Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / Techninis SEO pradedantiesiems

Techninis SEO yra svarbiausia SEO dalis. Bent iki tam tikro laiko. Puslapiai turi būti tikrinami, pasiekiami ir indeksuojami, kad būtų galima reitinguotis, tačiau daugelis kitų veiklų turės minimalų poveikį, palyginti su turiniu (vidiniu SEO) ir nuorodomis (išoriniu SEO).

Šis vadovas yra skirtas pradedančiajam, padės suprasti kai kuriuos pagrindus ir tai, kur geriausia leisti laiką, kad padidintumėte poveikį.

Pradėkime.

  1. Techninio SEO pagrindai
  2. Puslapio nuskaitymas (angl. Crawling)
  3. Indeksavimas (angl. Indexing)
  4. Techninio SEO greitieji laimėjimai
  5. Papildomi techniniai projektai
  6. Techninio SEO įrankiai

Techninio SEO pagrindai

Kadangi tai yra pradedančiųjų vadovas, pradėkime nuo pagrindų.

Kas yra techninis SEO?

Techninis SEO yra jūsų svetainės optimizavimo procesas, siekiant padėti paieškos sistemoms, pvz., „Google“, rasti, nuskaityti, suprasti ir indeksuoti jūsų puslapius. Tikslas yra būti surastiems ir pagerinti reitingus.

Ar techninis SEO yra sudėtingas?

Priklauso. Įvaldyti pagrindinius dalykus tikrai nėra sunku, tačiau techninis SEO gali būti sudėtingas ir sunkiai suprantamas.

Puslapio nuskaitymas (angl. Crawling)

Šiame skyriuje apžvelgsime, kaip užtikrinti, kad paieškos sistemos galėtų efektyviai tikrinti jūsų turinį.

Kaip veikia puslapio nuskaitymas?

Tikrinimo programos paima turinį iš puslapių ir naudoja tuose puslapiuose esančias nuorodas, kad surastų daugiau puslapių. Tai leidžia jiems rasti turinį žiniatinklyje. Šiame procese yra keletas sistemų, apie kurias kalbėsime.

(Kaip veikia paieškos varikliai)

URL šaltiniai

Nuskaitymo robotas (angl. Crawler) turi kažkur pradėti. Paprastai jis sukurtų visų URL sąrašą, kuriuos rastų per puslapių nuorodas. Antrinė sistema, skirta rasti daugiau URL, yra svetainių schemos, kurias sukuria vartotojai arba įvairios sistemos, turinčios puslapių sąrašus.

Nuskaitymo eilė (angl. Crawl queue)

Visiems URL, kuriuos reikia patikrinti arba iš naujo tikrinti, teikiama pirmenybė ir jie pridedami prie tikrinimo eilės. Iš esmės tai yra sutvarkytų URL, kuriuos „Google“ nori tikrinti, sąrašas.

Nuskaitymo robotas (angl. Crawler)

Sistema, kuri paima ir nuskaito puslapių turinį.

Apdorojimo sistemos

Tai įvairios sistemos, kurios apdoroja kanonizavimą (angl. Canonicalization), apie kurį pakalbėsime netrukus, siunčia puslapius atvaizduotojui, kuris įkelia puslapį kaip naršyklė, ir apdoroja puslapius, kad gautų daugiau URL, kuriuos reikia tikrinti.

Atvaizduotojas (angl. Renderer)

Atvaizduotojas įkelia puslapį kaip naršyklė su JavaScript ir CSS failais. Tai daroma tam, kad „Google“ matytų tai, ką matys dauguma vartotojų.

Indeksas (angl. Index)

Tai yra saugomi puslapiai, kuriuos „Google“ rodo naudotojams.

Nuskaitymo valdikliai (angl. Crawl controls)

Yra keletas būdų, kaip valdyti, kas jūsų svetainėje bus tikrinama. Štai keletas variantų.

Robotai.txt

Robots.txt failas nurodo paieškos varikliams, kur jie gali ir kur negali patekti jūsų svetainėje.

Greita pastaba. „Google“ gali indeksuoti puslapius, kurių negali patikrinti, jei nuorodos nukreipia į tuos puslapius. Tai gali sukelti painiavą, bet jei norite, kad puslapiai nebūtų indeksuojami, peržiūrėkite šį vadovą ir schemą, kuri padės jums atlikti šį procesą.

Nuskaitymo dažnis

Robot.txt faile yra nuskaitymo atidėjimo direktyva, kurią palaiko daugelis tikrintuvų. Ji leidžia nustatyti, kaip dažnai jie gali tikrinti puslapius. Deja, „Google“ to negerbia. „Google“ atveju turėsite pakeisti „Google Search Console“ tikrinimo dažnį, kaip aprašyta čia.

Prieigos apribojimai

Jei norite, kad puslapis būtų pasiekiamas kai kuriems vartotojams, bet ne paieškos sistemoms, tikriausiai norite vienos iš šių trijų parinkčių:

  • Tam tikra prisijungimo sistema;
  • HTTP autentifikavimas (kai prieigai reikalingas slaptažodis);
  • IP baltasis sąrašas (kuris leidžia tik konkretiems IP adresams pasiekti puslapius).

Šio tipo įrankiai geriausiai tinka vidiniams tinklams, tik nariams skirtam turiniui arba rengiant, bandant ar kūriant svetaines. Tai leidžia grupei vartotojų pasiekti puslapį, tačiau paieškos sistemos negalės jų pasiekti ir neindeksuos puslapių.

Kaip pamatyti nuskaitymo veiklą

Paprasčiausias būdas sužinoti, ką jie tikrina „Google“ sistemoje, yra „Google Search Console Crawl Stat" ataskaita, kurioje pateikiama daugiau informacijos apie tai, kaip jie tikrina jūsų svetainę.

Jei norite matyti visą tikrinimo veiklą savo svetainėje, turėsite pasiekti serverio žurnalus (angl. Server logs) ir galbūt naudoti įrankį, kad geriau analizuotumėte duomenis. Tai gali būti gana pažangu, bet jei jūsų hostingas turi valdymo skydelį, kaip pvz., cPanel, turėtumėte turėti prieigą prie neapdorotų žurnalų ir kai kurių kaupiklių, pvz., Awstats ir Webalizer.

Cpanel pavyzdys

Nuskaitymo koregavimai

Kiekviena svetainė turės skirtingą tikrinimo biudžetą – tai derinys, kaip dažnai „Google“ nori tikrinti svetainę ir kiek tai leidžia jūsų svetainė. Populiaresni puslapiai ir dažnai keičiami puslapiai bus tikrinami dažniau, o puslapiai, kurie neatrodo populiarūs arba nesusiję su nuorodomis, bus tikrinami rečiau.

Jei nuskaitymo robotai tikrindami svetainę mato streso požymius, jie paprastai sulėtina arba net nustoja tikrinti, kol sąlygos pagerės.

Nuskaičius puslapius, jie pateikiami ir siunčiami į indeksą. Indeksas yra pagrindinis puslapių, kuriuos galima pateikti pagal paieškos užklausas, sąrašas. Pakalbėkime apie indeksą.

Indeksavimas (angl. Indexing)

Šiame skyriuje kalbėsime apie tai, kaip užtikrinti, kad jūsų puslapiai būtų indeksuoti, ir patikrinsime, kaip jie indeksuoti.

Robotų direktyvos

Robotų metažyma yra HTML fragmentas, nurodantis paieškos sistemoms, kaip tikrinti arba indeksuoti tam tikrą puslapį. Jis įdėtas į tinklalapio skiltį ir atrodo taip:

<meta name="robots" content="noindex" />

Kanonizavimas (angl. Canonicalization)

Kai yra kelios to paties puslapio versijos, „Google“ pasirinks vieną, kurią saugos savo rodyklėje. Šis procesas vadinamas kanonizavimu, o kaip kanoninis (angl. Canonical) pasirinktas URL bus tas, kurį „Google“ rodys paieškos rezultatuose. Yra daug skirtingų signalų, kuriuos jie naudoja pasirinkdami kanoninį URL, įskaitant:

  • Kanoninės žymos
  • Pasikartojantys puslapiai
  • Vidinės nuorodos
  • Peradresavimai
  • Svetainės schemos URL

Lengviausias būdas sužinoti, kaip „Google“ indeksavo puslapį, yra naudoti „URL Inspection Tool“ „Google Search Console“ platformoje. Jis parodys „Google“ pasirinktą kanoninį URL.

URL inspection tool pavyzdys

Techninio SEO greitieji laimėjimai

Vienas iš sunkiausių dalykų SEO yra prioritetų nustatymas. Yra daug geriausios praktikos pavyzdžių, tačiau kai kurie pakeitimai turės daugiau įtakos jūsų reitingams ir srautui nei kiti. Štai keletas projektų, kuriems rekomenduočiau teikti pirmenybę.

Patikrinkite indeksavimą

Įsitikinkite, kad puslapiai, kuriuos norite, kad žmonės rastų, gali būti indeksuojami sistemoje „Google“. Dviejuose ankstesniuose skyriuose buvo kalbama apie tikrinimą ir indeksavimą, ir tai nebuvo atsitiktinumas.

Norėdami rasti puslapių, kurių negalima indeksuoti, ir jų priežastis, galite patikrinti Site Audit indeksavimo ataskaitą. Tai nemokamai galite padaryti „Ahrefs Webmaster Tools“.

Ahrefs indeksavimo ataskaita

Susigrąžinti prarastas nuorodas

Bėgant metams svetainės linkusios keisti savo URL. Daugeliu atvejų šiuose senuose URL yra nuorodų iš kitų svetainių. Jei jie neperadresuojami į dabartinius puslapius, šios nuorodos prarandamos ir jūsų puslapiuose nebeskaičiuojamos. Dar ne vėlu atlikti šiuos peradresavimus ir galite greitai susigrąžinti prarastą vertę. Pagalvokite apie tai kaip apie greičiausią nuorodų kūrimą, kurį kada nors padarysite.

Site Explorer -> tavopuslapis.lt -> Pages-> Best By Links -> pridėkite HTTP atsako filtrą „404 not found“. Paprastai rūšiuojame pagal „Reffering Domains“.

Taip atrodo 1800flowers.com.

pavyzdys site audit reffering domains ataskaita

Žvelgdamas į pirmąjį URL adresą archive.org matome, kad anksčiau tai buvo Motinos dienos puslapis. Peradresuodami tą vieną puslapį į dabartinę versiją, susigrąžintumėte 225 nuorodas iš 59 skirtingų svetainių, ir yra dar daugiau galimybių.

Norėsite 301 peradresuoti visus senus URL į dabartines jų vietas, kad susigrąžintumėte prarastą vertę.

Pridėti vidines nuorodas

Vidinės nuorodos yra nuorodos iš vieno svetainės puslapio į kitą svetainės puslapį. Jos padeda rasti jūsų puslapius ir padeda puslapiams geriau reitinguotis. Svetainės audite yra įrankis „Link opportunities“ (liet. nuorodų galimybės), kuris padeda greitai surasti šias galimybes.

Pridėti schemos žymėjimą

Schemos žymėjimas yra kodas, padedantis paieškos sistemoms geriau suprasti jūsų turinį ir suteikiantis daug funkcijų, kurios gali padėti jūsų svetainei išsiskirti iš kitų paieškos rezultatuose. „Google“ turi paieškos galeriją, kurioje rodomos įvairios paieškos funkcijos ir schema, reikalinga, kad jūsų svetainė būtų tinkama.

Papildomi techniniai projektai

Visi projektai, apie kuriuos kalbėsime šiame skyriuje, yra geri dalykai, į kuriuos reikia sutelkti dėmesį, tačiau jie gali pareikalauti daugiau darbo ir turėti mažiau naudos nei ankstesniame skyriuje pateikti greito laimėjimo projektai. Tai nereiškia, kad neturėtumėte jų daryti, tai tik tam, kad padėtų jums suprasti, kaip teikti pirmenybę įvairiems svetainės optimizavimo projektams.

Puslapio patirties signalai

Jie turi mažesnę įtaką reitingavimo veiksniams, tačiau vis tiek norite atkreipti dėmesį į juos savo naudotojų labui. Jie apima svetainės aspektus, turinčius įtakos vartotojo patirčiai (UX).

puslapio patirties signalai

Core Web Vitals

Pagrindiniai žiniatinklio gyvybiniai rodikliai (angl. Core Web Vitals) yra greičio metrika, kuri yra „Google“ puslapių patirties signalų, naudojamų naudotojų patirčiai matuoti, dalis. Metrika matuoja vizualinę apkrovą naudojant didžiausią turinio dažymą (angl. Largest Contentful Paint (LCP)), vizualinį stabilumą su kaupiamuoju išdėstymo poslinkiu (angl. Cumulative Layout Shift (CLS)) ir interaktyvumą su pirmosios įvesties delsa (angl. First Input Delay (FID)).

HTTPS

HTTPS apsaugo ryšį tarp naršyklės ir serverio, kad užpuolikai neperimtų ir nesugadintų jūsų puslapio. Tai užtikrina didžiosios šiandienos WWW srauto konfidencialumą, vientisumą ir autentifikavimą. Jūs norite, kad jūsų puslapiai būtų įkeliami per HTTPS, o ne per HTTP.

Bet kuri svetainė, kurios adreso juostoje rodo užrakto piktogramą, naudoja HTTPS.

pavyzdys https nuoroda

Draugiškumas mobiliesiems

Paprasčiau tariant, taip patikrinama, ar tinklalapiai rodomi tinkamai ir ar juos lengva naudoti mobiliuosiuose įrenginiuose.

Kaip sužinoti, ar jūsų svetainė pritaikyta mobiliesiems? Patikrinkite „Google Search Console“ „Mobile Usability“ ataskaitą.

mobile friendly ataskaita

Šioje ataskaitoje nurodoma, ar kuriame nors iš jūsų puslapių kyla problemų dėl pritaikymo mobiliesiems įrenginiams.

Saugus naršymas

Tai yra patikrinimai, kuriais siekiama įsitikinti, kad puslapiai nėra apgaulingi, juose nėra kenkėjiškų programų ir atsisiuntimų.

Tarpinio puslapio skelbimai

Tarpinio puslapio skelbimai (angl. interstitials) neleidžia matyti turinio. Tai yra iššokantys langai ant pagrindinio turinio, su kuriais naudotojams gali tekti sąveikauti prieš jiems dingstant.

Hreflang – kelioms kalboms

„Hreflang“ yra HTML atributas, naudojamas tinklalapio kalbai ir geografiniam taikymui nurodyti. Jei turite kelias to paties puslapio versijas skirtingomis kalbomis, galite naudoti hreflang žymą, kad praneštumėte paieškos varikliams, pvz., „Google“, apie šiuos variantus. Tai padeda „Google“ pateikti teisingą versiją savo vartotojams.

Bendra priežiūra / svetainės būklė

Tikėtina, kad šios užduotys neturės didelės įtakos jūsų reitingams, tačiau paprastai jas reikia išspręsti dėl geresnės naudotojų patirties.

Neveikiančios nuorodos

Neveikiančios nuorodos yra jūsų svetainėje esančios nuorodos, nukreipiančios į neegzistuojančius išteklius – jie gali būti vidiniai (t. y. į kitus jūsų domeno puslapius) arba išoriniai (t. y. į kitų domenų puslapius).

Neveikiančias nuorodas savo svetainėje galite greitai rasti naudodami „Site Audit“ nuorodų ataskaitoje. Tai nemokamai galite padaryti „Ahrefs Webmaster Tools“.

Svetainės auditas

Peradresavimo grandinės

Peradresavimo grandinės yra peradresavimų, vykstančių tarp pradinio URL ir paskirties URL, serija.

Peradresavimo grandines savo svetainėje galite greitai rasti naudodami „Site Audit“ peradresavimų ataskaitoje. Tai nemokamai galite padaryti „Ahrefs Webmaster Tools“.

peradresavimų ataskaita

Techninio SEO įrankiai

Šie įrankiai padeda pagerinti techninius svetainės aspektus.

Google Search Console

google search console pavyzdys

„Google Search Console“ (anksčiau vadinta „Google Webmaster Tools“) yra nemokama „Google“ paslauga, padedanti stebėti ir tvarkyti svetainės išvaizdą paieškos rezultatuose.

Naudokite jį norėdami rasti ir ištaisyti technines klaidas, pateikti svetainių schemas, peržiūrėti struktūrinių duomenų problemas ir kt.

„Bing“ ir „Yandex“, taip pat „Ahrefs“ turi savo versijas. Ahrefs Webmaster Tools yra nemokamas įrankis, padėsiantis pagerinti jūsų svetainės SEO našumą. Jūs galite:

  • Stebėti savo svetainės SEO būklę
  • Patikrinti, ar nėra SEO problemų (daugiau nei 100 skirtingų problemų)
  • Peržiūrėti visas savo atgalines nuorodas
  • Peržiūrėkite visus raktinius žodžius, pagal kuriuos reitinguojatės
  • Sužinokite, kiek srauto sulaukia jūsų puslapiai
  • Raskite vidinių susiejimo galimybių
  • Tai mūsų atsakymas į „Google Search Console“ apribojimus.

Google Mobile-Friendly Test

Google mobile friendly test pavyzdys

Šis testas patikrina, kaip lengvai lankytojas gali naudotis jūsų puslapiu mobiliajame įrenginyje. Jis taip pat nustato konkrečias naudojimo mobiliesiems problemas, pvz., per mažas tekstas, nesuderinamų papildinių naudojimas ir pan.

Mobiliesiems įrenginiams pritaikymo testas parodo, ką „Google“ mato, kai tikrina puslapį. Taip pat galite naudoti „Rich Results Test“, kad pamatytumėte turinį, kurį „Google“ mato staliniuose arba mobiliuosiuose įrenginiuose.

Chrome DevTools

chrome devtool pavyzdys

„Chrome DevTools“ yra „Chrome“ integruotas tinklalapio derinimo įrankis. Naudokite jį norėdami identifikuoti puslapio greičio problemas, pagerinti tinklalapio pateikimo našumą ir dar daugiau.

Techninio SEO požiūriu jis turi begalę naudojimo būdų.

Ahrefs Toolbar

Ahrefs toolbar pavyzdys

„Ahrefs SEO Toolbar“ yra nemokamas „Chrome“ ir „Firefox“ plėtinys, teikiantis naudingus SEO duomenis apie lankomus puslapius ir svetaines.

Įrankio nemokamos funkcijos yra:

  • Puslapio SEO ataskaita
  • Peradresavimo sekiklis su HTTP antraštėmis
  • Neveikiančių nuorodų tikrintuvas
  • Nuorodų žymeklis
  • SERP pozicijos

Be to, kaip Ahrefs vartotojas, jūs gaunate:

  • SEO metrika kiekvienai lankomai svetainei ir puslapiui bei Google paieškos rezultatams
  • Raktinių žodžių metrika, pvz., paieškos apimtis ir raktinių žodžių sunkumas, tiesiogiai SERPsuose
  • SERP rezultatų eksportas

PageSpeed Insights

Pagespeed insights pavyzdys

„PageSpeed Insights“ analizuoja jūsų tinklalapio įkėlimo greitį. Be našumo balo, jame taip pat pateikiamos veiksmingos rekomendacijos, kaip pagreitinti puslapius užsikrauti.

Pabaigai

Visa tai tik paliečia techninio SEO paviršių. Ši informacija turėtų jums padėti suprasti pagrindus, ir paskatinti ieškoti jums geriausiai tinkamų techninių SEO sprendimų.


Straipsnio autorius: Patrick Stox

Adaptuota iš originalus straipsnio: The Beginner’s Guide to Technical SEO