Pagrindinis / Patarimai ir įžvalgos / Vietos SEO: išsamus vadovas

Vietos SEO (angl. Local SEO) yra raktas, jei norite pritraukti daugiau klientų į savo vietinį verslą naudodami organinę paiešką. Tačiau kas gi yra vietos SEO, kaip jis veikia ir kokie reitingavimo veiksniai yra svarbūs?

Šiame vadove sužinosite, kaip reitinguoti savo verslą vietinėje paieškoje, kad pritrauktumėte daugiau klientų:

  • 1 dalis. Vietos SEO pagrindai
  • 2 dalis. Vietos SEO raktinių žodžių tyrimas
  • 3 dalis. Vietos SEO reitingavimo veiksniai
  • 4 dalis. Vietos SEO įrankiai

1 dalis. Vietos SEO pagrindai

Pradėkime nuo susipažinimo su vietos SEO, kodėl jis svarbus, ir kuo skiriasi nuo „įprasto“ SEO.

Kas yra vietos SEO?

Vietos SEO yra jūsų buvimo internete gerinimo praktika, kad vietinių paieškų dėka gautumėte daugiau klientų. Šios paieškos vyksta daugelyje paieškos sistemų, tačiau vietos SEO daugiausia dėmesio skiria „Google“ naudotojų optimizavimui.

Kodėl vietos SEO yra svarbus?

Vietos SEO yra svarbus, nes daugelis žmonių naudojasi paieškos sistemomis, kad surastų vietines įmones.

Tiesą sakant, pasak „Google“:

  • 30% visų mobiliųjų paieškų yra susijusios su vieta.
  • 78% žmonių, kurie savo telefonais ieško kažko netoliese, įmonėje apsilanko per dieną.
  • 28% paieškų netoliese esančioje vietoje baigiasi pirkiniu.

Trumpai tariant, klientai ieško jūsų verslo. Jei tavęs nėra, palieki pinigus ant stalo.

Kaip veikia vietos SEO?

Vietos SEO yra dviejų dalių žaidimas, nes „Google“ rodo dviejų tipų vietinių paieškų paieškos rezultatus. Tai yra „žemėlapio paketo“ (angl. „map pack“) ir organinės „mėlynosios nuorodos“ (angl. blue link) rezultatai. Galite įvertinti abu.

Google SERP sections

Žemėlapių paketo rezultatai

Žemėlapių paketas (dar žinomas kaip vietinis paketas) yra „Google SERP“ funkcija, rodanti geriausius vietinio verslo sąrašus ir žemėlapį. Jis dažnai rodomas pačiame „Google“ paieškos rezultatų viršuje, kai atliekama vietinė paieška.

Organinės paieškos rezultatai

„Įprasti“ organinės paieškos rezultatai yra „10 mėlynų nuorodų“, kurias mes visi žinome. Paprastai jie rodomi po „žemėlapio paketo“ rezultatais.

2 dalis. Vietos SEO raktinių žodžių tyrimas

Vietos raktinių žodžių tyrimas – tai procesas, kurio metu siekiama suprasti, kaip žmonės ieško jūsų siūlomų vietinių paslaugų.

Tai svarbu, nes norite optimizuoti tai, ko žmonės ieško.

Panagrinėkime, kaip tai padaryti.

Step 1. Raskite paslaugomis pagrįstus raktinius žodžius

Daugelis žmonių negalvoja apie įvairius būdus, kuriais kiti gali ieškoti to, ką jie daro.

Pavyzdžiui, jei esate santechnikas, kai kurie klientai jus suras sistemoje „Google“ įvedę „santechnikas“. Tačiau kiti ieškos užklausų, susijusių su konkrečiomis paslaugomis, pvz., „nutekėjimo atblokavimas“.

Dėl šios priežasties turėtumėte pradėti nuo minčių šturmo ir siūlomų paslaugų sąrašo. Tai padės jums maksimaliai padidinti jūsų buvimą užklausose, kurių ieško jūsų klientai.

Štai kaip tai gali atrodyti santechnikui:

  • Nutekėjimo atblokavimas
  • Katilo remontas
  • Katilo montavimas
  • Katilo aptarnavimas
  • Radiatoriaus montavimas
  • Plyšusių vamzdžių remontas

Norėdami išplėsti šį sąrašą, naudokite paslaugų raktinius žodžius kaip atspirties tašką, kad rastumėte daugiau paslaugų, kurių žmonės ieško.

Pavyzdžiui, jei prijungiame aukščiau pateiktas paslaugas prie „Ahrefs" „Keyword Exlorer" ir patikriname „Matching terms" ataskaitą, pamatysime tokius raktinius žodžius:

  • dujinio katilo montavimas
  • kombinuoto katilo montavimas
  • elektrinio katilo montavimas

Matching Terms ataskaita

Jei siūlote šias paslaugas, galbūt norėsite įtraukti šiuos raktinius žodžius.

Kitas būdas rasti „praleistus“ raktinius žodžius:

Prijunkite konkuruojančią įmonę prie „Ahrefs“ „Site explorer“, eikite į „Top pages" ataskaitą ir ieškokite puslapių, susijusių su paslaugomis.

Local Keywords Top Pages Ahrefs

Step 2. Patikrinkite paieškos apimtis

Raktinių žodžių tyrimo įrankiai parodo nacionalines paieškos apimtis (angl. Volume). Jei norite, kad jūsų valstijoje, mieste ar miestelyje būtų paieškos apimties, turėsite naudoti „Google Keyword Planner” priemonę.

Google Keyword Planner Loacl Search Volumes

Deja, „Google Keyword Planner” priemonėje yra problemų:

  • Rodomi platūs paieškos apimties diapazonai (pvz., 1–10 tūkst.), o ne absoliutūs skaičiai.
  • Įrankis sugrupuoja raktinius žodžius ir rodo bendrą suapvalintą paieškos apimtį.

Todėl santykinio raktinių žodžių populiarumo tikrinimas nacionaliniu lygmeniu yra produktyvesnis. Taip yra todėl, kad tai, kas vyksta viename mieste, greičiausiai bus panašiai ir kitame.

Tam galite naudodami raktinių žodžių tyrimo įrankį, pvz., „Ahrefs“ „Keywords Explorer”.

Pavyzdžiui, įrankis mums nurodo, kad Jungtinėje Karalystėje daugiau žmonių ieško pagal „katilo remontas“ nei „katilo įrengimas“.

Relative National Search Volumes

Tikriausiai taip yra bet kuriame mieste, kuriame esame, todėl tai puikus būdas nustatyti raktinių žodžių prioritetus.

Step 3. Patikrinkite, ar yra vietos tikslų (local intent)

Vietos tikslas reiškia, kad ieškantys asmenys nori apsipirkti netoliese. Jei tai ne jūsų paslaugų atvejis, tai nėra vietinė SEO galimybė.

Norėdami patikrinti, ar užklausa yra vietos, peržiūrėkite ją „Google“ ir patikrinkite rezultatus.

Jei yra žemėlapių paketas ir (arba) vietos „mėlynosios nuorodos“ rezultatai, jis turi vietos tikslą.

Local Intent SERP

Jei nėra žemėlapio paketo ir vietinių „mėlynosios nuorodos“ rezultatų, jis neturi vietos tikslo.

Not Local Intent SERP

Vis tiek galite taikyti raktinius žodžius be vietos tikslo, tačiau tai nėra darbas pagerinti jūsų vietos SEO.

Step 4. Priskirkite raktinius žodžius puslapiams

Mažai tikėtina, kad jūsų pagrindinis puslapis bus reitinguojamas pagal visus paslaugos raktinius žodžius. Taigi kai kuriems reikės taikyti atskirus puslapius.

Norėdami priskirti raktinius žodžius URL, pagalvokite, kurioms paslaugoms jie priskirti.

Jei jie priskiriami labai skirtingoms paslaugoms, pvz., „katilo montavimas“ ir „trūkusio vamzdžio remontas“, priskirkite jas atskiriems puslapiams.

Jei jie susieti su ta pačia paslauga, pvz., „nutekėjimo atblokavimas“ ir „nutekėjimo atkimšimas“, priskirkite juos tam pačiam puslapiui.

3 dalis. Vietos SEO reitingavimo veiksniai

Turbūt prisimenate, kad vietos SEO yra dviejų dalių žaidimas, nes reitinguotiss yra du būdai. Pirmasis yra žemėlapių paketas, o antrasis - „įprasti“ organiniai rezultatai.

Reitingavimo veiksniai skiriasi priklausomai nuo to, kur norite reitinguotis, tačiau kai kurie yra svarbūs abiem.

Ranking factors

Toliau apžvelgsime, kokie, veiksniai svarbiausi kiekvienam iš jų.

„Google“ verslo profilis (angl. Google Business Profile)

„Google“ verslo profilis yra vietos įrašas su informacija apie jūsų įmonę. Tai nemokama ir leidžia jūsų verslui pasirodyti žemėlapių pakete bei „Google“ žemėlapiuose (angl. Google Maps).

Ką sako SEO specialistai

Pasak „BrightLocal” apklausos, iš viso 36 % SEO specialist mano, kad jūsų „Google“ įmonės profilis (angl. Google Business Profile) yra svarbiausias žemėlapio paketo reitingavimo veiksnys. Ir 6% mano, kad tai svarbu norint gauti „įprastų” organinių rezultatų.

Google Business Profile importance

Tai nenuostabu, nes norint turėti bet kokią galimybę užimti reitingą žemėlapio pakete, jums reikia „Google“ įmonės profilio. Laikui bėgant įmonės profilio signalų svarba žemėlapių paketui taip pat didėja.

GBP perceived importance over time

Be reitingų, „Google“ teigia, kad klientai 70% labiau linkę apsilankyti įmonėse, kurios turi pilną „Google Business Profile“. Jie taip pat 50% labiau linkę svarstyti galimybę iš jų pirkti. Taigi akivaizdu, kad išsamus ir optimizuotas įmonės profilis yra būtinas, jei norite pritraukti daugiau klientų.

Geriausios praktikos

Daugelį šių geriausių praktikų naudoja pati „Google“:

  • Būkite konkretūs nustatydami verslo kategoriją
  • Nustatykite savo darbo valandas (įskaitant švenčių dienas)
  • Pridėkite savo adresą (jei turite parduotuvės filialą)
  • Nustatykite savo aptarnavimo sritį (jei lankotės arba pristatote klientams)
  • Pridėkite siūlomus produktus ar paslaugas
  • Pridėkite nuotraukų
  • Paprašykite klientų atsiliepimų

NAP nuoroda

NAP nuorodoje (angl. NAP citation) internete nurodomas jūsų įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris. Paprastai jie rodomi verslo kataloguose ir socialinės žiniasklaidos profiliuose.

Užrašams: Taip pat yra NAPW nuorodų, kuriose minima jūsų svetainė.

Ką sako SEO specialistai

2021 metais „BrightLocal“ tyrimas rodo, kad 7% SEO mano, kad nuorodos yra svarbiausias reitingavimo veiksnys. Tai pasakytina ir apie „žemėlapio paketą“, ir „įprastus“ rezultatus.

Citations importance

Kitaip tariant, jie yra šiek tiek svarbūs, bet ne tokie svarbūs kaip anksčiau. Numanoma citatų svarba tarp SEO specialistų mažėjo nuo 2014 m.

Citations perceived importance over time

Tačiau nuorodos vis tiek gali padėti ieškantiems asmenims atrasti jūsų verslą internete. Taip yra todėl, kad katalogai dažnai užima vietą vietinių užklausų paieškos rezultatuose. Taigi, jei esate tuose kataloguose, žmonės, spustelėję juos paieškos rezultatuose, gali rasti jūsų verslą.

Geriausios praktikos
  • Prisijunkite prie didelių duomenų bazių (JAV tai yra Data Axle, Localeze ir Foursquare)
  • Pateikite informaciją kituose dideliuose portaluose (JAV tai apima Apple Maps, Yelp, Yellow Pages, Bing Places ir Facebook)
  • Pateikite informaciją į kitus populiarius katalogus jūsų vietovėje ir veiklos srityje
  • Nuorodos turi būti nuoseklios visur (tas pats vardas, adresas, telefono numeris).

PATARIMAS

Štai greitas būdas rasti savo srities ir vietinius katalogus:

  • Įklijuokite pagrindinį puslapį į „Site Explorer“.
  • Eikite į „Link Intersect“.
  • Įveskite kelių konkuruojančių įmonių savo vietovėje pagrindinius puslapius
  • Nustatykite paieškos režimą į „URL“
  • Spustelėkite „Show link opportunities“

Bus rodomos svetainės, nukreipiančios į vieną ar daugiau jūsų konkurentų, bet ne į jus.

Link Intersect

Jei svetainė nukreipia į daug konkurentų, tai tikriausiai yra katalogas, kuriame taip pat galite įtraukti savo įmonės įrašą.


Atsiliepimai

Atsiliepimai (angl. Reviews) nurodo atsiliepimų kiekį ir kokybę jūsų „Google“ įmonės profilyje ir kitur internete.

Ką sako SEO specialistai

2021 m. „BrightLocal” tyrimas rodo, kad 17% SEO spcialstų mano, kad apžvalgos yra svarbiausias žemėlapių paketų reitingavimo veiksnys. Tačiau tik 5% mano, kad jie yra svarbiausi organiniam reitingui.

Reviews importance

Per pastaruosius kelerius metus apžvalgų svarba žemėlapių paketų reitingams taip pat išaugo.

Reviews perceived importance over time

Tačiau atsiliepimai yra ne tik apie reitingus. „Google“ įmonės profilio ir kiti tsiliepimai didina „Google“ ir klientų pasitikėjimą.

Geriausios praktikos

Daugelį šių geriausių praktikos būdų, kaip gauti daugiau atsiliepimų, pateikia pati „Google“:

  • Priminkite klientams palikti atsiliepimus (galite sukurti ir bendrinti atsiliepimo nuorodą „Google Business Manager“)
  • Susikoncentruokite į atsiliepimų apie „Google“ įmonės profilį gavimą
  • Atsakykite į atsiliepimus, kad sukurtumėte pasitikėjimą (kad tai padarytumėte, jums reikės patvirtinto „Google“ įmonės profilio)
  • Nesiūlykite ir nepriimkite pinigų mainais už atsiliepimus (tai prieštarauja „Google“ taisyklėms)
  • Neskatinkite blogų atsiliepimų ir neprašykite gerų atsiliepimų iš klientų (tai prieštarauja „Google“ taisyklėms)

Nuorodos

Nuorodos (angl. Links) veikia kaip balsai už jūsų svetainę iš kitų svetainių.

Ką sako SEO specialistai

„BrightLocal“ tyrimas rodo, kad 31% SEO specialistų nuorodas laiko svarbiausiu įprastos organinės paieškos reitingo signalu. 13% mano, kad tai svarbu žemėlapių paketų reitingams.

Links importance

Daugeliui tai nebus labai netikėta. Dar 2016 m. „Google“ teigė, kad atgalinės nuorodos yra vienas iš trijų svarbiausių reitingavimo veiksnių. Be to, daugelis tyrimų nustatė tvirtą ryšį tarp nuorodų ir organinio srauto.

Reffering Domains vs Search Traffic

Laikui bėgant nuorodų svarba „įprastam“ vietos reitingui didėja. Tuo tarpu jų suvokiama svarba žemėlapių paketų reitingams išliko beveik tokia pati.

Links perceived importance over time

Geriausios praktikos
  • Gaukite nuorodas iš kitų aukščiausio lygio svetainių
  • Gaukite nuorodas, kurias turi jūsų konkurentai (tam naudokite „Ahrefs” „Link Intersect“ įrankį)
  • Gaukite vietos įrašų (NAP citations), nes jose dažnai galima pridėti nuorodą
  • Paprašykite įdėti nuorodas į paminėjimus apie jūsų verslą
  • Susigrąžinkite prarastas nuorodas nukreipdami senas puslapių versijas į naujas

Vidinis SEO

Vidinis SEO (angl. On-page SEO) – apie tai, kaip pakeisti puslapio turinį, kad jis būtų aukštesnis organinės paieškos rezultatuose.

Ką sako SEO specialistai

„BrightLocal“ tyrimas rodo, kad 34% SEO specialist mano, kad signalai puslapyje yra svarbiausias veiksnys atliekant įprastą organinę paiešką. Ir 16 % mano, kad jie yra svarbiausias veiksnys nustatant žemėlapių paketų reitingus.

On Page SEO importance

Puslapio signalų svarba vietos SEO taip pat didėja. Tai galite pamatyti iš ankstesnių „BrightLocal“ apklausų rezultatų.

On Page SEO perceived importance over time

Geriausios praktikos

PATARIMAS

Vienas iš būdų rasti ieškantiems svarbią informaciją yra patikrinti, apie ką kalbama aukščiausio rango puslapiuose jūsų vietovėje. Tai galite padaryti žiūrėdami puslapius. Arba galite naudoti „Keywords Explorer“, kad rastumėte raktinius žodžius, minimus aukščiausio rango puslapiuose.

Štai kaip tai padaryti:

  • Įveskite [paslaugos raktinis žodis] [vieta] (pvz., „katilo remontas Londonas“)
  • Eikite į „Matching terms“ ataskaitą
  • Paspauskite „Also talk about“ ir „TOP 10“

Relaited Terms Report

Štai keletas dažniausiai minimų raktinių žodžių aukščiausio rango puslapiuose „katilų remontas Londone“ ir ką jie gali padaryti:

  • „gas safe“ – ieškantiems tikriausiai reikia inžinieriaus, kuris būtų įtrauktas į „Gas Safe Register“ – oficialią JK dujų saugos įstaigą.
  • „greater london“ – ieškantys asmenys tikriausiai nori sužinoti, ar įmonė teikia šią paslaugą jų vietovėje.
  • „gas boiler“ – ieškotojai tikriausiai nori sužinoti, ar įmonė gali suremontuoti jų tipo katilą.
  • „emergency call“ – ieškantys asmenys tikriausiai nori žinoti, ar įmonė teikia pagalbos iškvietimus.
  • Vertėtų šiuos dalykus paminėti savo puslapyje.


4 dalis. Vietos SEO įrankiai

Užbaikime temą keletą vietos SEO įrankių, kurie jums gali būti naudingi.

Google Business Manager

„Google Business Manager“, anksčiau – „Google My Business”, leidžia tvarkyti „Google“ verslo profilį. Prisiregistravimas prie jo yra visiškai nemokamas ir tuo turėtų pasinaudoti kiekvienas vietos verslo savininkas.

Google Search Console

„Google Search Console“ yra nemokamas įrankis jūsų svetainės paieškos našumui stebėti. Jis nurodo, kiek paieškos srauto sulaukiate, kur jis nukreipiamas ir iš kokių raktinių žodžių jis ateina.

Ahrefs’ Rank Tracker

„Rank Tracker“ leidžia stebėti iki 10 000 „įprastos“ organinės paieškos raktinių žodžių reitingų pagal šalį, valstiją, miestą ir net pašto kodą.

Ahrefs Link Intersect

Šis „Link Intersect“ įrankis leidžia rasti svetaines, kuriose pateikiamos nuorodos į jūsų konkurentus. Tai naudinga ieškant atitinkamų vietinių ir konkrečios verslo srities nuorodų galimybių.

Grid My Business

„Grid My Business“ rodo žemėlapio paketo reitingo pozicijas pagal raktinį žodį jūsų verslo srityje. Tai nemokama ir naudinga norint suprasti, ar ir kur vietiniai ieškotojai gali pamatyti jūsų verslą.

Yext

„Yext“ yra verslo informacijos sinchronizavimo ir tvarkymo keliuose sąrašuose įrankis. Jis naudingas norint išlaikyti nuorodų nuoseklumą, nors tai galite padaryti ir rankiniu būdu.

Google Keyword Planner

„Google Keyword Planner” yra nemokamas „Google“ raktinių žodžių tyrimo įrankis bei naudingas paieškos apimties diapazonų informacinis šaltinis vietiniu lygiu.

Šaltinis: Ahrefs