinį bei kaip gerai jis išpildytas ir yra aktualus, net tvarkingai atrodantis paieškos rezultatuose.
Tai, kas padeda atsidurti paieškos sistemų rezultatuose ir kuo aukštesnėse jų pozicijose yra SEO optimizacija. Skamba rimtai, tačiau yra SEO darbų, kuriuos galėtų pabandyti atlikti kiekvienas, administruojantis savo svetainę.
- Kada galiu SEO daryti pats?
- Optimizuok puslapio antraštes
- Parašyk meta aprašymus
- Užpildyk alt tekstus ir būk matomas Google vaizduose
- Optimizuok paveiksliukų dydį
- Padaryk puslapį patrauklų akiai
- Parašyk įtraukiantį turinį
- Susiek vidinius puslapius
- Surask save internete
- Kada SEO darbus reikia patikėti SEO profesionalui?
Kada galiu SEO daryti pats?
Jei ką tik pradėjai savo verslą, niekur neskubi bei gali sau leisti skirti laiko informacijos paieškoms ir nori pats pabandyti kaip atrodo SEO darbai.
Arba jei neturi biudžeto SEO paslaugoms. Kokybiškos SEO paslaugos agentūroje gali kainuoti nuo pusės iki kelių tūkstančių, priklausomai nuo darbų apimties ir norimo pasiekti rezultato. Tad jei biudžetas yra labia minimalus arba jo visai neturite – pirminius darbus galite pabandyti atlikti patys.
Na ir žinoma vienas svarbiausių veiksnių, kad galėtumėte pats atlikti SEO darbus – reikia nors truputį suprasti apie puslapio administravimą bei mokėti elgtis su turinio valdymo sistemomis.
Optimizuok puslapio antraštes
Puslapio antraštė (angl. meta title arba title tag) yra rodoma Google paieškoje ir yra vienas svarbiausių vidinio SEO elementų siekiant papasakoti Google apie ką šis puslapis.
Raktinių žodžių įtraukimas į pavadinimą informuoja Google apie puslapio tikslą. Be to, gerai sukurtas pavadinimas greičiausiai bus matomiausia standartinio paieškos rezultato fragmento dalis bei paskatins spustelt pasirinkimą. Ir nors pavadinimų antraštės praranda organinio reitingavimo galią, tačiau jos turi įtakos paspaudimams, todėl išlieka svarbios.
Patarimai, rašant puslapio antraštes:
- Ne ilgesnis nei 60 simbolių. Kitu atveju paieškos rezultatuose pavadinimas rodomas ne pilnas ir gali būti nerodoma svarbi informacija, kuri galbūt jei būtų matoma – būtų paskatinusi vartotoją spustelti būtent šį paieškos rezultatą.
- Antraštė turi turėti raktinį žodį ar frazę panaudotą pradžioje ir tiksliai nusakyti apie ką puslapis.
- Nepamiršk paminėti savo įmonės / brand‘o vardo, kuris dažniausiai rašomas gale po „-“ arba „|“.
- Antraštės turi būti unikalios kiekvienam puslapiui.
*Puslapio antraščių pavyzdžiai apibraukti orandžine spalva.
Parašyk meta aprašymus
Be pavadinimo eilutės, paieškos sistemos taip pat rodo trumpą puslapio teksto iškarpą – meta aprašymą (angl. Meta description) SERP fragmente. Jis leidžia vartotojui geriau suprasti apie ką rašoma puslapyje ir kaip tai susiję su jo paieška, mat paieškos sistema paryškins raktinius žodžius, jei jie sutaps su tuo, ko ieškojo vartotojas.
Jei meta aprašymas nėra specialiai sukurtas, Google rodys pirmąją teksto dalį iš puslapio. Kodėl tai nėra gera idėja? Nebūtinai tekstas pradžioje yra geriausiai ir trumpai apibūdinantis apie ką yra puslapis. O kas jei puslapyje teksto nėra visai, jame darbų pavyzdžiai ar galerija? Tuomet paieškos sistema rodys bet kokį tekstą iš puslapio, pavyzdžiui išvardins kategorijas, ar kontaktus. Ir tai nebūtinai atrodys nei gražu, nei išsamu vartotojui.
Kaip ir antraščių žymos, meta aprašymai nėra tiesioginis reitingavimosi paieškos sistemoje veiksnys, tačiau gerai parašytas ir aktualus aprašymas didina paspaudimų skaičių, nes čia jau vartotojas subjektyviai sprendžia, kuris iš panašių turinių jam priimtiniausias. O tai didina galimybę geriau reitinguotis.
Be to, tiek antraštės žymos, tiek meta aprašymai yra rodomi, kai turiniu dalinamasi socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui Facebook.
*Nuorodos, pasidalintos socialiniuose tinkluose, turi meta duomenys iš jūsų puslapio - antraščių žymas (meta titles) ir meta aprašymus.
Patarimai, rašant meta aprašymus:
- Meta aprašymai neturėtų viršyti 160 simbolių, kad paieškos sistemoje būtų atvaizduojamas visas parašytas tekstas ir nebūtų užslėpta svarbi teksto dalis.
- Unikalus aprašymas kiekvienam puslapiui; išsamus ir geriausiai aprašantys, kas yra puslapyje ir kaip tai susiję su tuo, ko ieško vartotojas.
- Nenaudokite kabučių “...“, kadangi meta aprašymas yra HTML kodo dalis ir Google atpažįsta kabutes kaip signalus nuo tos vietos sutrumpinti aprašą ir automatiškai iškirps likusį tekstą iš SERP fragmento.
*Meta aprašymų pavyzdžiai apibraukti orandžine spalva.
Užpildyk alt text ir būk matomas Google vaizduose
Apie Alt tekstų naudą ir geriausias praktikas bei kaip juos sukurti išsamiai aprašėme čia. Vienas paprasčiausių būdų atsidurti Google Vaizdai rezultatuose yra savo paveikslėliams sukurti unikalius ir išsamius alternatyviuosius tekstus.
Optimizuok paveiksliukų dydį
Pirmasis įspūdis yra svarbiausias. Tadėl labai svarbu, kad puslapis greitai užsikrautų ir leistų naršyti vartotojui. Didelio dydžio paveiksliukai apsunkina kodą ir puslapio krovimo greitį. Tad labai svarbu sumažinti tinklapyje jau esančius paveiksliukus, o naujus dėti jau optimizuotus. Svarbu, kad optimizuojant paveiksliukus turėti mažėti tik jų dydis, tačiau ne kokybė.
Optimizuoti paveiksliukus galima įsidiegiant papildomus įskiepius puslapyje (priklausomai nuo sistemos, pvz.: Wordpress - Optimole, ShortPixel), pasinaudojant online esančiais įrankiais (pvz.: TinyPNG, Canva, PIXLR) ar kitomis kompiuterinėmis nuotraukų redagavimo programomis (pvz.: Adobe Photoshop).
Padaryk puslapį patrauklų akiai
Tyrimai parodė, kad vos per 17 milisekundžių klientai susidaro nuomonę apie jūsų prekės ženklą eidami per jūsų verslo svetainę ir įvertinę bendrą jos vizualinį dizainą. Jei klientai nemano, kad jūsų svetainė yra sutvarkyta ar vizualiai patraukli, greičiausiai jie išeis ir nebegrįš. Todėl kokybiškos, profesionalios ir akį traukiančios produktų ar paslaugų nuotraukos norint pritraukti ir išlaikyti klientą yra ne mažiau svarbios už pačią siūlomą paslaugą ar produktą.
Pasirūpinkite ir įdėkite reprezentatyvias ir kokybiškas produktų nuotraukas. Žinoma, nepamirškite prieš tai aptartos paveiksliukų optimizavimo svarbos ir pasirūpinkite, kad kompresuojant nuotraukas nesugadinsite jų kokybės.
Parašyk įtraukiantį turinį
Turinys jūsų svetainėje yra itin svarbus, be jo paieškos sistemos neturės pakankamai informacijos, kad galėtų teisingai indeksuoti puslapius ir juos išreitinguoti. Įtraukiantis turinys gerina jūsų matomumą paieškos sistemose.
Patarimai, rašant SEO tekstus svetainėje:
- Parašykite tekstus kategorijų, paslaugų ir produktų puslapiams. Nepamirškite pristatyti savęs ir aprašyti „Apie mus“ puslapyje. Tokie tekstai galėtų būti iki 500 žodžių, arba ilgesni jei yra didelė konkurencija konkrečiam raktažodžiui paieškos sistemoje.
- Aprašymuose naudokite raktinius žodžius labiausiai atitinkančius produktą ar paslaugą.
- Vertinga turėti patarimų ar blogo tipo puslapį, kuriame galėsite skelbti savo industrijos ir veiklos naujienas, įdomybes ar patarimus. Įrašai galėtų būti nuo 500 iki 1000 žodžių.
- Be naujo įtraukiančio turinio, nepamirškite pataisyti ir atnaujinti seno turinio ir ji padaryti vis dar aktualiu.
Susiek vidinius puslapius
Google bei vartotojai mėgsta, kai savo turiniui pateikiate papildomus išteklius, kurie padės vartotojui geriau suprasti temą. Įsitikinkite, kad esate susieję savo svetainės puslapius, o čia keletas vietų kur tai verta padaryti:
- Pagrindinėje puslapio navigacijoje,
- Blogo ar naujienų įrašuose,
- Puslapio apačioje, vadinamajame Footer‘yje,
- Produktų ir paslaugų puslapiuose.
Svarbu, kad vartotojas turinį lengvai rastų, jis būtų pasiekiamas iš pirmojo puslapio, na ar bent jau vienu ar dviem paspaudimais. Tad susieję savo vidinius puslapius ir turinį su vidinėmis nuorodomis lankytojui bus patogiau naviguoti jūsų puslapyje ir rasti ieškomą turinį.
Surask save internete
Visi prieš tai aprašyti SEO darbai yra vadinami vidiniais SEO darbais, nes vyksta puslapio viduje. Tačiau tiek pat svarbus yra išorinis SEO, kuriame didžiausią vaidmenį atlieka atgalinių nuorodų tinklo plėtimas (angl. backlinks).
Yra daugybė strategijų kaip augintis atgalinių nuorodų tinklą, tačiau jei jums tai visai pradžia - pirmuosius žingsnius galite žengti patys. Paprasčiausias būdas gauti atgalinių nuorodų į savo puslapį yra „pasigooglinti“ save, savo įmonės pavadinimą ir paslaugą ar produktą, rasti paminėjimų ir susisiekti su puslapio administratoriumi ar redakcija, kad jei jau kalba apie jus – gal galėtų įdėti ir nuorodą į jūsų puslapį? Būkite draugiški :).
Kada SEO darbus reikia patikėti SEO specialistui?
Tai tik pirmieji žingsniai, kaip galėtumėte pagerinti puslapio SEO savo rankomis. Tačiau geros pradžios gali neužtekti norint stabiliai ir užtikrintai augti internete ir gerinti savo puslapio pozicijas paieškos sistemose, tad kodėl rekomenduojame vėlesnius SEO darbus patikėti SEO profesionalams?
-
Puslapio SEO auditas. SEO profesionalai padės rasti ištaisyti klaidas, kurias praleidai, taip pat technines puslapio klaidas, ar klaidas, atsiradusias puslapio kūrimo metu bei klaidas apie kurias nežinojai.
-
Išorinė SEO optimizacija. SEO profesionalai padės toliau plėsti autoritetingų išorinių nuorodų tinklą bei išanalizuos jau esantį. Dažniausiai SEO agentūros turi regioninių, teminių, industrinių ir kitaip temiškai suskirstytų portalų sąrašus su kuriais dirba plėsdami kokybiškų nuorodų tinklą.
-
Pastoviam pozicijų augimui ir palaikymui riekalingas pastovus darbas bei gerai apgalvota SEO strategija, kuri riekalauja tiek laiko, tiek piniginių bei kitų resursų, tad kodėl gi neleidus sau susikoncentruoti į verslą o mums palikti verslo auginimą internete?