Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / Vidinis ir išorinis SEO: skirtingi, bet vienodai svarbūs

Skirtumas tarp vidinio SEO ir išorinio SEO yra tas, kad jie nukreipti į du skirtingus SEO veiksnių rinkinius. Pirmuoju atveju dėmesys skiriamas SEO veiksniams, atsirandantiems puslapyje, o antruoju – veiksniams už puslapio ribų.

Vidinis ir isorinis SEO

Kaip sužinoti, kurio SEO jūsų svetainei reikia daugiau? Skaitykite toliau, kad sužinotumėte:

Kas yra vidinis SEO?

Vidinis SEO (angl. on-page SEO arba on-site SEO) yra tinklalapių optimizavimo praktika siekiant aukštesnio reitingo paieškos sistemose. Tai apima matomo turinio ir HTML šaltinio kodo optimizavimą.

Taktikos pavyzdys – atitinkamų potemių radimas

Jei jūsų puslapiui sunku patekti į geriausių 10-tuką („Google“ paieškoje, red. pastaba), viena iš priežasčių gali būti ta, kad jame trūksta informacijos, kurios ieško vartotojai. Norėdami sužinoti, ar taip yra, turėsite palyginti aukščiausio reitingo puslapių temas su temomis, kurias aptarėte jūs.

Šį procesą galite automatizuoti naudodami „Ahrefs“ Content Gap įrankį. Šis įrankis rodo raktinius žodžius, pagal kuriuos reitinguojasi konkurentai, o jūs ne.

Content Gap įrankis 1 žingsnis: Įveskite puslapių, kuriuos norite palyginti, URL adresus ir spustelėkite „Show keywords“.

Content Gap įrankis 2 žingsnis: Raskite temas, kurių trūksta jūsų turinyje. Mūsų pavyzdyje tai gali būti svečių tinklaraščių (angl. guest blogging) ir svečių įrašų (angl. guest post) apibrėžimai.

Kas yra išorinis SEO?

Išorinis SEO įkūnija bet kokias pastangas, dedamas ne svetainėje, siekiant pagerinti jos reitingą paieškos sistemose.

Taktikos pavyzdys – nuorodų kūrimo perspektyvų paieška

Atgalinės nuorodos yra vienas iš svarbiausių reitingavimo veiksnių (daugiau apie tai vėliau). Galite jas uždirbti organiškai, taip pat galite jas „sukurti“.

Yra daug nuorodų kūrimo taktikų. Viena iš jų ieško susiejimo modelių tarp jūsų konkurentų, kad galėtumėte gauti nuorodas iš tų pačių svetainių. Tam jums reikės atgalinių nuorodų tikrinimo įrankio.

Kadangi nuorodos iš naujų svetainių labiausiai pajudins reitingo rodyklę (t. y. svetainės, kuriose dar nėra nuorodų į jus), geriausias būdas pamatyti susiejimo modelius yra rasti svetaines, kuriose yra nuorodos į jūsų konkurentus, bet ne į jus. Tai galite padaryti lengvai naudodami „Ahrefs“ Link Intersect įrankį.

Link intersect įrankis

1 žingsnis: įrašykite puslapius, kuriuos norite palyginti.

Link intersect įrankis

2 žingsnis: Naršykite rezultatuose esančius domenus. Spustelėkite atgalinių nuorodų skaičių į į jūsų konkurentus.

Kodėl SEO puslapyje ir už puslapio ribų yra svarbūs?

Vidinis SEO (puslapyje) ir išorinis SEO (ne puslapyje) iš esmės yra dvi tos pačios monetos pusės. SEO yra efektyviausias, kai naudojamasi su abiem, nes „Google“ naudoja reitingavimo veiksnius, kurie atsiranda jūsų puslapiuose ir už jų ribų.

Atsižvelgdami į savo poreikius, kartais galite daugiau dėmesio skirti vienam iš šių SEO tipų. Tačiau tikriausiai neturėtumėte visą laiką sutelkti dėmesį tik į vieną iš jų.

Kokie veiksniai turi įtakos vidiniam SEO?

Šiame skyriuje apžvelgsime kai kuriuos svarbiausius dalykus, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį, norėdami užimti aukštesnę vietą SERP (paieškos variklio rezultatų puslapiuose) ir pritraukti daugiau paspaudimų savo turiniui.

Pastaba: bus kalbama apie žinomus reitingavimo veiksnius ir veiksnius, kurie gali padidinti jūsų SERP matomumą ir atitinkamai pritraukti daugiau svetainės lankytojų.

Daugiau apie vidinį SEO: Vidinis SEO: Pradedančiųjų vadovas.

Paieškos tikslas

Paieškos tikslas nurodo paieškos priežastį. Tai vienas stipriausių reitingavimo veiksnių.

Paieškos tikslo panaudojimas SEO yra susijęs su supratimu, ką ieškotojai nori gauti, kai parašo paieškos užklausą ir pateikia tą informaciją.

Paieškos tikslas yra neabejotinai svarbiausias vidinio SEO veiksnys. Juk teikti ieškantiems aktualią ir naudingą informaciją yra tai, ką paieškos sistemos turi daryti kiekvieną sekundę.

Paieškos tikslas Organinis srautas į vieną puslapių prieš atitinkantį paieškos tikslą ir po jo.

Turinio optimizavimas paieškos tikslams yra susijęs su tam tikros užklausos paieškos rezultatų puslapių peržiūra ir trijų paieškos tikslo “T” identifikavimu:

  • Turinio tipas– koks turinio tipas dominuoja? Ar tai tinklaraščio įrašas, produkto puslapis, vaizdo įrašas ar kažkas kita?
  • Turinio formatas – kai kurie įprasti formatai apima vadovus, sąrašo įrašus, apžvalgas, palyginimus ir kt.
  • Turinio kampas – unikalus turinio dalies pardavimo taškas, pvz.: „geriausias“, „pigiausias“ ir „pradedantiesiems“.

Kai identifikuosite tris paieškos tikslo T, turėtumėte gana gerai suprasti, kokio tipo turinį „Google“ „rekomenduoja“ savo naudotojams konkrečioms paieškos užklausoms.

Rekomenduojami skaitiniai: Ieškojo tikslas: nepastebėtas reitingavimo veiksnys, kurį turėtumėte optimizuoti

Turinio kokybė

Paieškos tikslas yra labai svarbus, tačiau jo nepakaks norint sukurti naudingą ir patrauklų turinį. Taip pat turite pasirūpinti savo turinio kokybe. Štai ką „Google“ turi pasakyti apie tai, ko ji ieško turinyje:

Google vertina turinio kokybę

Atrodo, kad „Google“ savo algoritmuose siekia įterpti tuos pačius atributus, kuriuos skaitytojai vertina bet kurioje turinio dalyje. Ir, pasak „Google“, tai turinys:

  • Lengva skaityti.
  • Aiškiai organizuotas.
  • Šviežias.
  • Unikalus.
  • Suderinta su E-A-T gairėmis.
  • Sutelktas į esminės informacijos teikimą ieškančiojo problemai išspręsti.

Tačiau praktiškai jūs taip pat turite sukurti geresnį turinį nei jūsų konkurentai. Šiame vaizdo įraše paaiškinama, kaip padidinti savo galimybes tai pasiekti:

URL adresas

URL yra nedidelis reitingavimo veiksnys. Jie turi tiek mažai svorio reitinguojant svetaines, kad „Google“ atstovas Johnas Muelleris teigė, kad jie yra pervertinti SEO srityje ir kad žmonės neturėtų dėl jų jaudintis.

Tačiau „Google“ SEO gairėse nurodomi URL kaip dalykai, kuriuos turėtumėte optimizuoti. Bet jūs turėtumėte tai padaryti dėl vartotojo, o ne dėl „Google“.

Taip yra todėl, kad vartotojas gali matyti URL ir adreso juostoje, ir SERP. Remdamiesi šia informacija, vartotojai: a) gali pasirinkti spustelėti kai kuriuos rezultatus, o ne kitus; ir b) žinoti, kur jie yra svetainėje.

Taigi iš esmės taip atrodo nedraugiškas URL:

http://example.com/folder1/dir1/dir2/dir3/dir422447478/x2/14032015.html

Kaip matote, pavyzdinėje svetainėje nenaudojamas HTTPS, be to, URL struktūra yra pernelyg komplikuota ir iš tikrųjų nenurodo, apie ką puslapis:

Ir čia yra jo patogi alternatyva:

https://example.com/seo/ranking-factors.html

Daugiau apie URL naudojimą SEO: Kaip sukurti SEO tinkamus URL (žingsnis po žingsnio).

Puslapių pavadinimai

Puslapių pavadinimai yra dar vienas mažas reitingavimo veiksnys. „Google“ juos naudoja, kad suprastų, apie ką jūsų puslapis, kad geriau atitiktų tam tikros paieškos užklausos tikslą.

Puslapio pavadinimo pavyzdys Ištrauka iš „Google“ SERP, kurios pavadinimas „Keyword Difficulty: How to Estimate Your Chances to Rank “

Šis pavadinimas yra patrauklus ir apibūdinantis tuo pačiu metu. Ar nesutiktum?

Natūralu, kad paieškose puslapių pavadinimai naudojami dėl panašių priežasčių: kad suprastų, ko galima tikėtis iš puslapio. Taigi, norėdami „patenkinti“ abi šalis, galite apsvarstyti šias gerąsias praktikas:

  • Padarykite pavadinimą akį traukiantį ir tikslų – parašykite eilutę, kuri sužadintų naudotojų susidomėjimą ir tiksliai apibūdintų jūsų pasiūlymo unikalumą.
  • Į pavadinimą įtraukite tikslinį raktinį žodį – tačiau nepamirškite, kad jis skambėtų natūraliai.
  • Tilpkite į 60 simbolių – kitaip aprašas gali būti sutrumpintas ir padidės tikimybė, kad „Google“ perrašys pavadinimą.

Rekomenduojami skaitiniai: Kaip sukurti tobulą SEO pavadinimo žymą (4 žingsnių procesas)

Meta aprašymas

Meta aprašymai nėra reitingavimo veiksnys. Tačiau jie rodomi SERP (tiesiai po puslapio pavadinimu), todėl gali turėti įtakos paspaudimų rodikliui (PR) (angl. click-trough rate (CTR)).

Meta aprašymas pavyzdys Turbūt logiškiausias meta aprašymo pasirinkimas tokiam atpažįstamam produktui. „Apple“ tik pabrėžia, kas pasikeitė naujausios kartos gaminyje. Ne tai, kas yra „MacBook Air“.

Taigi būdas optimizuoti meta aprašymus yra sutelkti dėmesį tik į ieškantįjį. Štai keletas svarbių, gerų SEO praktikų:

  • Aprašymas turi būti pakankamai patrauklus, kad suviliotų vartotoją spustelėti, jei tai nėra „clickbait“ (svarbi jūsų reputacija);
  • Nedarykite aprašo ilgesnio nei 920 px (išbandykite SERPSim)
  • Aprašymas turi atitikti puslapio pavadinimą (ir atvirkščiai)
  • Kiekvienam puslapiui naudokite unikalų aprašymą

Rekomenduojami skaitiniai: Kaip parašyti tobulą meta aprašymą

Išorinės nuorodos

Išorinė nuoroda yra nuoroda, nukreipianti į puslapį, kurio nėra jūsų svetainėje.

Ahrefs SEO toolbar Galite peržiūrėti išorines nuorodas bet kuriame puslapyje naudodami „Ahrefs“ SEO Toolbar.

Išorinės nuorodos greičiausiai nėra reitingavimo signalas. Tai reiškia, kad turbūt neturėtumėte bandyti į savo turinį įtraukti išorinių nuorodų, tikėdamiesi aukštesnio reitingo.

Vietoj to galbūt norėsite naudoti išorines nuorodas, kad nurodytumėte savo šaltinius. Tai padės nustatyti jūsų turinio teisėtumą, skaidrumą ir tikslumą. Kitaip tariant, nurodydami savo šaltinius, atitiksite E-A-T paieškos kokybės gaires.

Schemos žymėjimas

Schemos žymėjimas (angl. Schema markup) yra kodas, padedantis paieškos sistemoms suprasti jūsų turinį ir geriau jį pateikti paieškos rezultatuose.

Schemos žymėjimas Hubspot pavyzdys

„HubSpot“ naudoja schemos žymėjimą, kad rodytų DUK SERP rezultatuose.

Schemos žymėjimas Hubspot pavyzdys

Schemos žymėjimas nėra reitingavimo veiksnys, tačiau taikant jį jūsų turinys gali išsiskirti SERP rezultatuose.

Schemos žymėjimas atrodo kaip programavimas, tačiau toli gražu taip nėra. Schemos žymėjimo pridėjimas prie puslapio yra panašus į meta žymų užpildymą. Norėdami tai padaryti, galite naudoti įrankį Schema Builder įskiepį.

Rekomenduojami skaitiniai: Kas yra schemos žymėjimas? Kaip jį naudoti SEO

Vidinės nuorodos

Vidinė nuoroda yra nuoroda iš kito tos pačios svetainės puslapio.

Vidinės nuorodos yra reitingavimo veiksnys. „Google“ vidines nuorodas naudoja keliais būdais:

  • Norėdami atrasti naujų puslapių – vidinės nuorodos suteikia nuskaitymo kelią į tikslinius puslapius.
  • Perduoti nuorodų reitingą tarp puslapių – vidinis susiejimas gali padidinti kitų jums priklausančių puslapių reitingą.
  • Kad būtų lengviau suprasti, apie ką yra puslapis – puslapių turinio supratimas padeda „Google“ juos reitinguoti. Štai kodėl svarbus ir vidinės nuorodos tekstas (angl. anchor text).

Nepamirškime, kad vidinės nuorodos padeda vartotojams atrasti turinį ir naršyti jūsų svetainėje.

Dėl visų aukščiau išvardintų priežasčių neturėtumėte pamiršti vidinio susiejimo. Geriausia, jei kurdami naują turinį pridėsite vidines nuorodas arba net strategiškai suplanuosite jas per turinio hub’us. Ir atminkite, kad niekada nevėlu pridėti vidinių nuorodų į esamą turinį.

Ahrefs vidinių nuorodų galimybių paieška

Galite nemokamai patikrinti vidinių nuorodų galimybes svetainėje naudodami „Ahrefs” Webmaster Tools.

Rekomenduojami skaitiniai: Štai kodėl turėtumėte teikti pirmenybę vidiniam susiejimui 2022-aisiais

Svetainės UX

Svetainės vartotojo patirtis (UX) skirtingiems žmonėms gali reikšti skirtingus dalykus. UX dizaineriams tai reiškia bendrą svetainės įspūdį. Tačiau SEO atveju puslapio ar svetainės UX reiškia jo tinkamumą naudoti. Iš esmės tai reiškia, kad reikia išlaikyti tvarkingą, neblaškančią ir lengvai naudojamą vartotojo sąsają.

Paprastai UX patobulinimai turėtų būti taikomi visai svetainei, o ne tik tinklalapiams. Tačiau, jei norite išlaikyti puslapius su unikaliu išdėstymu, atminkite, kad kitoks dizainas reiškia kitokią patirtį.

Taigi, į ką reikia atkreipti dėmesį:

  • Venkite įkyrių iššokančiųjų langų – tai registracijos formos, išėjimo formos ir kt. Atlikite tą patį su bet kokiomis reklamų juostomis, kurios keičia išdėstymą (žr. „Google“ tarpinio puslapio gaires).
  • Įsitikinkite, kad svarbūs puslapiai nėra vangūs – turėtumėte optimizuoti pagrindinius žiniatinklio rodmenys (angl. Core Web Vitals).
  • Įsitikinkite, kad jūsų svetainės išdėstymas yra aiškus, nuoseklus ir tinkamas naudoti – stenkitės neperkrauti vartotojo pažinimo pajėgumų.
  • Optimizuokite savo svetainę mobiliesiems įrenginiams – svetainės srautas, gaunamas iš mobiliųjų įrenginių, sudaro šiek tiek daugiau nei 50%. Be to, „Google“ indeksuoja ir reitinguoja turinį pagal mobiliąsias svetainių versijas (indeksavimas pirmiausia mobiliesiems).

Ar UX yra reitingavimo veiksnys? Atrodo, kad jūsų reitingams čia įtakos gali turėti du veiksniai: pagrindiniai žiniatinklio gyvybiniai rodikliai ir pritaikymas mobiliesiems.

Kai puslapių turinys yra panašus, „Google“ gali naudoti puslapio naudojimo signalus, kad juos reitinguotų, tačiau tai nebus drastiški reitingo pokyčiai. Puslapiai, kurie nėra optimizuoti mobiliesiems arba lėti puslapiai, vis tiek gali reitinguotis.

Rekomenduoji skaitiniai: Kaip iš tikrųjų veikia puslapio patirties reitingavimo veiksniai

Kokie veiksniai turi įtakos SEO už puslapio ribų?

Kaip ir apie vidinį SEO, kalbėsime apie veiksnius, kurie, kaip žinoma, daro tiesioginę įtaką reitingams, ir apie veiksnius, kurie nedaro, bet gali padidinti matomumą ir gauti daugiau natūralių paspaudimų.

Norėdami gauti išsamų vadovą apie išorinį SEO, žr. Išorinis SEO: kas tai yra ir kodėl tai svarbu.

Atgalinės nuorodos

Atgalinės nuorodos yra „Google“ puslapio reitingo matematinės formulės, pagal kurią „puslapio vertė“ įvertinama, atsižvelgiant į kitų puslapių, kuriuose pateikiama nuoroda į minėtą puslapį, kiekį ir kokybę, pagrindas. Kartu su paieškos tikslais atgalinės nuorodos yra vienas iš svarbiausių reitingavimo veiksnių.

Paprastai tariant, kuo daugiau atgalinių nuorodų (iš unikalių svetainių) turi puslapis, tuo didesnė tikimybė, kad jis aplenks savo konkurentus SERP rezultatuose.

Išorinės nuorodos įtakoja reitingus

Be to, kuo puslapis turi daugiau atgalinių nuorodų, tuo daugiau natūralios paieškos srauto patenka į tą puslapį:

Išorinės nuorodos įtakoja organinį srautą

Tačiau ne visos atgalinės nuorodos vienodai paveiks jūsų reitingą. Galite įvertinti atgalinę nuorodą pagal šiuos šešis bruožus:

kas yra gera išorinė nuoroda

  • Autoritetas (angl. Authority) – jei nuorodas laikysime balsais, tai puslapiai, turintys daugiau balsų, gaus stipresnį balsavimą kitiems puslapiams.
  • Aktualumas (angl. Relevance) – štai kaip „Google“ sako: „Jei kitos žinomos teminės svetainės pateikia nuorodas į puslapį, tai geras ženklas, kad informacija yra aukštos kokybės“.
  • Nuorodos pavadinimas (angl. Anchor text) – kaip ir vidinės nuorodos, atgalinių nuorodų tekstai padeda „Google“ suprasti tikslinio puslapio kontekstą.
  • Follow ir nofollow – „Nofollow“ (liet. nesekti) yra atributas, kuris nurodo „Google“ neatsižvelgti į nuorodą reitinguojant. Atributas „Follow“ (liet. sekti) yra jo priešingybė. Paprastai „sekamos“ nuorodos turės didesnį poveikį. Pagal numatytuosius nustatymus visos nuorodos yra „follow“, nebent nurodyta kitaip.
  • Patalpinimo vieta – nuorodos, kurios turi didesnę tikimybę, kad bus spustelėtos (pvz., nuorodos turinyje, nuorodos, esančios aukščiau puslapyje), greičiausiai turės daugiau autoriteto.
  • Tikslo vieta – nuorodos gali padidinti konkretaus puslapio, į kurį jos nukreipia, reitingą. Tačiau dalį nuorodų nuosavybės reitingo galite perduoti kitiems puslapiams naudodami vidines nuorodas.

Papildomi skaitiniai:


NAP citatos

NAP citatos yra internetiniai jūsų verslo paminėjimai, kuriuose rodomas jūsų įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris.

NAP citatos pavyzdys „Trader Joe“ NAP citatų pavyzdys

NAP citatos tikriausiai yra reitingavimo veiksnys, kuris atsižvelgia į lokalizuotus natūralios paieškos rezultatus (daugiau sužinokite čia ir čia). Tačiau jie negali turėti daug svorio:

NAP citatos reitinguojantis

Be galimybės padėti jums reitinguotis SERP rezultatuose, NAP citatos tikrai padės vartotojams rasti jūsų vietos verslą. Taigi čia yra trumpas gerosios praktikos, kuria galite vadovautis, sąrašas:

  • Prisijunkite prie didelių duomenų bazių, pavyzdžiui, „Foursquare“. Čia daugelis vietinių duomenų teikėjų gauna savo duomenis.
  • Pateikite informaciją didesnių žaidėjų puslapiams – tai Apple Maps, Yelp, Bing Places, Facebook ir kt.
  • Pateikite į kitus populiarius katalogus jūsų vietovėje ir srityje
  • Laikykite citatas nuoseklias – taip pat turėtumėte jas suderinti su gairėmis (pvz., „Google“).

Papildomi skaitiniai:


Google Business Profile

Ar „Google“ verslo profilis (GBP) yra reitingavimo veiksnys, čia net nėra tinkamas klausimas. GBP yra tiesiog reikalavimas norint patekti į „Google“ žemėlapių paketą.

Žemėlapio pakete rodomi GBP, esantys netoli srities, susijusios su jūsų paieškos užklausa (arba pagal jūsų vietą). Paieškos rezultatai, esantys po žemėlapio paketu, vadinami lokaliais organiniais rezultatais.

Google žemėlapių rezultatai Žemėlapio paketas, kuriame pavaizduoti Mountain View veterinarų GBP.

Ar GBP turi įtakos rezultatų, pateiktų po žemėlapio paketu, reitingams? Dauguma SEO specialistų sako „ne“.

GBP vertinimo kriterijai

Tačiau apskritai, jei jūsų verslas veikia vietoje, tikrai norėsite gauti GBP. Tai leidžia „Google“ rodyti jūsų įmonę žemėlapių pakete, o klientams lengviau jus rasti ir susisiekti.

Be to, GBP padeda gauti atsiliepimų iš klientų, kurie yra šalia mūsų įrašo.

Rekomenduojami skaitiniai: Kaip per 30 minučių optimizuoti Google Business Profile įrašą

Atsiliepimai (ir įvertinimai)

Pažvelkime į kitą veiksnį, turintį įtakos žemėlapių paketui - klientų atsiliepimus.

Ko gero, tiksliausias būdas tai paaiškinti būtų: klientų atsiliepimai yra reitingavimo veiksnys, turintis įtakos rezultatų tvarkai žemėlapio pakete, tačiau jie tikriausiai mažai svarbūs lokaliems organiniams rezultatams.

Atsiliepimų įtaka reitingavimui

Ar „Google“ atsižvelgia į kiekvieną klientų atsiliepimą apie įmonę? Sunku pasakyti. Čia geriausia atkreipti ypatingą dėmesį į atsiliepimus apie GBP ir patikimas trečiųjų šalių svetaines (G2, Capterra, Yelp ir kt.).

Kaip ir gyvenime, teigiami atsiliepimai turės teigiamą poveikį, o neigiami – neigiamą jūsų reitingui.

Nepamirškime, kad reitingai ir įvertinimai yra aiškiai matomi SERP rezultatuose ir tikrai paliks įspūdį ieškantiems.

PARAŠTĖS UŽRAŠAI. Galite pridėti įvertinimo žymėjimą prie savo schemos, kad „Google“ galėtų (arba ne – tai priklauso nuo paieškos variklio) jį rodyti natūralios paieškos rezultatuose.

„Google“ SERP rezultato įvertinimų pavyzdys

Paskutinės mintys

Vidinis ir išorinis SEO jau atrodo didelė visumą veiksnių ir praktikų, tačiau tai nėra visas SEO „kraštovaizdis“. Tikriausiai susidursite ir su kitais SEO tipais ar sub-disciplinomis, tokiomis kaip techninis SEO, vietos SEO, daugiakalbis SEO ir kt.

Kaip visame tame nepasiklysti? Išbandykite „Ahrefs“ SEO vadovą pradedantiesiems arba jų „YouTube“ kanalą.

Autorius: Mateusz Makosiewicz

Originalus tekstas: Ahrefs.com